Strona 1 z 2

problem z temperatura

: ndz mar 29, 2009 22:54
autor: HugokopteR
na MFA pokazuje mi temperature przyjmijmy 80*, natomiast wskazowka w ogole nie wychyla sie.

wskaznik temperatury na pewno jest dobry, przekladane byly cale zegary i to samo

: ndz mar 29, 2009 23:26
autor: krzaś
HugokopteR pisze:natomiast wskazowka w ogole nie wychyla sie.
a od czego ta wskazówka ? Od wody?

: ndz mar 29, 2009 23:40
autor: muzykant
Wskaźnik na desce jest sterowany czarnym czujnikiem temperatury na króćcu, zobaczy czy może kostka nie odpięta lub może okablowanie przerwane. A MFA za to nie pokazuje temperatury ale oleju?

: pn mar 30, 2009 00:33
autor: HugokopteR
krzaś pisze:
HugokopteR pisze:natomiast wskazowka w ogole nie wychyla sie.
a od czego ta wskazówka ? Od wody?
tak, od wody
muzykant pisze:Wskaźnik na desce jest sterowany czarnym czujnikiem temperatury na króćcu, zobaczy czy może kostka nie odpięta lub może okablowanie przerwane.
a mozesz dokladniej wytlumaczyc?

: pn mar 30, 2009 00:38
autor: Alex_220
Dokładnie MFA pokazuje temp. oleju :bigok: Jeśli natomiast wskaźnik od temperatury wody na blacie nie wychyla się, a twierdzisz, że wskaźniki są dobre bo poprzekładane, to termostat się skończył (zaciął w położeniu otwartym) i układ w ogóle się nie grzej( spróbuj pogazować na postoju może się wychyli) jeśli nie, sprawdź czujnik temperatury cieczy na wlocie węża od chłodnicy do głowicy, ewentualnie rezystancję. :grin: Powodzenia

: pn mar 30, 2009 06:00
autor: Paweł NPI
Alex_220 pisze:termostat się skończył (zaciął w położeniu otwartym) i układ w ogóle się nie grzej
Nawet gdy termostat się zatnie na otwartym to te 50-70 stopni silnik uzyska.
Napewno coś z czujnikiem, lub z jego okablowaniem.

: pn mar 30, 2009 08:59
autor: HugokopteR
moze jakies konkretniejsze pomysly bo trasa czeka i chce to jak najszybciej zrobic

edit:

moze inaczej: ktory czujnik jest odpowiedzialny za wskazania temperatury (prosze o foto)

edit:

czy to ten czujnik(zaznaczony koleczkiem na foto) jest odpowiedzialny za wskazania?
Obrazek

: pn mar 30, 2009 11:01
autor: Alex_220
Tak to ten :)
palen pisze: Nawet gdy termostat się zatnie na otwartym to te 50-70 stopni silnik uzyska.
Napewno coś z czujnikiem, lub z jego okablowaniem.
A nieprawda kolego ja miałem zacięty termostat w pozycji otwartej, sprawne wskaźniki i wskazówka temp. nawet nie drgnęła....trzeba było solidnie gazować na postoju żeby w ogóle się lekko odchyliła. Ale Zgadzam się z Tobą że najpierw sprawdziłbym czujnik :pub:

: pn mar 30, 2009 15:59
autor: Paweł NPI
Alex_220 pisze:A nieprawda kolego ja miałem zacięty termostat w pozycji otwartej, sprawne wskaźniki i wskazówka temp. nawet nie drgnęła....
Ja też miałem tak zacięty i te 50-70 stopni miałem. Ale skoro tak miałeś to zwracam honor :pub:
HugokopteR, Tak to powinien być ten czujnik. A sprawdź czy po jakichś 10km jazdy dolny wąż jest ciepły/gorący. Będzie temat praktycznie rozwiązany.

: pn mar 30, 2009 16:38
autor: HugokopteR
to nie czujnik, zalozylem nowy i to samo

: pn mar 30, 2009 21:47
autor: Paweł NPI
HugokopteR, A co z dolnym wężem? Ogrzewanie działa czy leci letnie/zimne powietrze??

: pn mar 30, 2009 21:58
autor: HugokopteR
palen pisze:HugokopteR, A co z dolnym wężem? Ogrzewanie działa czy leci letnie/zimne powietrze??
wszystkie weze gorace

: wt mar 31, 2009 00:27
autor: Alex_220
HugokopteR pisze:wszystkie weze gorace


W takim razie termostat odpada :/ Skoro czujnik i termostat dobry, to pozostał sam wskaźnik (w tej sytuacji po prostu musi być walnięty) Sprawdź rezystancję.

: wt mar 31, 2009 05:54
autor: Paweł NPI
Alex_220 pisze:Skoro czujnik i termostat dobry, to pozostał sam wskaźnik (w tej sytuacji po prostu musi być walnięty)
lub uszkodzony kabelek gdzieś po drodze.