Strona 1 z 2

Problem z silnikiem (przegrzany)

: ndz mar 29, 2009 19:36
autor: Bond29
Witam mam problem z mojim autkiem a mianowicie ostatnio autko zostąło 2 x przegrzane czyli ok 120 stopni bo nie zauważyłem ale rozwaliła mi się pompa wody i teraz auto chodzi jak by na 2 tłoki cały silnikiem szarpie ale przy sprawdzniu na każdym tłoku jest reakcji na 2 pierwszych duża a na 2 kolejnych mniejsza wodu w oleju niema ani oleju w płynie chłodniczym , i mam pytanie czy trzeka mnie remont silnika i jakie są tego koszty jeżeli chodzi o cześci dodam że 12 tyś temu robiłem kapitalny remont głowicy zosała ona dotarta dokręcona i była tam załozona ponoć najlepsza uszczlka jaka jest na rynku tak mi powiedził znajomy który mi ją spedawał w skalpie lub jak mogę sprewdzić czy autko ma komprsje bo takowego urządzenie nie posidam i czy jest na to jakiś sposób ????

: ndz mar 29, 2009 19:43
autor: dziejo
co to za silnik ????
http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... .vwgolf.pl

: ndz mar 29, 2009 20:11
autor: Bond29
prawdopodobienie jest to silnik AEE ale nie jestem tego pewny z tego co wiem to ma górny dekiel aluminiowy i miske olejową

[ Dodano: 29 Mar 2009 20:13 ]
on daje efekt jak by chodził na 2 tłoki ale na każdym tloku jest reakcja mniejsze lub większa więc to nie jest że on w 100% chodzi na 2 tłoki

: ndz mar 29, 2009 20:51
autor: Bond29
a piwoedz mi kolego gdyby sie okazało że np niema kompresji na 2 tłokach czy w tym przypadku trzeba też wymieniać pierścianie lub jak te pierścienie sprawdzić czy są dobre i gdy bym je wymieniał co trzeba jeszcze zrobić planować lub w tym stylu bo nieznam się na tym a niechcąłbym żeby mechanik naciągął mnie na niepotrzebne koszty

: ndz mar 29, 2009 22:28
autor: kwietek
Jak by nie było kompresji na 2 tłokach można zrobić próbę olejową - jeśli kompresja wzrośnie niestety czeka Cie remont, jeśli nie trzeba drzeć głowicę sprawdzić jej szczelność ,i wymienić uszczelkę . Ja raz przegrzałem SB (doszło do 130 stopni) na szczęście tłoki oszczędziło, ucierpiała jedynie uszczelka pod głowicą. Efekt był identyczny opisujesz palił na 2 tłoki, głowica przeżyła wystarczyło ją splanować i wymienić uszczelkę.

: pn mar 30, 2009 06:36
autor: Bond29
a powiedz mi kolego po splanowanej głowicy trzeba zakładzać jaką grubszą uszczelkę czy wystarczy normalna standardowa

: pn mar 30, 2009 19:31
autor: Bond29
Do kolegi kwietek powiedz mi jak zrobić prubę olejwą ???? bo nierozumiem za bardzo co mi napisałes a kolega Rutek11 jak by mi mógł pomuc znaleśc taką uszczelkę na allegro bo jestem w tych sprawach zielony i kompletnie się nie orjętuje

: pn mar 30, 2009 20:19
autor: kwietek
Badasz kompresję, następnie wlewasz olej do cylindra i powtarzasz pomiar. Jeśli sprężanie znaczenie wzrośnie oznacza uszkodzenie pierścieni/tłoków/gładzi. Jeśli zaś wzrost będzie niewielki / nic się nie zmieni - usterka leży gdzieś wyżej: uszczelka głowicy,głowica, gniazda zaworów.

[ Dodano: 30 Mar 2009 20:22 ]
a właśnie jeśli chcesz jeszcze trochę pojeździć nie oszczędzaj na uszczelce - bo to stosunkowo szybko może się zemścić.

: pn mar 30, 2009 20:46
autor: Bond29
oki tylko powiedz mi ile mam wlać oleju do tego cylindra żeby nie okazało się że wleje za dużo i slak terfi mi przyrzad a ciśnienie się podniesie z powodu za dużej ilości oleju i czy może to być olej ten kótry stosuje do auta ???? A co do uszczelki to słyszałem że nie kupować najtańszej w takiem razie możesz podac mi firme lub linka zz jakąś dobrą uszczelką

: pn mar 30, 2009 21:57
autor: kwietek
ja wlałem 1 najmniejszą strzykawkę, tego samego oleju który używam do silnika. Co do uszczelki to Goetze,albo Elring. Ta pierwsza chyba jest oryginalna.