Strona 1 z 1

Sprzęgło PROBLEM!!

: wt wrz 20, 2005 08:00
autor: etczarny
Witam
Mam duży broblem. Po wymianie tarczy sprzęgła jest absolutny brak reakcji sprzęgła na naciskanie pedału /nie można włączyć żadnego biegu/. Linka jest z samo regulacją. Silnik to ABU 1.6 75 KM, 5-cio biegowa skrzynia, Mk III. Nie mam pojęcia co może być przyczyną.
Moje podejrzenia to łożysko wyciskowe lub linka. Proszę o pomoc.

etc

: wt wrz 20, 2005 08:11
autor: k631
Witam odwrotnie założona tarcz sprzęgła. :jezor:

: wt wrz 20, 2005 08:33
autor: etczarny
Tarcza ustawiona jest raczej na 99% cytuję książke ".. wystającą częścią piasty w stronę tarczy dociskowej...". Może to jednak nie to. Słyszałem, że linki z samo regulacją to wredne ustrojstwo!

: wt wrz 20, 2005 16:18
autor: danielsku
ja sobie zalozylem zwykla i tez dziala a ile tansza!!!!

: wt wrz 20, 2005 17:47
autor: spec-88
;) wiem co jest :P tzn przypuszczam... a przed wymianą tarczy sprzęgło było ? czy pedał wpadł w podłoge i został ? jeśli wpadł i został to nie poszło sprzęgło tylko... taki mały metalowy języczek który jest popychany przez łape ze sprzęgła... ten języczek jest zamontowany na wieloklinie... umiejscowiony zaraz pod pokrywą tam koło skrzyni... aha a co do samoregulatora to wypas... . tylko trudniejszy w montarzu... (chodzi że sie ,,zaciaga" jeśli ktoś to robił pierwszy raz :blush: )

: wt wrz 20, 2005 18:38
autor: adamo122
ja po wymianie całego sprzęgła (i skrzyni) musiałem zmienić linke i założyłem zykłą , bez samoregulacji
taka chyba jest najlepsza :-)
niezawodna

: wt wrz 20, 2005 22:31
autor: foto_dawid
witam

ja mialem taki sam ale nie do konca przypadek..tzn po wymianie sprzegla przez jakis czas jezdzilo sie idealnie ale po jakims miesiacu znowu ciezko wchodza biegi..a na lince sprzegla mam wkrecona srube aby zwiekszyc dystans..jesli ktos domysla sie co sie dzieje prosze o pomoc...

pozdrawiam forumowiczow

: śr wrz 21, 2005 07:12
autor: etczarny
spec-88 pisze:;) wiem co jest :P tzn przypuszczam... a przed wymianą tarczy sprzęgło było ? czy pedał wpadł w podłoge i został ? jeśli wpadł i został to nie poszło sprzęgło tylko... taki mały metalowy języczek który jest popychany przez łape ze sprzęgła... ten języczek jest zamontowany na wieloklinie... umiejscowiony zaraz pod pokrywą tam koło skrzyni... aha a co do samoregulatora to wypas... . tylko trudniejszy w montarzu... (chodzi że sie ,,zaciaga" jeśli ktoś to robił pierwszy raz :blush: )

Przed wymianą tarczy sprzęgło było ale obroty rosły dużo szybciej niż prędkość. Tarcza została wymieniona bo poprzedni właściciel praktycznie zjarał sprzęgło na amen. Co to jest ten mały języczek.

: śr wrz 21, 2005 22:20
autor: spec-88
jeśli sprzęgło było przed wymianą to... raczej nie pęknoł ten języczek... niewiem jak to sie fachowo nazywa

: czw wrz 22, 2005 07:54
autor: etczarny
k631 pisze:Witam odwrotnie założona tarcz sprzęgła. :jezor:
To jednak była odwrotnie założona tarcza sprzęgła. Piasta tarczy zaparła się o tuleje prowadzącą łożyska wyciskowego trochę ją zjadła" i zrobiła z końćówki grzybek co skutecznie zablokowało ruch łożyska wyciskowego i to jest cały powód braku sprzęgła.
Wielkie dzięki za pomoc. Ide szukać nowej tuleji prowadzącej, oby nie servis bo znowu trzeba będzie czekać parę dni!! :kufel:

: sob wrz 24, 2005 20:50
autor: Tomasz Żaguń
Ja się sam przejechałem raz na samoregulującej lince i musiałem kupić drugą .Ja stawiam na nią bo podczas jej demontażu mechanik popełnił błąd i ona przestała działać i dlatego teraz niemasz sprzęgła. Albo druga linka ale zwykła albo tą da się nastawić ja już wiem jak to zrobić ale nieumiem opisać zbyt namieszam a niejest to łatwe i rzadko się udaje.Lepiej zwykła niezawodna.