Strona 1 z 1

Cieknąca woda po słupku.

: sob mar 28, 2009 01:08
autor: Mosiu
Witam wszystkich ;) z powodu ostatnich silnych opadów deszczu i śniegu zauważyłem w swoim Golfie mk5 05r. 3d. Dość silnie dostającą się wodę do środka. Ogólnie na tapicerce są zacieki od wody jednak dopiero dziś podczas ulewy przekonałem się jak mocno leci. Otóż od strony kierowcy cały słupek ten nad drzwiami jest cały mokry. Woda zaczyna lecieć gdzieś do góry, po słupku zlatuje i część wody wylatuje przez tą kratke w słupku a reszta spływa dalej obok bezpieczników (pod plastikami) i wylatuje spod plastiki od otwierania maski prosto pod nogi. Nie wiem co mam z tym zrobić. Chciałbym się dowiedzieć jak w łatwy i bezpieczny sposób zdemontować słupek lub kawałek podsufitki tam gdzie jest osłona przeciwsłoneczna. Wtedy w łatwy sposób mógłbym załatać dziurkę lub jeśli taka będzie potrzeba wkleić na nowo przednią szybę. Zdjęcie poglądowe z opisem sytuacji :jezor:

Obrazek

: sob mar 28, 2009 01:27
autor: edzio
nie szumi podczas jazdy,jeżeli tak to szyba nie doklejona.

: sob mar 28, 2009 02:53
autor: hhh
jak masz szyber dach to go sprawdz kumpel identyczna sytuacje mial i byla to przyczyna jakiegos zapchanego kanalu ktory odprowadzal wode od szyberdachu

Re: Cieknąca woda po słupku.

: sob mar 28, 2009 18:07
autor: doggie
Mosiu pisze:Witam wszystkich ;) z powodu ostatnich silnych opadów deszczu i śniegu zauważyłem w swoim Golfie mk5 05r. 3d. Dość silnie dostającą się wodę do środka. Ogólnie na tapicerce są zacieki od wody jednak dopiero dziś podczas ulewy przekonałem się jak mocno leci. Otóż od strony kierowcy cały słupek ten nad drzwiami jest cały mokry. Woda zaczyna lecieć gdzieś do góry, po słupku zlatuje i część wody wylatuje przez tą kratke w słupku a reszta spływa dalej obok bezpieczników (pod plastikami) i wylatuje spod plastiki od otwierania maski prosto pod nogi. Nie wiem co mam z tym zrobić. Chciałbym się dowiedzieć jak w łatwy i bezpieczny sposób zdemontować słupek lub kawałek podsufitki tam gdzie jest osłona przeciwsłoneczna. Wtedy w łatwy sposób mógłbym załatać dziurkę lub jeśli taka będzie potrzeba wkleić na nowo przednią szybę. Zdjęcie poglądowe z opisem sytuacji :jezor:
Jak na mój gust powodem cieknięcia będą nierówno dolegające do siebie lub w którymś miejscu odklejone bądź przerwane uszczelki w drzwiach - jedna na karoserii, druga wokół drzwi - po zamknięciu dzrwi dolegają do siebie, sprawdź, czy problem nie tkwi właśnie w tych uszczelkach - swoją drogą Mk5 z początku produkcji miało problemy właśnie z tymi uszczelkami

: sob mar 28, 2009 18:59
autor: Mosiu
Auto było bite od strony kierowcy nie wiem jak mocno. Szyberdachu nie ma jednak powyżej 100 km/h wieje jak bym miał drzwi nie domknięte. Uszczelka jest pęknięta na drzwiach jednak wydaje mi się że to z przedniej szyby. Powiedzcie jak sciągnąć słupek ? jest w nim poduszka a nie chce nic uszkodzić lekko się odgina jednak dalej nie idzie.

: ndz mar 29, 2009 01:06
autor: doggie
Mosiu pisze:Auto było bite od strony kierowcy nie wiem jak mocno. Szyberdachu nie ma jednak powyżej 100 km/h wieje jak bym miał drzwi nie domknięte. Uszczelka jest pęknięta na drzwiach jednak wydaje mi się że to z przedniej szyby. Powiedzcie jak sciągnąć słupek ? jest w nim poduszka a nie chce nic uszkodzić lekko się odgina jednak dalej nie idzie.
1. Z uwagi na poduszkę powietrzną ze względów bezpieczeństwa rozłącz akumulator i zabezpiecz klemy
2. u góry listwy słupka A (o ten pytasz) pod pokrywką z napisem AIRBAG, którą musisz podważyć, jest śruba którą oczywiście musisz wykręcić. Z tego co pamiętam to musisz z tą pokrywką obchodzić się bardzo delikatnie bo jest ona w zasadzie jednorazowa
3. w dalszym ciągu listwa jest wciśnięta od spodu w trzy zaciski/zatrzaski, musisz od środka od strony szyby - praktycznie przy szybie - podważyć klinem całą listwę słupka, tak aby zatrzaski wyskoczyły
4. następnie wyjmujesz listwę z uszczelki drzwi i wyciągasz listwę, która jeszcze dodatkowo jest zamocowana na samym dole (przy styku liswy i kokpitu) około 3-5 cm od szyby

czyli reasumując: pokrywka z napisem airbag, śrubka x1, trzy zatrzaski rozmieszczone około co 10 cm od spodu, uszczelka drzwi i zatrzask na styku kokpitu i listwy słupka "A"

bezwględnie pamiętaj o rozłączeniu aku i zabezpieczeniu na wszelki wypadek klem.

Pozdrawiam