Strona 1 z 1
Problem z kołami...
: pt mar 27, 2009 20:13
autor: Paffcio
Witam! Mam maly problem z nowymi alu jakie ostatnio zalozylem do VW POLO 6N
Otóż wedlug producenta rozmiar 185/55/14 jest polecany do POLO.
Wiec kupiłem takie alusy nowe i opony do tego uzywane.
Mam maly problem otóż przy maksymalnym skręcie w lewo lewe koło od strony kierowcy od środka ociera o wachacz. Trze felga rantem od środka nawet lekko ją przypiłowało.
Dodam tez ze przy skrecie w prawo nie ma takiej sytuacji ? Co moze byc nie tak ? Krzywy wachacz ? Cos innego w zawiasie ?
Felgi nowe wiec chyba odpadaja
Z gory dzieki za info. Pozdro
Sorki pomyliłem działy, prosze o przeniesienie tematu do "opony, felgi"
: pt mar 27, 2009 20:18
autor: chudi01
Nie wiem czy ET felgi jest właściwe poszukaj w tym kierunku po tym forum - na pewno coś znajdziesz.
Krzywy wachacz to chyba raczej nie możliwe - zauważyłbyś to na innych kołach ( zbieżność - geometria)
Re: Problem z kołami...
: pt mar 27, 2009 20:19
autor: PinkFloyd
Paffcio pisze:Witam! Mam maly problem z nowymi alu jakie ostatnio zalozylem do VW POLO 6N
Otóż wedlug producenta rozmiar 185/55/14 jest polecany do POLO.
Wiec kupiłem takie alusy nowe i opony do tego uzywane.
Mam maly problem otóż przy maksymalnym skręcie w lewo lewe koło od strony kierowcy od środka ociera o wachacz. Trze felga rantem od środka nawet lekko ją przypiłowało.
Dodam tez ze przy skrecie w prawo nie ma takiej sytuacji ? Co moze byc nie tak ? Krzywy wachacz ? Cos innego w zawiasie ?
Felgi nowe wiec chyba odpadaja
Z gory dzieki za info. Pozdro
Sorki pomyliłem działy, prosze o przeniesienie tematu do "opony, felgi"
Żle wyregulowane skrety- ktos kiedys wymieniał koncówke lub drązek kierowniczy- wyregulował zbieznosc ale powalił skrety i przełożył kierownice- za mocno skrecił którąs końcówkę. Zobacz ile kreci sie w lewo a ile w prawa od położenia na wprost kierownicy- w każdą strone powinna krecić się tyle samo, róznica 1/3 dłogosci kieownicy juz to spowoduje. Miałem tak w Mk III, poprawili mi to i przełożyli kierownice i było ok.
: pt mar 27, 2009 20:21
autor: tympy mechanik
podejrzewam ze nie trze o wahacz nie ma takiej opcji tylko o końcówkę drążka kierowniczego która jest nie właściwa masz chyba założoną prawą końcówkę z lewej strony najlepiej zdejmij koło i zrób foto to ci powiem na 100%
[ Dodano: 27 Mar 2009 19:24 ]
PinkFloyd też ma racje jedna z tych 2 opcji
: pt mar 27, 2009 21:02
autor: dziabi3
dokładnie ktoś ci założył złe końcówki
a raczej jak ci napisali
bo końcówki są lekko wygięte aby właśnie schować się do środka i łukiem ominąć rant felgi a ty masz ten łuk z drugiej strony i drze ci felgą
ale myśl ze złym wyregulowaniem skrętu też możliwy
sprawdź czy tyle samo zrobisz obrotów w lewo co w prawo od prostych kuł
bo jęli rożna to skręt źle ustawiony na maglownicy
zobacz tu
na zdjeu
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL
: pt mar 27, 2009 22:00
autor: Paffcio
dobra chłopaki jutro to sprawdzę i napiszę, a trze o wachacz sprawdzałem, ale jutro jeszcze dla pewnosci sprawdze jeszcze raz
[ Dodano: 28 Mar 2009 12:57 ]
no i mieliscie racje... w lewo mogę skręcić o 1/4 obrotu więcej niz w prawo...
Czyli powinienem jechac na ustawienie geometrii kół tak ?