nieregularne stuki z lewego kola

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

nieregularne stuki z lewego kola

Post autor: x86635 » pt mar 27, 2009 15:48

Witam
szukałem ale wszystkie ze znalezionych "stuków" nie bardzo pasowały do mojego przypadku a wiec sprawa wygląda następująco gdy przyspieszam lub hamuje słyszę takie jedno stukniecie które dochodzi prawdopodobnie z lewego kola jest to jedno stukniecie i nic więcej dodam ze nie zawsze się to objawia... tarcze i klocki miałem wymieniane poduszkę pod skrzynia tez... słyszałem to przed wymiana i po wyżej wymienionych elementów
jakieś sugestie mile widziane :pub:



Awatar użytkownika
marcin 78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt lut 10, 2009 20:13
Lokalizacja: EL

Post autor: marcin 78 » pt mar 27, 2009 16:29

na 95% przegub


Był MK2 GT RP swap 16V PL jest VA GT a w tyrce T5 AXB

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » pt mar 27, 2009 17:36

Sprawdź gumy na wahaczu- jak samochód stoi zobacz, czy koło nie lata przód- tył przy popchnięciu nogą. Podczas jazdy nic w zawieszeniu nie stuka?


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » pt mar 27, 2009 22:02

gumy w wahaczu były robione w styczniu... przegub ale który zewnętrzny?? jeszcze myślę nad łożyskami na amortyzatorze jakie są objawy gdy takowe jest zużyte?? nic nie stuka porostu raz stuknie i już jak hamuje przyspieszam ruszam czy coś takiego
Ostatnio zmieniony pt mar 27, 2009 22:04 przez x86635, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » pt mar 27, 2009 22:07

sprawdz czy dobrze są dokręcone śruby mocujące wahacz jesli są słabo może stukać tuleja wahacza a jak wahacz będzie ok to :bajer: stawiam na łożysko amortyzatora



Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » pt mar 27, 2009 22:09

W takim razie jeszcze sprawdziłbym poduszkę silnika, tą najbardziej z przodu, pod chłodnicą


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » pt mar 27, 2009 23:29

patryk2340 pisze:W takim razie jeszcze sprawdziłbym poduszkę silnika, tą najbardziej z przodu, pod chłodnicą
ale jak sprawdzić ta poduchę?? tamta pod skrzynia mi wylała ale jest już wymieniona a ta jest sucha i ładnie trzyma bo robiłem tez ostatnio rozrusznik a on jest mocowany pośrednio do tej poduchy... sprawdzę jeszcze te śruby w wahaczu bo kiedyś tez miałem luźną ale nie pamiętam jakie miałem objawy... ale co się dzieje gdy te łożyska amorów są już do niczego??



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt mar 27, 2009 23:39

A ja wiem co to jest bo mam to samo, a dzisiaj jak zakładałem koła letnie to sprawdziłem. Jak kupisz to:

http://moto.allegro.pl/item570810982_vw ... retan.html

to będzie po problemie. Nowe tulejki to i ja mam, ale są tak źle wykonane, że głowa boli. Miesiąc tylko miałem spokój po ich wymianie. Kupiłem cały zestaw poliuretanów i będę zakładał. Wszelkie swag, czy lemforder to zwykły bubel. Nawet nie mogłem dokręcić bardziej tej tulejki bo się już nie da, a wahacz lata.



Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » sob mar 28, 2009 00:27

Dreak'e pisze:tamta pod skrzynia mi wylała ale jest już wymieniona a ta jest sucha i ładnie trzyma bo robiłem tez ostatnio rozrusznik a on jest mocowany pośrednio do tej poduchy
Poducha przednia nie wylewa bo nie ma w niej oleju, tak jak w tej pod skrzynią.
Można ją sprawdzić tak: wbijasz jedynkę, podnosisz maskę i na wyłączonym silniku pchasz furę przód- tył. Jeśli poducha jest wywalona, to cały silnik będzie się przemieszczał w komorze silnika. Miałem to samo- podczas dynamicznego ruszania coś stukało, Okazało się, że to ta poducha była wywalona i cały silnik latał luźny...


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
Biolyvyoob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 23, 2005 11:02
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Biolyvyoob » sob mar 28, 2009 01:16

Kolego a czy w wachaczach masz pozakładane metalowe tulejki rozprężne??


Potrzebujesz części ?? Napisz do mnie, mam wiele części do MK2 , MK3

Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » sob mar 28, 2009 20:48

Biolyvyoob pisze:Kolego a czy w wachaczach masz pozakładane metalowe tulejki rozprężne??
nie wiem kolego wymieniałem tuleje tzn mechanik mi wymieniał w styczniu...

patryk2340 pisze:Poducha przednia nie wylewa bo nie ma w niej oleju, tak jak w tej pod skrzynią.
to dziwne bo ta moja pod skrzynia wyraźnie lala olejem
TAZ pisze:A ja wiem co to jest bo mam to samo, a dzisiaj jak zakładałem koła letnie to sprawdziłem. Jak kupisz to:

http://moto.allegro.pl/it...poliuretan.html

to będzie po problemie. Nowe tulejki to i ja mam, ale są tak źle wykonane, że głowa boli. Miesiąc tylko miałem spokój po ich wymianie. Kupiłem cały zestaw poliuretanów i będę zakładał. Wszelkie swag, czy lemforder to zwykły bubel. Nawet nie mogłem dokręcić bardziej tej tulejki bo się już nie da, a wahacz lata.
właśnie najbardziej mi to stukanie pasuje do luźnego wahacza albo śruba niedokręcona raz już tak miałem albo właśnie na tulei bo to dzieje się przy zmianie obciążenia silnika gdy ostrzej przyspieszam puszczam gaz lub hamuje czasem na nierównościach tak jakby wahacz był luźny... :bajer: teraz nie mam czasu sprawdzić bo w weekend po całych dniach siedzę w szkole ale muszę go podnieść i zobaczyć



Awatar użytkownika
Biolyvyoob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 23, 2005 11:02
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Biolyvyoob » sob mar 28, 2009 21:53

Kolego jak będziesz miał możliwość to weź odkręć śruby wachacza i zobacz czy są założone metalowe tulejki rozprężne, jeśłi ich nie ma to jest możliwość nawet odkręcenia się wachacza. Ostatnio miałem taki przypadek że po wymianie jakiś pseudo mechanik nie założył tych tulei i koleś o mało nie stracił wachacza po drodze bo się śruby poodkręcały, a jak nie to to całkiem możliwe że tuleje są wybite, jeśli były słabej jakości to mogły paść nawet po 2 tygodniach.
Pozdrawiam


Potrzebujesz części ?? Napisz do mnie, mam wiele części do MK2 , MK3

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » ndz mar 29, 2009 01:11

Dreak'e pisze:to dziwne bo ta moja pod skrzynia wyraźnie lala olejem
Pod skrzynią jest poducha z olejem, ta przednia oleju nie ma :)


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2348
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » ndz mar 29, 2009 09:58

Dreak'e, Sprawdź czy przeguby co sie je mocuje do zwrotnicy są dokręcone na max ja też tak myślałem że szczeliły przeguby okazało sie ze przegób był niedokręcony do zwrotnicy


LEŚNY PRZYTULAS

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 475 gości