Strona 1 z 1

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa

: pn wrz 19, 2005 15:50
autor: guciu69
Witam,

mam Golfa III 1,8 (90KM) silnik ABS z 93 roku wraz z instalacją gazową z tego roku. Dowiedziałem się,że jeżeli auto ma eleltroniczną pompe paliwa /a podbno Golfy 3 taką posiadają/ to w zbiorniku paliwa powinno być conajmniej 1/4 zbiornika benzyny a nawet słyszałem że powinno być conajmniej połowa zbiornika. Jeżeli tak nie jest to pompa paliwa nie jest dostatecznie chłodzona i szybko wysiada.
Dowiedziałem się również, że są do kupienia "automatyczne wyłączniki pompy paliwa" do samochodów na LPG. Czy ma już ktoś takie coś zamontowane w swoim Golfie 3? Jak tak jak to się sprawuje? Ile kosztowało? Gdzie kupił? Jak się to montuje i czy są jakieś problemy z montażem?

Dziękuję za rady.
Pozdrawiam

: pn wrz 19, 2005 15:59
autor: greg
Pierwszy raz słysze że musi być 1/4 lub 1/2 ilość paliwa. Ważne aby NIGDY go nie zabrakło bo pompa pójdzie w piz**.

: pn wrz 19, 2005 16:53
autor: Krembul
Kolega ma rację. Jeśli nie ma odpowiedniej ilości paliwa to pompa bardzo szybko się pali. Ja mam zainstalowany "pstryczek elektryczek" odcinający pompę paliwa. Było to zabezpieczenie przed "niepowołanymi" jak jeszcze nie miałem gazu w samochodzie. Teraz w czasie jazdy na gazie pstrykam i pompa jest wyłączona i nic jej nie grozi. Założenie tego pstryczka kosztowało mnie 50 zł w zakładzie zajmującym się montażem alarmów samochodowych. Jeśli wiesz które kabelki są od czego w samochodzie to możesz sobie sam to zrobić. Wtedy koszt będzie znacznie mniejszy - pewnie około 5zł.

: pn wrz 19, 2005 20:44
autor: Paweł Marek
Z moich własnych doświadczeń: przejechałem Vento 2.0 z gazem 110 tys. km i nigdy nie miałem w baku więcej jak 5 l benzyny, a ze dwa razy brakło jej całkiem. Nigdy pompy nie spaliłem. Mam co prawda pstryczek do wyłączenia pompy ale zawsze zapominam go wyłączyć, używam go dopiero jak sie zorientuję że benzynki brakło.
Nasuwa mi sie pomysł aby zrobić jednak automatyczny wyłącznik pompy. Np wziąć napięcie z zaworu gazowego przed reduktorem i przez przekaźnik połączyć z obwodem pompy. Tak aby przekaźnik rozwierał obwód pompy gdy dostanie napięcie od zaworu. Chyba się za to w weckend zabiorę.

: pn wrz 19, 2005 21:11
autor: MrSalieri
Mozna by tez podlaczyc pompe przez jakis przekaznik czasowy. Po uruchomieniu silnika przekaznik dostaje napiecie i rozlacza obwod pompy po jakims tam czasie.

: pn wrz 19, 2005 21:42
autor: Paweł Marek
No tak ale to nie może działać przy jeździe na benzynie, więc i tak trzeba by jakoś powiązać to elektrycznie z instalką gazową. Może tak jak proponowałem: od zaworu.

: pn wrz 19, 2005 21:58
autor: greg
jest jeszcze jedno rozwiązanie - przekaźnik który będzie załaczał prąd dla pompy jak włącznik od gazu przełaczysz na benzynę.

: wt wrz 20, 2005 06:51
autor: az71
Witam
Podepnij pod przekaźnik odcinający paliwo. Ten ,który steruje odcięciem elektrozaworu.
Przechodzisz na gaz i przekaźnik odłącza elektrozawór i pompę paliwa.
A tak wogóle pompę odłączyć . Mój wydatek 125zł.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22564
Pompa tłoczy cały czas paliwo a brak ujścia powoduje jej przepalenie. Silniczek spowalnia i na siłę próbuje wypchnąć paliwo. I nie ma znaczenia czy jest 5l czy 25.
Pozdrawiam

: wt wrz 20, 2005 08:44
autor: malgosk
OK, a powiedzcie mi ile palą waże fury gazu? Ja u siebie zauważyłem, że z zepsutą pompą palił mi w normalnej trasie około 1,5 litra gazu więcej, niż teraz, jak mam sprawną pompę. Więc doszedłem wtedy do wniosku, że komputer przy braku ciśnienia na wtryskiwaczu benzyny przechodzi w tryb awaryjny.

Jakie jest u Was spalanie, w momencie, gdy macie odłaczone pompy paliwa? Interesuje mnie spalanie w cyklu mieszanym i w trasie.

: wt wrz 20, 2005 10:33
autor: Krembul
Czy z pompą włączoną czy wyłączoną pali tyle samo. 8-9 w trasie i 11-12 w mieście.

: wt wrz 20, 2005 11:05
autor: SuperRych
Mi tez elektryk za 100 zrobił automatyczne odcięcie pompy. ku*** co motował wczesniej instalacje LPG nie poinformował mie o tym, że powinieniem mieć min. 1/4 baku benzyny i pompa poszła się j***. Pozdrawiam :pub:

: wt wrz 20, 2005 11:23
autor: kwitecki
Witam !!!

Ja aktualnie jezdze na nauce jazdy na Corsie. Oczywiscie samochody sa zagazowane. Juz w 2 autach padla nam pompka paliwa. W pierwszym po 60tys przebiegu a w drugim po 35tys. W tym co mial 60tys zawsze bylo min pol baku paliwa, a wtym drugim ponizej 1/3 wiec jedanak ilosc paliwa wplywa na jej zywotnosc gdyz pompka ta chlodzi sie w paliwe. Teraz montujemy we wszystkich samochodach wylaczniki pompki po przelaczeniu na gaz.

Tak jak mowili przedmowcy odciecie pracy pompki podpiete jest pod elektrozawor z ktorego pobierane jest napiecie na przekaznik.

Pozdrawiam.

: wt wrz 20, 2005 12:00
autor: guciu69
Znalazłem w internecie "Automatyczne wyłączniki pompy paliwa". Koszt około 30 złotych, i piszą że roboty do zamontowania na jakieś 15 minut.
Co o tym sądzicie?
Ma już ktoś takie coś zamontowane? I jak mu sie to sprawuje?

Pozdrawiam