Strona 1 z 2

gasnacy silnik w 2.0 GTI/ AGG

: pt mar 27, 2009 00:06
autor: pakob
Witajcie Juz trace nerwy - otoz silnik potrafi bez zadnego powodu nagle zgasnac- potem przez kilka minut nie daje sie uruchomic.Spece od alarmow nie stwierdzili zadnych bledow w blokadzie elektronicznej zaplonu.Calosc jest podpieta pod ECU i ponoc tam wszystko ok. w VAG-u tez ponoc zero problemow.Dzis jadac z pracy nagle podczas jazdy przy 2500 obr/min cyk i przerwa w zaplonie i postoj.Krecilem moze z 50 razy i nic Po 15 minutach odpalam i ok.Potem jeszcze kilkakrotnie gasilem i odpalalem na CPN i pod sklepami i dobrze.Mialem kiedys usterke czujnika predkosci obrotowej ale on wtedy odpalal na chwile i gasl a teraz sa nieci inne objawy,wymienialem 2 lata cewke ale wtedy nie dawal sie odpalic w ogole .Poradzcie cos bo sie wscieknę.Pozdrawiam Auto tylko jezdzone na benzynie Edit
przed chwila odpalalem auto ze 20 razy i dziala - i co wy na to ?

: pt mar 27, 2009 01:43
autor: marek2907
czujnik Hallla się kłania wymień i po problemie
VAG przeważnie go nie wykrywa

: pt mar 27, 2009 11:50
autor: farow
Też obstawiam Halla! Objawy praktycznie książkowe ;)

: pt mar 27, 2009 12:25
autor: PAPAYOS
A ja obstawiam cewkę... Spotkałem się już tymi objawami i po wymianie cewki wszystko wracało do normy...

Pozdrawiam
PAPAYOS

: pt mar 27, 2009 21:04
autor: pakob
dzis fachowcy od alarmu wywalili przekaznik od tego dodatkowego zabezpieczenia i zwarli kable robiac tzw.obejscie - po tym nie zgasl choc mialem wrazenie wracajac z pracy ze na chwile jakby sie silnik "zajaknąl" Wtedy gdy mialem uszkodzenie cewki to nie gasl niespodziewanie - tylko nie dawal sie odpalic na przyklad po pracy.Bywalo ze zaskoczyl ale jak zapalil to juz nie zgasl.Wiecie cewka do mojego w Intercarsie jest droga i nie chcialbym wpadac w koszta a podmienic nie mam skad.Czyzby sytuacja patowa? Jeszcze inny magik podpowiada ze moze pada alarm META ktory jest fabrycznie zabudowany i tez ma odciecia paliwa i zaplonu - i co moze alarm mam zmienic?

: pt mar 27, 2009 23:20
autor: rysiektr
pakob pisze:pada alarm META ktory jest fabrycznie zabudowany
akurat pracuje w firmie która jest dystrybutorem alrmów META na Polskę. I nigdy nie słyszałem żeby w MK3 była montowana fabrycznie. Masz alarm bezpilotowy czy pilotowy? Jaką masz centrale?? Oznaczenie?? Dla mnie masz Halla walniętego.

: sob mar 28, 2009 00:08
autor: Paweł Marek
pakob, może po prostu zacznij od sprawdzenia czy jest iskra jak nie chce zapalić. Jej brak wskazywałby na uszkodzenie czujnika położenia wału, uszkodzenie cewki . Przy czym uszkodzenie czujnika wykazałby VAG, ale cewki już niekoniecznie. A co do blokady - może być założona na różnych rzeczach, na pompe, na zasilaniu ECU - tu już trudno gdybać

: sob mar 28, 2009 00:08
autor: dnadna
1 ominąć zabezpieczenia i zobaczyć
2 czemu wszyscy mysla ze jak kupia i zaplacą 10x wiecej w jakiś łupiących z kasy firmach
to bedzie akurat dobrze ? bo cewka nie kosztuje tyle , na alegro nowa 50 zł
3 a może jeszcze kostka stacyjki ?

: sob mar 28, 2009 23:50
autor: pakob
chyba mnie krew zaleje - dzis pojechalem do miejscowosci oddalonek o 35 km od Lublina i w jedna strone ok a wracajac gasl 3 razy i nie moglem go odpalic krecac po 20 razy.Potem jakby nic zapalil i ostatnie 10 km dojechalem bez problemu.Teraz auto poszlo do diagnostyki .Moj mechanik twierdzi ze czujnik Halla powinien w 95 % pokazac usterke w VAG-u - twierdzi ze znajdzie usterke tylko najlepiej jakby zgasl u niego a to wcale nie jest pewne.Mysle ze mialbym pecha gdyby padla cewka bo to przez 2 lata bylaby juz druga.Co do alarmu META - auto montowane w Brukseli w Belgii i tam w serwisie VW SAWA byl zakladany alarm .Typ alarmu M 36 MC. z pilotem i immo w kluczyku No i wiecie wszystko byloby dobrze gdyby te czesci mozna bylo podmieniac bez koniecznosci ich kupowania a tak kasiora leci i nie wiadomo co dalej.

: ndz mar 29, 2009 00:06
autor: rysiektr
pakob pisze:.Co do alarmu META - auto montowane w Brukseli w Belgii i tam w serwisie VW SAWA był zakładany alarm .Typ alarmu M 36 MC
M36 ?? strasznie stary alarm. Sprawdź blokadę zapłonu. Z tego co pamiętam jest na przekaźniku w centrali. Przekaźniki te rzadko padały i to co Ci się dzieje z autem raczej nie jest winą alarmu.

: ndz mar 29, 2009 01:28
autor: pakob
auto z maja 1997 roku - to juz prawie 12 lat to i alarm stary - namawiaja mnie instalatorzy na wyciecie tej
mety i zainstalowanie Dolphina - jakie opinie ?

: ndz mar 29, 2009 14:52
autor: rysiektr
pakob pisze:uto z maja 1997 roku - to juz prawie 12 lat to i alarm stary - namawiaja mnie instalatorzy na wyciecie tej
mety i zainstalowanie Dolphina - jakie opinie ?
dobrze gadają. tylko, że META robi dobre alarmy (Twój ma 12lat i działa) a Dolphin?? Ja bym proponował kolejną METĘ albo AMPIO. Są na prawdę dobre i mało awaryjne.

: śr kwie 01, 2009 18:18
autor: pakob
dzis odebralem auto i tu uwaga - mechanicy nic nie znalezli - ponoc cewke podmieniali w momencie kiedy akurat silnik zgasl- bez rezultatu- czujnik Halla tez sprawdzili symulujac jego uszkodzenie i ponoc tez dobry - potem jezfzili pare razy i nie zgasl wiec mi go wydali.Ja zrobilem dzis 30 km po miescie i ok az tu nagle zaparkowalem pod sklepem i zonk -nie chce zapalic,postalem chwile po 10 minutach odpalil - dojechalem do domu i i zaparkowalem uprzednio zapalajac silnik i gaszac z 10 x Po chwili chcialem sprawdzic i juz nie chcial zapalic - chyba go podpale i już ... :grrr: Jak nie chce zapalic to rowniez jak powiedziano brak iskry na swiecach - teraz podejrzenia padaja na alarm META ktory siedzi tam 12 lat i ma 2 odciecia :1/zaplon 2/ pompa paliwa - moze ktorys scalak pada i stad takie objawy - jest propozycja wyciecia tego alarmu i sam nie wiem co robic. Poradzcie cos

: śr kwie 01, 2009 18:31
autor: farow
Sprobowalbym jeszcze podmienic halla. Jesli to nie pomoze to wtedy odlaczaj alarm :)