Strona 1 z 1

Uciekający pedła hamulca

: czw mar 26, 2009 17:49
autor: maly_bankowy
Tak jak w temacie:

Sprawa wygląda następująco: odstawiłem samochód do zakładu mechanicznego z prośbą o wymianę tarcz i klocków (komplet przód i tył) zamontowano mi zestaw BOSCH, przy okazji naprawili mi jeden tylny tłoczek i wymienili linki hamulca ręcznego. Wszystko jest OK hamulce brzytwa mimo że jeszcze się układają no i trochę kopcą.
Samochód odebrałem wczoraj i trochę sobie polatałem i wtedy zauważyłem że gdy już stoję i trzymam wciśnięty pedał hamulca to on powoli ucieka w podłogę.
Zadzwoniłem do tego mechanika wczoraj i kazał przyjechać samochodem trzymał mi go do dzisiaj sprawdził wszystko nie ma wycieków, sprawdził na rolkach, a sytuacja jak występowała z tym hamulcem to występuje nadal.
Wcześniej nie zwracałem uwagi na tą przypadłość tak że nie mogę powiedzieć czy tak było.
A wspomnę że gdy silnik jest zgaszony i naciskam pedał hamulca wtedy nie ucieka do podłogi.
Mechanik (duży zakład z doświadczeniem i stażem, do tej pory wszystko robili mi super) stwierdził że te modele tak mają i wszystko. Hamulce mam i jest Ok

Moje pytanko dotyczy tego czy naprawdę jest wszystko w porządku i czy u Was też tak jest. A jeśli ktoś tak miał i udało mu się zlokalizować przyczynę to proszę o podzielenie się sugestiami i info. Z góry thx

Pozdr

: czw mar 26, 2009 17:57
autor: miś fazi
zapytaj mechanika czy nie są zapowietrzone

[ Dodano: 26 Mar 2009 17:01 ]
powietrze jako gaz jest ściśliwe , płyn nie , a jeśli chodzi o to że na zgaszonym nie ucieka , to sprawa wspomagani , jakbyś potrzymał pedał dłużej i mocniej naciskał , to prawdopodobnie tak samo by uciekał

: czw mar 26, 2009 18:04
autor: maly_bankowy
odpowietrzane były kilkakrotnie bo też ich to trochę martwiło. Nawet powiedzieli mi że zaczęli odpowietrzać od tyłu a złapali się na tym że powinni od przodu bo z abs powinno się zaczynać właśnie od przodu (tak twierdzili w tym zakładzie)

: czw mar 26, 2009 18:10
autor: miś fazi
to musi być gdzieś nieszczelność , pedał nie powinien uciekać , oglądnij jeszcze zbiorniczek płynu , zdarza sie że uszczelki w pompie tam gdzie jest osadzony zbiorniczek przepuszczają

: czw mar 26, 2009 18:13
autor: Indiosa
Zaobserwuj, czy jak ponaciskasz kilka razy do podłogi ten pedał to pod samochodem na ziemi nie zostaje nic mokrego (płyn hamulcowy)

: czw mar 26, 2009 18:23
autor: pszczyna
Sprwę rozwiąże odpowietrzanie hamulców na załączonym silniku wówczas otwierają się kanały w bloku ABS-u

: czw mar 26, 2009 19:29
autor: guti
pszczyna pisze:Sprwę rozwiąże odpowietrzanie hamulców na załączonym silniku wówczas otwierają się kanały w bloku ABS-u
a jak nie ? :)
koeldze w audi a6 odpowietrzalismy , no i wszystkie autka dotychczas zawsze dawały rade ,a temu zaczyna pedał wpadac na odpalonym, słyszalem ze odpowietrzanie za pomoca VAGa tez sie stosuje , zawsze tam hamulce były zyletki , podczas wymiany uszczelniacza tłoczka z tylu w zacisku wyciekł płyn, odpowietrzylismy wszystki koła i nie pomaga.
Auto to A6 , 2,5TDI 2001 rok , sorka ze sie wcinam , ale widze ze podobny problem kolega ma to moze akurat razem cos wymyslimy :)
a co do tego vaga to robił to ktos ? jest wogóle sens ?

: czw mar 26, 2009 21:02
autor: ghost2255
Wszystko w normie, tak ma być.

Też to dopiero przerabiałem. Po wymianie tarcz i klocków w moim golfie miałem to samo.

Po 100km hamulce się dotarły, hamują dobrze, a tego wpadana w ogóle się nie zauważa przy normalnej jeździe.

Ale mi też to nie dawało spokoju i przelałem duuuużo płynu hamulcowego, odpowietrzając cały układ kilkakrotnie, również za pomocą VAG, zanim dowiedziałem się, że tak ma być.

: czw mar 26, 2009 21:44
autor: Kajzer-K1
ghost2255 pisze:Wszystko w normie, tak ma być.
Potwierdzam u mnie też tak jest i moim zdaniem nie drapmy się tam gdzie nas nie swędzi :grin:

maly_bankowy pisze:Nawet powiedzieli mi że zaczęli odpowietrzać od tyłu a złapali się na tym że powinni od przodu bo z abs powinno się zaczynać właśnie od przodu (tak twierdzili w tym zakładzie)
Dziwne przecież odpowietrza się w ten sposób
1--prawy tył
2--lewy tył
3--prawy przód
4--lewy przód
Przynajmniej tak piszą w książce do Bory i Golfa IV
Pozdrawiam

: czw mar 26, 2009 23:11
autor: wawel
Pedał nie może wpadać na odpalonym silniku.Niema takiej opcji. Zanim zaczniesz odpowietrzać tył musisz musisz na zgaszonym silniku(wyłączony zapłon) nacisnąć na pedał hamulca 20-sto krotnie,po to ażeby rozładować akumulator hydrauliczny abs-u .Przód odpowietrzasz normalnie naciskając na pedał i trzymając wciśnięty odkręcasz odpowietrznik i tak aż nie będzie pęcherzyków powietrza.Tak samo drugie przednie koło.Tył odpowietrzasz następująco: naciskasz na pedał,otwierasz odpowietrznik włączasz zapłon czekasz aż płyn wypływa bez powietrza.Zamykasz odpowietrznik i puszczasz pedał. Wyłączasz zapłon i czekasz aż do zatrzymania pompy.Potem druga strona tak samo.

: śr sie 19, 2009 13:51
autor: ostrysg
siemka

mozecie powiedziec od ktorego kola zaczac? od przodu czy tylu? :bigok:
rozne zdania sa na ten temat. odpowietrzalem od tylniego prawego i nie moge odpowietrzyc do konca. najpierw na zgaszonym aucie a potem na odpalonym.
z zaplonem jeszcze nie probowalem.

auto to golf mk4 z ABS i ASR 2001

z gory dzieki, mam nadzieje ze wkoncu sie z tym uporam, moja panna zreszta tez;) mowi ze jej miesnie urosly od tego wciskania ;)


pozrawiam wszystkich fanow vw