Strona 1 z 1

Duze spalanie

: śr mar 25, 2009 09:14
autor: Domel05
witam niedawno kupilem MK3 1.6pb z 1993 roku.i ostatnio zaobserwowalem ze na 20litrach pb robie 140 km co moze byc? mechanik mowil zebym wymienil czujnik temperatury.zrobilem lecz usterka nie ustepiła.co robic?

: śr mar 25, 2009 09:21
autor: miś fazi
a sonda lambda dobra ?

: śr mar 25, 2009 09:28
autor: Domel05
wlasnie tego nie wiem chyba trzeba pod kompa podlaczyc to jedyne wyjscie.a jakie byly by objawy przy zwalonej sondzie?

: śr mar 25, 2009 09:58
autor: miś fazi
własnie spalanie , najbardziej charakterystyczny objaw

: śr mar 25, 2009 10:20
autor: Domel05
a zalewalo by mi wtedy swiece? bo u mnie sa zalane kiedy nie wykrece

: śr mar 25, 2009 10:58
autor: miś fazi
nie , a czujnik temperatury płynu chłodzącego masz dobry , warto go sprawdzić

[ Dodano: 25 Mar 2009 09:59 ]
mogłeś zmienić , ale na 100 procent sprawny , oryginał czy podróba ?

: śr mar 25, 2009 11:17
autor: Domel05
raczej podrobka bo kosztowal 50zl

: śr mar 25, 2009 11:32
autor: miś fazi
zdejmij z niego wtyczke , wtedy zobacz co sie dzieje , pamiętaj tylko jak zdejmiesz wtyczkr to nie będzie Ci wskazywało temperatury na wskaźniku , ale to bez znaczenia , chodzi tylko o próbe

: śr mar 25, 2009 12:13
autor: Dziadol
Witam serdecznie. Podepne sie do Tematu niejako ze kol.@Domel05 ma identyczny problem co ja tylko że mi LOTTO o PB (silnik ABD 1.4)

Mianowicie stwierdziłem jakiś czas temu ze autko spala kolosalnie wiele paliwa 14/100 km...
Miałem podłaczony do kompa i wykazalo błedy:
00561 - Dopasowanie skladu mieszanki
09-10 - Przekroczona granica adaptacji ust.mech. - Intermittent
00525 - Sonda Lambda (G35)
29-10 - Zwarcie do Masy - Intermittent
Pojechałem do znajomego elektryka samochodowego i nie mógł skasować błedów.
Zlokalizował usterke (przerwany biały kabelek od sondy lambda).
Usterka została naprawiona i skasowano błędy.Nie pojawiły sie ponownie po kilkurazowych kontrolach restartach kompa/auta i miało być OK.
Okazało sie jednak że nie jest OK. Autko nadal spala tyle samo paliwa co spalało (14/100)

Czujnik temperatury Ok, świece, Ok....aparat zapłonowy OK...
Nie pobiera żadnego "lewego" powietrza...

Autko smiga poprawnie, nie szarpie, nie gaśnie ma swą moc. Ssanie po nagrzaniu silnika sie wyłacza bo po podgrzaniu silnika obroty spadają do nominalnego 850-900 obr...

Nie mam pojecia co moze być przyczyną tak wielkiego spalania.

PS
Zapewne kol.@Domel05 także nurtuje owy objaw......jak i mnie...

Prosze o sugestie...

Pozdro....