Strona 1 z 2

Nie moge odpalic po wymianie rozrzadu

: wt mar 24, 2009 20:46
autor: areek
witam
Czy w silniku 1,6 Mpi AEE mozna przy skladaniu zle ustawic rozrzad lub inaczej zalozyc aparat zaplonowy. Pytam bo ww. operacji nie moge go odpalic. Jesli wcisne gaz tak do polowy skoku to zapali, ale chodzi nie na wszystkie gary. Po wykreceniu swiec sa mokre od benzyny. Sytuacja ta to typowy zle zlozony rozrzad. Patrze na to i nie widze innej mozliwosci poskladania. Brak mi pomyslow wiec prosze tutaj o pomoc. Z gory dzieki

: wt mar 24, 2009 20:50
autor: TomiTT
to co dokładnie robiłeś wymieniałeś pasek czy aparat zapłonowy ? Koło Rozrządu napewno dobrze ustawiłeś? znakiem na kole do tego znaku na obudowie plastikowej?

: wt mar 24, 2009 20:59
autor: Adek99
takk jak pisze TomiTT, albo źle ustawiłeś rozrząd albo aparat zapłonowy!! :bigok:

: wt mar 24, 2009 21:01
autor: TomiTT
no właśnie nie wiadomo co kolega wymieniał dokładnie.. rozrząd.. aparat zapłonowy.. czy rozrząd z aparatem hehe :bigok:

: wt mar 24, 2009 21:16
autor: areek
dzieki za zainteresowanie
rozbierane bylo z powodu koniecznosci wyjecia walka rozrzadu aby dostac sie do popychaczy.
Rorzad poskladany wg znakow czyli male kolko z zfrezowanym zabkiem do znaku na obudowie pompy oleju, duze kolko kropka do "przecinka " na plastykowej obudowie. Aparatu zaplonowego tez nie idzie wlozyc inaczej. A objaw zle ustawionego rozrzadu. Rozrzad w tym aucie wymienialem juz wczesniej wraz z wymiana zimmeringow. I tutaj pytanie do Was czy jest mozlwosc innego zsynchronizowania walu korbowego wzgledem walka rozrzadu i wzgledem aparatu zaplonowego, lub jakies zaczepne sugestie.
dzieki

: wt mar 24, 2009 21:55
autor: TomiTT
Wydaje mi się że rozrząd jest ok ! kolego musisz ustawić zapłon na 6 stopni.. do tego potrzebna lampa stroboskopowa i komputer. tylko tak można dobrze ustawić zapłon w tym silniku

: wt mar 24, 2009 22:11
autor: areek
TomiTT pisze:Wydaje mi się że rozrząd jest ok ! kolego musisz ustawić zapłon na 6 stopni.. do tego potrzebna lampa stroboskopowa i komputer. tylko tak można dobrze ustawić zapłon w tym silniku
przed demontazem zostaly zrobione punkty odniesienia na aparacie i glowicy.
Podczas prob odpalenie , kiedy zapalil ( 2000 - 3000rpm) byla proba krecenia delikatnie aparatem w L i R , bez roznicy.
Kiedys w rover 416 zle poskladalem kola wzgledem walkow rozrzadu (sa 4 morzlwosci) efekt byl taki sam, tutaj nie widze innej mozliwosci dlatego pytalem kolege - praktykujacego mechanika-odpowiedz - zle ustawiony rozrzad- co mnie zalamuje.

: wt mar 24, 2009 22:13
autor: norek111
nawet przy zapłonie na 20 stopni będzie pracował ok

: wt mar 24, 2009 22:16
autor: Adek99
a kopułka na aparacie dobrze jest zapięta?? kable w odpowiedniej kolejności założone na świece?? zapytam jeszcze qumpla on trochę dłubie przy mechanice może coś doradzi!! :bigok:
Sprawdź jescze czy iskra jest na wszystkich świecach!!

: wt mar 24, 2009 22:22
autor: areek
Adek99 pisze:a kopułka na aparacie dobrze jest zapięta?? kable w odpowiedniej kolejności założone na świece?? zapytam jeszcze qumpla on trochę dłubie przy mechanice może coś doradzi!! :bigok:
co do kopulki to nie ma watpliwosci bo jak przyjechal z D to do wymiany poszedl wspomniny juz rozrzad, swiece i kable z kopolka , ktore na wzor nie byly wyciagane z kopolki tylko ze swiec. A tak na marginesie to patrzac na kopole od strony kabli to na godzinie 8 jest 1 cylinder za 180* jest 4 cyl. na 11 godzinie jest 2 cyl. a za 180* jest 3 cyl.

: wt mar 24, 2009 22:26
autor: sHpAaKu
Wałek nawet jeśli jest na znakach nie koniecznie musi być poprawnie ustawiony. i wadomo że kręci się 2:1 względem korby, więc może być sytuacja że jest o 2 suwy przesunięty (360 stopni).

Czujnik Halla wpiąłeś z powrotem?

: wt mar 24, 2009 22:38
autor: areek
sHpAaKu pisze:Wałek nawet jeśli jest na znakach nie koniecznie musi być poprawnie ustawiony. i wadomo że kręci się 2:1 względem korby, więc może być sytuacja że jest o 2 suwy przesunięty (360 stopni).

Czujnik Halla wpiąłeś z powrotem?
czujnik tak - byl sprawdzany w ten sposob; swiece wykrecone we fajkach kabli, aparat w rekach zaplon wlaczony, wtyczki z wtryskow posciagane i krece- efekt- pompa pracuje non stop iskra na swiecach piekna , czyli halotron ok. Czyszczony byl tez czujnik zespolony podcisnienia i temp. powietrza w kolektorze dolotowym i nic.
Co do kolek i stosunku 2:1 to: na wale korbowym jest na znaku czyli 1 cyl. jest w zz, to jesli wtedy przestawimy kolo na walku o 360* to wroci do tej samej pozycji . Czyli czy na wale czy na walku zawsze wzgledem znakow jest obrot 360* - no chyba, ze cos pominolem.

: wt mar 24, 2009 23:17
autor: roman58
Jak ustawisz rozrząd do znaków to i aparat też ustaw do znaku.Gdy ściągniesz kopułkę to na górnej powierzchni aparatu jest znak od strony bloku silnika i do tego ustaw palec rozdzielczy żeby był na środku i jest ok.

: wt mar 24, 2009 23:35
autor: edzio
masz luz na zaworach?,bo z tego co zrozumiałem to ściągałeś wałek i coś robiłeś z popychaczami,a po każdym zdjęciu wałka trzeba z nich olej wycisnąc.