Strona 1 z 1

problem z tylnym zawieszeniem

: wt mar 24, 2009 19:02
autor: rav9
Witam,

Od dluzeszgo czasu mam problem ze stukami w tylnym zawieszeniu, nawet po wjechaniu w niewielka nierownosc. Po wymianie amortyzatorow minimalnie sie polepszylo ale problem pozostal.
Przy wymianie opon zauwazylem ze tylne opony sa bardziej zuzyte od strony wewnetrznej. I rzeczywiscie jak by sie dobrze przyjrzec to tylne kola sa jakby ustawione lekko pochylo w takich / \ kierunkach.
Czy na podstawie tych informacji moze ktos mi zasugerowac co moze byc do wymiany i jaki mniej wiecej koszt?
z gory dzieki za wszelkie wskazowki

: wt mar 24, 2009 19:12
autor: TomiTT
pewnie do wymiany masz tuleje belki.. na 90 % to będzie to.. sprawdź na szarpakach na stacji diagnostycznej. koszt naprawy około 200zł (zależy gdzie).. a to z kołami że masz je pod skosem to tylko sugerowało by że były jakieś spotkania z krawężnikiem.. bo koła z tyłu nie mają prawa się rozjeżdżać... żaden element tylnego zawieszenia tego nie spowoduje

: wt mar 24, 2009 19:53
autor: GSOWIEC
rav9, zaciągnij ręczny i kopnij w tylne opny jeśli koła będą się ruszać na 100% wymiana tulejek tylnej belki. Co do ustawienia kół, pewnie było uderzone w krawężnik, jak pisze kolega wyżej, ewentualnie możesz sprawdzić luz łożysk tylnych kół, ale gdyby był nadmierny to raczej byś to słyszał.

Koszt - tuleje belki koszt od 40 do 80 zł za szt + robocizna około 150-200 zł.

Re: problem z tylnym zawieszeniem

: wt mar 24, 2009 22:41
autor: Jaceklo
rav9 pisze: I rzeczywiscie jak by sie dobrze przyjrzec to tylne kola sa jakby ustawione lekko pochylo w takich / \ kierunkach.
Takie pochylenie tylnych kół jest jaknajbardziej prawidłowe - w tej chwili nie pamietam dokłądnych kątowych wartości...

: wt mar 24, 2009 22:53
autor: LASOT-A
Takie pochylenie tylnych kół jest jaknajbardziej prawidłowe
A to ciekawe. Czy to widać ???

[ Dodano: Wto 24 Mar, 2009 ]
I opony Mu drze od środka. Co Ty gadasz. :helm:

: wt mar 24, 2009 22:57
autor: Jaceklo
lasot pisze:
Takie pochylenie tylnych kół jest jaknajbardziej prawidłowe
A to ciekawe. Czy to widać ???
Ja u siebie widzę to pochylenie :), a jak robiłem geometrię, to wszsytkie kąty były w tolerancji :).

Może zbieżność jest źle ustawiona (czyt. coś jest wygięte, bo typowej regulacji z tyłu nie ma)?

: wt mar 24, 2009 22:58
autor: rav9
GSOWIEC pisze:rav9, zaciągnij ręczny i kopnij w tylne opny jeśli koła będą się ruszać na 100% wymiana tulejek tylnej belki
dzieki za podpowiedz, sprawdze jutro
Co do ustawienia kół, pewnie było uderzone w krawężnik, jak pisze kolega wyżej

Obydwa? I w dodatku obydwa uderzone do srodka? Tez mi sie wydawalo ze maja byc lekko pochylone ale cos jest jednak nie tak skoro obydwie opony sa bardziej zuzyte od strony auta

: wt mar 24, 2009 23:14
autor: Jaceklo
Sprawdziłem te kąty (odnoszą się do Golfa III 1992-98, Cabrio, w wyłaczeniem silników: 85kW GTI, VR6, Symcro)

Koło tylne
Kąt pochylenia koła: od -1*40' do -1*20'
Zbieżność: od -0*10'do 0*30'

: wt mar 24, 2009 23:20
autor: rav9
to u mnie jest zdecydowanie pochylenie wiecej niz 1 stopien, widze ze ktos w innym watku napisal ze opony moga sie scierac od wewnatrz jak sa lozyska do wymiany to moze tez sie tym zainteresuje...

: śr mar 25, 2009 07:51
autor: TomiTT
o widzisz.. otwórz klape.. złap za błotnik i bujaj na boki w linii prostej a niech ktoś trzyma rękę na kole... jeśli będzie luz to będzie dobrze wyczuwalny

: czw mar 26, 2009 17:38
autor: rav9
Bylem w warsztacie i stwierdzili ze na stowe silentbloki z tylu takze dzieki za podpowiedzi. Jesli chodzi o scieranie sie opon to powiedzieli ze moze to byc tez z tego powodu ale nie koniecznie. Takze jak wymienie to zobacze czy sie nadal scieraja - troche szkoda opon...
Bo chyba nachylenia tylnych kol to sie nie da za bardzo ustawic, zgadza sie?

[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 16:50 ]
a te tuleje to jakiej firmy brac? Bo sa od ok 35 do ponad 80 za sztuke, gosc mi proponowal jakies febi po 47 chyba

: czw mar 26, 2009 19:10
autor: GSOWIEC
rav9 pisze:a te tuleje to jakiej firmy brac? Bo sa od ok 35 do ponad 80 za sztuke, gosc mi proponowal jakies febi po 47 chyba
FEBI są OK, a jeśli zależy Ci na tym, żeby mieć spokój na lata kup LEMFORDERA.