Strona 1 z 1
Czy to katalizator 8V czy 16V GTI ?
: wt mar 24, 2009 10:39
autor: tadix
Witam
Od dłuższego czasu (po tym jak wymontowany zostal tlumik srodkowy i końcowy, który był wczesniej) wydech nie pracuje najlepiej, to znaczy troche nieprzyjemnie buczy. Najbardziej słychac to w w zakresie obrotów od 2- 2,8 tys. W okolicy 3tys obr wycisza się.
Obecnie tłumik środkowy to Walker. Powinno byc ciszej, ale nie jest
Ostatnio zauważyłem, że ten katalizator który mam wygląda na wersje 16V (ja mam 8v AGG) moze w tym jest problem, może to ma wpływ na dzwięk układu wydechowego. Dodam ze średnice pozostalych tłumików mają 50 mm. Samochod kupiony w szwajcarii wszystko w oryginale, zadnych zmian, moze jednak tłumik był lekko przerobiony?
Jeśli ktoś ma możliwość zrobienia zdjęć wydechu swojego AGG to proszę
: wt mar 24, 2009 15:25
autor: -=ren=-
najwięcej hałasu robi przed ostatni tłumik, czyli nie ten końcowy tylko ten do którego wchodzi rura na wprost i wychodzi z boku. Co do kata to on przecież nie wycisza, a poprawia zmniejszenie toksyczności spalin. Co do kata to powinien mieć, na logikę, większą średnicę w wersji 16v niż 8v ze względu że 2 razy więcej zaworów oznacza że cylinder szybciej się napełnia i musi szybciej się opróżnić usuwając spaliny. Więc gdybyś miał wersję 16 zaworową i założony katalizator od 8 to wtedy mógłby złośnic wydech twojego auta (zmniejsza się średnica wydechu na pewnym odcinku). Natomiast w twoim przypadku myślę że średnica katalizatora niewiele zmienia. Należałoby ustalić czy katalizator nie jest już zapchany...
: wt mar 24, 2009 23:41
autor: tadix
Katalizator jest ok. Widziałem. Mam taką nadzieję, że wiekszy kat nie zmienia głośności wydechu.. Coż pozostaje kupić oryginalny tłumik środkowy... Jak uda mi się zdobyć napisze czy jest lepiej. Dzięki
Re: Czy to katalizator 8V czy 16V GTI ?
: czw mar 26, 2009 14:58
autor: mono
tadix pisze:Witam
Od dłuższego czasu (po tym jak wymontowany zostal tlumik srodkowy i końcowy, który był wczesniej) wydech nie pracuje najlepiej, to znaczy troche nieprzyjemnie buczy. Najbardziej słychac to w w zakresie obrotów od 2- 2,8 tys. W okolicy 3tys obr wycisza się.
Obecnie tłumik środkowy to Walker. Powinno byc ciszej, ale nie jest
Ostatnio zauważyłem, że ten katalizator który mam wygląda na wersje 16V (ja mam 8v AGG) moze w tym jest problem, może to ma wpływ na dzwięk układu wydechowego. Dodam ze średnice pozostalych tłumików mają 50 mm. Samochod kupiony w szwajcarii wszystko w oryginale, zadnych zmian, moze jednak tłumik był lekko przerobiony?
[url=http://images44.fotosik.pl/90/36754eec7d3b48e9m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images49.fotosik.pl/90/977840f7d83a0f47m.jpg]Obrazek[/URL]
Jeśli ktoś ma możliwość zrobienia zdjęć wydechu swojego AGG to proszę
Katalizator masz od wersji 8v, ja równiez mam silnik AGG i mam takiego samego. Niestety juz jest na wykończeniu i sam mam problemy co z nim zrobić.
Więc problem "dziwnego dźwieku" u Ciebie leży w czym innym....
@Edit Jutro zrobie Fotki tak na wszelki wypadek
: czw mar 26, 2009 22:39
autor: tympy mechanik
ja zmieniłem jakis czas temu tłumik środkowy i końcowy na fvm podobno to to samo co bosal tylko nie napisano na nich bosal . zmieniłem ponieważ stare wydechy miały małą dziurkę i trochę wyrczało wiec pomyślałem ze zmienię na nowe nie będę łatał co sie okazało to te nowe wydechy buczą tak jak te stare z dziurą jak bym wiedział ze tak bedzie załatał bym stary i tak jezdził kasa poszła i buczy dalej a stare wydechy jak były szczelne to prawie nie było słychać że auto było odpalone
: pt mar 27, 2009 00:48
autor: tadix
tympy mechanik pisze:ja zmieniłem jakis czas temu tłumik środkowy i końcowy na fvm podobno to to samo co bosal tylko nie napisano na nich bosal . zmieniłem ponieważ stare wydechy miały małą dziurkę i trochę wyrczało wiec pomyślałem ze zmienię na nowe nie będę łatał co sie okazało to te nowe wydechy buczą tak jak te stare z dziurą jak bym wiedział ze tak bedzie załatał bym stary i tak jezdził kasa poszła i buczy dalej a stare wydechy jak były szczelne to prawie nie było słychać że auto było odpalone
Ja mam tak samo. Zaluje ze wyciełem oryginał (sypał sie powoli) Teraz mam środkowy Walker i nie jest ok. Między Walkerem a Polmostrowem nie ma róznicy w dzwięku. Tylko jedna róznica Walker kosztuje 400zł, Polmostrów 130 zł. Jedynie oryginał... tylko koszt odstrasza- powyżej 1000zł w aso.
[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 23:55 ]
mono pisze:tadix pisze:
Katalizator masz od wersji 8v, ja równiez mam silnik AGG i mam takiego samego. Niestety juz jest na wykończeniu i sam mam problemy co z nim zrobić.
Więc problem "dziwnego dźwieku" u Ciebie leży w czym innym....
@Edit Jutro zrobie Fotki tak na wszelki wypadek
Ok, dzięki dobrze wiedzieć.. Skąd wiesz ze jest na wykoczeniu ? Te katalizatory sa metalowe, wytrzymuja dużo więcej niz ceramika..
Osłuchane było wszystko, problem jest w środkowym tłumiku.. A Zaden producent zamiennikow nie zrobi takiego jaki był w oryginale (podwójna blacha).