Strona 1 z 2

Problem z temperaturą silnika

: pn mar 23, 2009 19:28
autor: omlet161
Witam. Sprawa wygląda tak, że autko dość długo mi sie grzeje a jest to uciążliwe bo autko na niedogrzanym silniku sporo mi pali. Jednak gdy już sie silnik nagrzeje to temperatura rośnie mi do 100'C gdy jadę np w korku, a spada na trasie czasem nawet poniżej 90. Termostat mam wymieniony, wycieku płynu chłodzącego nie zaobserwowałem. Dzisiaj zamigała mi na chwile kontrolka płynu chłodzącego wiec zgasiłem silnik i sprawdziłem jego stan, było ok. Po ponownym odpaleniu kontrolka już się nie zapaliła. Czy moje problemy mogą mieć związek z pompą wodną?? Dodam, że nigdy nie była ona wymieniana a autko ma przejechane 200tys km.

: pn mar 23, 2009 19:32
autor: karol27
Wiele razy zdarzyło się,że nawet nowy termostat był walnięty.Najlepiej sprawdzić czy węże są twarde i kiedy się nagrzewają.Temat znajdziesz.Qrde szkoda że nie mam tu pompy tylko u starych.Kiedyś kupiłem do wymiany i tak już została, bo okazało się że to wentylator chłodnicy coś pukał.

: pn mar 23, 2009 19:35
autor: Dyziu14021991
Jak chcesz spr. termostat to najprostszym sposobem jest wsadzic go do garnka z woda i zagotowac wode a w miedzy czasie zaopserwowac czy sie otwiera i kiedy

: pn mar 23, 2009 19:43
autor: omlet161
Termostat sprawdzałem już w sposób jaki kolega wyżej podał, otworzył się. Kurcze no ta pompa wody nie daje mi spokoju, mam przeczucie ze to jej wina ale nie wiem czy jej wada może powodować objawy takie jak występują u mnie.

: pn mar 23, 2009 19:49
autor: Dyziu14021991
moze byc pompa nie ma takiej sprawnosci jak powinna a dzieje ci sie to w takie dosyc mrozne dni czy ciepłe ze dochodzi do 100st. i ile srednio stoisz w korku

[ Dodano: 23 Mar 2009 18:49 ]
a wentylator sie załacza normalnie

: pn mar 23, 2009 19:53
autor: roman58
Ściąg przewód od nagrzewnicy i zapal jak wyrzuca to pompa ok bo robi zawirowanie jak spokój to już wiesz.

Do nagrzewnicy nie trzeba się dostawać tylko z głowicy ściągnąć węża i na chwilę założy kawałek innego węża i skierować ku górze i bez problemu.

: pn mar 23, 2009 20:42
autor: omlet161
Jest tak samo zimą i latem,problem ten pojawił się jakoś w sierpniu. Szczerze mówiąc nie wiem czy jest sens aż do nagrzewnicy sie dostawać. Pompa swoje juz przeszła moze ja poprostu wymienić nie jest to chyba duży wydatek?? orientuje się ktoś w cenach??

: pn mar 23, 2009 20:55
autor: Dyziu14021991
na allegro chyba do 50 dyszek

: pn mar 23, 2009 21:00
autor: haps
w wielu autach, pompa wody napedzana jest "rozrzadem" takze wymienia sie ja co 60kkm, a Ty piszesz ze masz 200kkm bez jej wymiany.. takze bardzo mozliwe ze ten element..

: pn mar 23, 2009 21:01
autor: omlet161
Aaa to spoko. Tak sie zastanawiam bo jak pompa by nie wydawała to chyba by mi sie szybko grzał a nie temp. nie mógł złapać??

[ Dodano: 23 Mar 2009 20:02 ]
Aaa to spoko. Tak sie zastanawiam bo jak pompa by nie wydawała to chyba by mi sie szybko grzał a nie temp. nie mógł złapać?? I powiedzcie mi czy w chłodnicy jest jakiś regulator temperatury ??

: czw kwie 02, 2009 23:44
autor: n0th
Witam koledzy, może trochę nie do tematu, ale chodzi o pompę wody. Tzn. zastanawiam się czy to ona jest problemem, a mianowicie: silnik zagrzewa się do prawidłowej temperatury, ustawiam nawiew na max. ciepły... z nawiewu leci zimne, dodam gazu i po chwili leci ciepłe. Dzisiaj został wymieniony termostat i nagrzewnica. Czy problem tkwi w pompie wody? Jest jeszcze jakaś inna opcja?

Dzięki z góry,
pzdr.

: pt kwie 03, 2009 23:13
autor: czesiunaldo
omlet161
Mam kolego ten sam problem co opisujesz tylko w ABU. Temperature lapie dopiero po nastu minutach a jak juz zlapie to 100C a termostat wymieniony.

: sob kwie 04, 2009 00:18
autor: BzyTek
n0th pisze:ustawiam nawiew na max. ciepły... z nawiewu leci zimne, dodam gazu i po chwili leci ciepłe.
Ja miałem podobny problem a winny okazał się pieniący się płyn chłodniczy.
Pozdrawiam

: sob kwie 04, 2009 00:32
autor: kenzi
Mam silnik ABD i podobny problem, silnik dluugo sie nagrzewa do 90 stopni, czasem nawet po 20 minutowej jezdzie tyle nie ma. Ostatnio na trasie Zakopane-Katowice kiedy stalem w korkach to sie grzal do 110 ale jak jechalem autostrada to temperatura byla w granicach 80 stopni i grzal sie do 100-110 dopiero jak w korkach stalem. Czy to normalne? bo mi sie wydaje ze temp powinna byc ciagle w przedziale 90-110 stopni...