Strona 1 z 1

1.8 16v KR Problemy na ciepłym silniku !!

: pn mar 23, 2009 15:46
autor: Galus
Mam taki probelm auto na zimnym silniku smiga ok, wkreca sie ok jedzie ok.Ale po rozgrazu silnik krecie sie tylko do 3tys, potem jakos sie kula ale przebiera i szarpie.A czym wiecej człowiek chce od niego wykrzesac. Tym wiecej przebiera i po jakims czasie nie wkreca sie nawet do 2 tys.I ciezko nim jechac, co moze byc tym spowodowane.

: pn mar 23, 2009 17:01
autor: VWmatiMK3
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=227182 zobacz ja mam podobny problem tyle że mi nie zapala na ciepłym silniku i nie mam odpowiedzi

: pn mar 23, 2009 17:03
autor: zodiak
Galus,

Czujnik temp. sprawdzałeś? Choć on to ma wpływ "tylko" na zapłon.

Ale chyba prędzej coś z zaworem rozgrzewania silnika bo pewnie mieszankę ma zbyt bogatą.

: pn mar 23, 2009 17:27
autor: VWmatiMK3
zodiak a wiesz może coś na mój temat
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=227182

: pn mar 23, 2009 20:59
autor: Galus
zodiak pisze:Czujnik temp. sprawdzałeś? Choć on to ma wpływ "tylko" na zapłon.
Czujnik jest nowy.
zodiak pisze:Ale chyba prędzej coś z zaworem rozgrzewania silnika bo pewnie mieszankę ma zbyt bogatą.
Mowiesz ze wystraczy zmienic mieszanke i bedzie ok.

A takie pytanie ja mam puszcze od fitra powietrza, sporo ucieta i filter jest mocno odkryty czy to moze byc przyczyna.

: wt mar 24, 2009 17:31
autor: wawel
Chyba brakuje mu paliwa.Nawet jak wyciągniesz filtr powietrza to musi pracować normalnie.

: wt mar 24, 2009 21:47
autor: Galus
Przebiera na zimnym i na ciepłym.Ale zaczynam podejrzewac pompe nie dos ze głosno chodzi, to cos z cisniniem jest nie tak.Tam jest jedna sruba do regulacji cisniniem i regulacja polega na zabawa z podkładakmi.Raz musze je miec, a za jakisz czas musze je wywalic.I jedzie bez nich.Potem znowu musze je wsadzc i jedzie.I tak na okragło.Ale ciagle i tak buja sie do 3 tys potem szarpie i przerywa.Czym wiecej dusze tym nizej sie kreci !!.

: wt mar 24, 2009 22:56
autor: wawel
Pompa powinna chodzić cicho i bez zgrzytów.Chyba że jest już do niczego albo łapie gdzieś powietrze między bakiem a pompą. Zawór w rozdzielaczu do regulacji ciśnienia to mało prawdopodobne żeby coś z nim było nie tak,jest fabrycznie ustawiony i tego bym nie ruszał. jak nie wkręca się powyżej 3000 obr. to po prostu brakuje mu paliwa.Oryginalnie w KR jest to tak że mała pompa w baku podaje paliwo do zasobnika(taka mała prostokątna puszka plastikowa z filtrem siatkowym) z niej pobiera duża pompka ta pod autem,potem na akumulator paliwa, filtr paliwa pod maską i dalej na rozdzielacz.Nadmiar leci z powrotem do zasobnika i z zasobnika do baku.Podam Ci dane ciśnień i jak to sprawdzić.Oryginalna pompa powinna dawać 0,6MPa.Wydajność pompy powinna wynosić przy 12 Voltach 760ccm/30sekund.Żeby sprawdzić wydajność pompy musisz odłączyć przewód powrotu paliwa do zbiornika,wyciągnąć przekaznik sterowania pompy,zrobić mostek z przełącznikiem zamiast przekaznika (między stały plus i zasilanie pompy) Tym przełącznikiem uruchamiasz pompę na 30 sek i mierzysz ile napompuje.Tolerancja to +/- 10ccm.Pamiętaj że wyciągałeś podkładki z regulatora ciśnienia! Regulator musi być ustawiony na 0,47 do0,54 MPa.Wydajność pompy sprawdzasz po przejściu paliwa przez regulator ciśnienia(ważne) na powrocie do baku. Jak mi podasz e-mail to postaram Ci się jutro wysłać schemat tego układu zasilania.

: wt mar 24, 2009 23:51
autor: Galus
To moj e-mail wolfsburg-mk1@wp.pl , ok tylko to jest dziwne ze raz musza byc podładki a raz nie.Ile tam fabrycznie jest podkładek ??.Moze ktos wie?.

: śr mar 25, 2009 21:34
autor: wawel
Podkładki mają różne grubości i mogą być dwie,trzy,cztery po prostu tyle ile trzeba do uzyskania odpowiedniego ciśnienia. I tego się nie zmienia(bo niema takiej potrzeby).Zacznij od pompy, czy daje 0,6MPa.Jak daje odpowiednie ciśnienie to ustaw odpowiednie ciśnienie na regulatorze ciśnienia.Potem sprawdz wydajność pompy.Jak będziesz miał pewność że to wszystko jest ok.to można sprawdzać dalej.Jedz gdzieś do mechanika który ma możliwość sprawdzenia ciśnienia na pompie i regulatorze.Po nitce do kłębka!

: czw mar 26, 2009 00:13
autor: Galus
wawel pisze:Podkładki mają różne grubości i mogą być dwie,trzy,cztery po prostu tyle ile trzeba do uzyskania odpowiedniego ciśnienia. I tego się nie zmienia(bo niema takiej potrzeby).Zacznij od pompy, czy daje 0,6MPa.Jak daje odpowiednie ciśnienie to ustaw odpowiednie ciśnienie na regulatorze ciśnienia.Potem sprawdz wydajność pompy.Jak będziesz miał pewność że to wszystko jest ok.to można sprawdzać dalej.Jedz gdzieś do mechanika który ma możliwość sprawdzenia ciśnienia na pompie i regulatorze.Po nitce do kłębka!
W poniedziałk jade do znajomego i własnie bedzie badanie wszystkiego.Narazie zapodam mu 3 pokałdaki tak jak było na poczatku.Ale na nich chyba nie pojedzie.Na 2 juz ciezko mu sie jedzie i ciezko odpala.Dzieki za info pozdrawiam.A takie pytanie czy bak Od Golfa I GTI 3d - podejdzie do cabrio ??.

: czw mar 26, 2009 21:05
autor: wawel
Im więcej podkładek wsadzisz tym większe ustawiasz ciśnienie. Czyli jak ma problem z większą ilością podkładek to raczej pompa daje za niskie ciśnienie.Dobrze że pamiętasz ile było podkładek na początku.Jak nikt tam wcześniej nic nie zmieniał to powinno być dobre ciśnienie po założeniu tych trzech podkładek.Ale warto to sprawdzić.Co do baku to o ile dobrze pamiętam to do cabrioleta da się założyć z gti mk1 ale odwrotnie nie.Cabriolet mk1 ma chyba większą pojemność baku.Dokładnie już nie pamiętam.

: pt mar 27, 2009 00:11
autor: Galus
Dałem mu 3 podkładki i juz nie przebiera na zimnym silniku.Odpala ładnie, ale i tak nadal sie kreci do 3tys.I tak mysle czy nie dołozyc mu jeszcze 4 podkładki.Jutro jak zdobede klucz postram sie zminic dawke benzyny, bo dodajac mu gazu z wydechy leci czarny dym.Jak z TDI, ale co do spalanie nie ma tragedi.Nie da sie teraz poszalec ale spokoja jazda i pali 7-8 litrow.Moj stary silnik 1.6 zarł 10 litrow.

: pn mar 30, 2009 22:47
autor: wawel
No i co tam mechanik stwierdził? Sprawdziłeś ciśnienie,a przede wszystkim wydajność pompy?