Kontrolka oleju piszczy i cos stuka w silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Kontrolka oleju piszczy i cos stuka w silniku

Post autor: człek » ndz mar 22, 2009 12:06

Silnik 1.6 PN

Wczoraj się trochę pościgaliśmy z kumplem i samochód dostał lekko do tyłku po przytrzymaniu go na wysokich obrotach na "dwójce". Wrzuciłem trójkę, pózniej 4-5-6 i spoko. Jechałem na 6 około dwóch minut i zaczęła piszczeć kontrolka oleju. Zatrzymałem samochód i słyszałem jak coś klekocze w silniku i kontrolka piszczy. Dodam że poziom oleju jest normalny, temperatura też. Jak troche postoi i ostygnie to po o dpaleniu stukanie chwilowo ustaje ale po przejechaniu 1-2 KM znów piszczy i stuka.

Co mogło paść?
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 12:18 przez człek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz mar 22, 2009 12:09

panewka na wale



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz mar 22, 2009 12:37

panewki się obróciły na którymś korbowodzie,czyli remont dołu czeka silnik


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » ndz mar 22, 2009 13:25

Duże są koszty takiego przedsięwzięcia? Uszczelka pod głowicą także wymaga wymiany z tego co wiem bo jest spocona. Opłaca się naprawiać?



tomas1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: śr lip 12, 2006 12:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: tomas1 » ndz mar 22, 2009 18:03

Od kiedy to masz w MK2 są skrzynie z 7 biegami no bo skoro masz 6 biegów w przód??? Weź popraw to :grin: Sorki za OT :okej:



Awatar użytkownika
grabbek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 09, 2009 23:01
Lokalizacja: Nowe Misto Lub/Kurzętnik i okolice

Post autor: grabbek » ndz mar 22, 2009 21:46

z tą 6-biegową skrzynią to cie chyba poniosło :goodman:


ach ta kasa-->ciągle brak

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » ndz mar 22, 2009 21:53

No tak to bywa jak się nie zna podstawowych parametrów silnika (czyli przy jakich obrotach przypada max moc) i kręci do odcięcia zapłonu... (jak max pyda była dobre 2 tyś niżej)...
Może to być panewka, choć one raczej nie stukają... Stuka wytłuczona panewka w główce korbowodu, wytłuczony sworzeń w główce tłoka...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » ndz mar 22, 2009 22:19

PN-ka nie ma odcięcia ;)

Jutro jadę do mechanika ciekawe ile mi krzyknie.

A z tą skrzynią to zwykła literówka, na szybko pisałem oraz wiem kiedy obroty są w skrajnym poziomie czy kiedy przypada max moc, tylko trochę świadomie przedobrzyłem. Nigdy wcześniej go nie puszczałem na takie obroty.
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 22:20 przez człek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » ndz mar 22, 2009 22:26

No to po wizycie u mechanika Twój poziom świadomości zdecydowanie wzrośnie (w stosunku odwrotnym do zawartości portfela;) )


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » ndz mar 22, 2009 22:40

jak to się mówi życie :helm: , jutro napisze ile sobie zażyczył ;)

[ Dodano: 29 Mar 2009 12:30 ]
Już po operacji.

Zostały wymienione popychacze hydrauliczne, uszczelka pod głowicą, pod pokrywą, rozrząd, wszystkie filtry, olej i odma.

Koszt: 400zł części + 300zł robota. Chodzi jak marzenie, pięknie pomrukuje i jakby zyskał na mocy

Panewki ku zdziwieniu były ok.

Pozdrawiam! :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 426 gości