Odma i przepustnica w 1.4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 02, 2009 01:10
Lokalizacja: Wuppertal

Odma i przepustnica w 1.4

Post autor: darniek » sob mar 21, 2009 22:19

jak mozna wiedziec czy odma nie jest zapchana.gdzie to sie znajduje czy jest do tego jakis mozliwy dostep w jaki sposob sie to czysci.I jeszcze jedno widze ze przepustnica w moim aucie jest jakas nawilzona jakby olejem czy tak musi byc

[ Dodano: 21 Mar 2009 22:15 ]
darniek pisze:jak mozna wiedziec czy odma nie jest zapchana.gdzie to sie znajduje czy jest do tego jakis mozliwy dostep w jaki sposob sie to czysci.I jeszcze jedno widze ze przepustnica w moim aucie jest jakas nawilzona jakby olejem czy tak musi byc
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 22:41 przez darniek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » ndz mar 22, 2009 08:02

Hejka.

Odma to taki gumowy miękki niczym nie zbrojony przewód o średnicy około 2cm. Jest on umiejscowiony jak patrzysz na silnik od przodu auta po lewej stronie przepustnicy. Słabo widoczne na zdjęciu.
To jest silnik 1,6 AEE w cordobie ale w golfie 1,4 AEX wygląda to identycznie.

A jeśli chodzi o osad na przepustnicy to właśnie jest syf nasiąknięty olejem i niestety ten typ silnika tak ma. Należy to czyścić co jakiś czas. Wyczyścić to możesz samemu przy użyciu szczoteczki i małej ilości benzyny przy wciśniętym pedale gazu do oporu. Ale po tym wszystkim trzeba jeszcza adaptować przepustnice co związane jest z podłączeniem autka do komputera z VAGiem.
Ale możesz sprubować sam ją adaptować, czyli na czas operacji odłączyć akumulator i po wszystkim podłączyć go z powrotem jeśli obroty po kilku uruchomieniach się nie austbilizują, to niestety bez kompa nic z tego. A jeśli się ustabilizują i nie wzrośnie ci spalanie to jest wszystko OK :okej: Ale jeśli spalanie wzrośnie to też nie stety pod kompa.

Odma jeśli jest dośc miękka to nie jest zapchana...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

darniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 02, 2009 01:10
Lokalizacja: Wuppertal

Post autor: darniek » ndz mar 22, 2009 15:42

PAPAYOS, serdeczne dzieki za odpowiedz

[ Dodano: 22 Mar 2009 14:44 ]
PAPAYOS, jeszcze mi powiedz jak sie czysci ta odme gdzie jest jakis filterek



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » ndz mar 22, 2009 16:13

darniek pisze:jeszcze mi powiedz jak sie czysci ta odme gdzie jest jakis filterek
Z tego co się orientuję to nie ma tam żadnego filterka. Odma jest podłączona do filtra powietrza z jednej strony a z drugiej do komory korbowej silnika. Służy do wyrównania ciśnienia właśnie w/w miejscu... I stąd właśnie syf w przepustnicy...

A czyści się ją prosto... Zdejmujesz przewód odmy z silnika i z obudowy filtra i czyścisz. Tylko że ja jak jeżdzę samochodami już trochę czasu to nigdy nie czyściłem odmy.

A czemu chcesz ją wyczyścić? Ona raczej się nie zatyka, chyba że jest już stara i guma zrobiła się bardzo miękka i może się samobezsie zgnieść, zpłaszczyć (coś podobnego do efektu wyssania powietrza z przewodu gumowego).

Pozdrawiam
PAPAYOS
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 17:57 przez PAPAYOS, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Overload
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Overload » sob maja 16, 2009 19:11

Proponuje przeczytać bardzo ciekawy temat o odmie do twojego Golfa z takim samym silnikiem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » sob maja 16, 2009 20:01

Ja mam 1,4 AEX w POLO i ufajdana olejem obudowa filtra i komin przepustnicy jest rzeczą normalną. To trzeba co pewien czas czyścić i tyle i nie ma na to żadnego lekarstwa...
Trzeba tylko sprawdzać aby odma nie była załamana, pęknięta i zapchana aby silnik mógł sobie "oddychać".

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

zozol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:26

Post autor: zozol » sob maja 16, 2009 20:13

Można założyć chwytacz mgły olejowej z Fiata 126, koszt ok.3zł i olej nie będzie się dostawał do obudowy filtra. :bigok:



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn maja 18, 2009 13:54

Zozol pisze:Można założyć chwytacz mgły olejowej z Fiata 126, koszt ok.3zł i olej nie będzie się dostawał do obudowy filtra. :bigok:
Wiatm
Masz jakiś symbol takiego filterka ?? Bo był bym zainteresowany.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » pn maja 18, 2009 16:50

[quote]Można założyć chwytacz mgły olejowej z Fiata 126, koszt ok.3zł i olej nie będzie się dostawał do obudowy filtra. :bigok:


Wiatm
Masz jakiś symbol takiego filterka ?? Bo był bym zainteresowany.
|Poprostu filterek odmy do malucha. To dobra rzecz tylko uważajcie w zimie bo mi zamarzł ten syf co się zebrał i cały olej bagnetem wyleciał



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 523 gości