GolfIV, prz. wycieraczki biorą 2x więcej prądu, wolno chodzą
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
GolfIV, prz. wycieraczki biorą 2x więcej prądu, wolno chodzą
Witam
Problem następujący:
Od kilku dni przednie wycieraczki działają mi trochę wolniej niż na normalnej najniższej ich prędkości. Kiedy chcę zwiększyć prędkość ich działania na prędkość drugą lub nawet trzecią, one cały czas pracują tak samo wolno. Manetka przy kierownicy działa, bo sprawdzałem i przełącznik czasowy też działa. Ale ich maksymalna prędkość jest nieco mniejsza niż prędkość normatywna.
Byłem u mechanika, popatrzył, pogrzebał i stwierdził, że te osie, na których są osadzone wycieraczki często w golfach IV się zacierają z powodu przybrudzenia i dostania się wody. Należy wymontować cały ten blok przed przednią szybą aby dostać się do mechanizmu, przeczyścić papierem ściernym, przesmarować i będzie ok.
Dodał jednak, że czasami podczas tej czynności lubi się coś tam spieprzyć, nie zrozumiałem go do końca i wtedy trzeba cały ten mechanizm wymienić, a dostać go można tylko w ASO VW i kosztuje coś koło 230 zł.
W zasadzie wszystko wiem, chciałbym tylko podzielić się z wami tą opinią i zrewidować ją z waszymi poglądami na ten temat. Czy ktoś już spotkał się z tym problemem? Mechanik mi powiedział, że to już jego czwarty Golf IV w tym roku z tą samą usterką. Czy ktoś ma jakiś inny sposób naprawy? Czy mechanik ma rację? Pytam, bo w tygodniu mam się z nim umawiać na tą robotę.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Problem następujący:
Od kilku dni przednie wycieraczki działają mi trochę wolniej niż na normalnej najniższej ich prędkości. Kiedy chcę zwiększyć prędkość ich działania na prędkość drugą lub nawet trzecią, one cały czas pracują tak samo wolno. Manetka przy kierownicy działa, bo sprawdzałem i przełącznik czasowy też działa. Ale ich maksymalna prędkość jest nieco mniejsza niż prędkość normatywna.
Byłem u mechanika, popatrzył, pogrzebał i stwierdził, że te osie, na których są osadzone wycieraczki często w golfach IV się zacierają z powodu przybrudzenia i dostania się wody. Należy wymontować cały ten blok przed przednią szybą aby dostać się do mechanizmu, przeczyścić papierem ściernym, przesmarować i będzie ok.
Dodał jednak, że czasami podczas tej czynności lubi się coś tam spieprzyć, nie zrozumiałem go do końca i wtedy trzeba cały ten mechanizm wymienić, a dostać go można tylko w ASO VW i kosztuje coś koło 230 zł.
W zasadzie wszystko wiem, chciałbym tylko podzielić się z wami tą opinią i zrewidować ją z waszymi poglądami na ten temat. Czy ktoś już spotkał się z tym problemem? Mechanik mi powiedział, że to już jego czwarty Golf IV w tym roku z tą samą usterką. Czy ktoś ma jakiś inny sposób naprawy? Czy mechanik ma rację? Pytam, bo w tygodniu mam się z nim umawiać na tą robotę.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Jarooo
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
- imp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
- Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
- Kontakt:
ja nie mam takiego problemu..akurat..ale jakbym miał zajżałbym poprostu pod poszybie ..zobaczył jak to wygląda spryskał wd40 ..ewentualnie nasmarował potem czyms gęsciejszym...czasem na oko cos mozna dostrzec.....choc wątpie raczej ze tol sprawa mechaniczna wydaje mi się ze to bardziewj kwestia elektryki jakiegos przekaznika i tyle..
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
w Mk IV korodują notorycznie ośki wycieraczek (stwierdzone na kilku egzemplarzach 1999-2000).
Trzeba wymotować przekładnie z silnikiem z podszybia i przeszlifować papierem ściernym osie pracujące w tulejkach. No i oczywiście nie żałować smaru.
Uwaga aby nie zniszczyć gwintów na które przychodzą pióra wycieraczek.
Zabawy trochę jest, więc czasem lepiej kupić na szrocie lekko pracującą używkę.
Trzeba wymotować przekładnie z silnikiem z podszybia i przeszlifować papierem ściernym osie pracujące w tulejkach. No i oczywiście nie żałować smaru.
Uwaga aby nie zniszczyć gwintów na które przychodzą pióra wycieraczek.
Zabawy trochę jest, więc czasem lepiej kupić na szrocie lekko pracującą używkę.
- imp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
- Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
- Kontakt:
a gdzie taki szrot??
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
Przerabiałem ten temat. Jak koledzy pisali zapieczone (zabrudzone) ośki wycieraczek. Robota prosta: demontaż mechanizmu - parę śrubek - oczyszczenie papierkiem ściernym, nasmarowanie smarem do łożysk i po kłopocie. Pracy na max 2 godz. Wystarczą podstawowe umiejętności. U mnie juz ponad rok bez kłopotów chodzi. Na szrotach jeszcze do Golfa IV części nie ma za wiele.
Rzeczywiście jest to zapieczenie osi od ramion wycieraczek, które pracują w tulejce.
Najgorzej jest ze zdjęciem ramion wycieraczek z tej osi, polecam ściągacz. Trzeba tylko odkręcić nakrętke M8, która mocuje ramiona do tej osi. Następnie podszybie, trzy śruby M6 mocujące cały mechanizm wycieraczek, wypiąć wtyczkę od zasilania silnika. I już mamy odkęcony mechanizm.
Ośki są zabezpieczone zawleczkami, które należy wyjąć. I tak jak poprzednicy nie żałować smaru.
Najgorzej jest ze zdjęciem ramion wycieraczek z tej osi, polecam ściągacz. Trzeba tylko odkręcić nakrętke M8, która mocuje ramiona do tej osi. Następnie podszybie, trzy śruby M6 mocujące cały mechanizm wycieraczek, wypiąć wtyczkę od zasilania silnika. I już mamy odkęcony mechanizm.
Ośki są zabezpieczone zawleczkami, które należy wyjąć. I tak jak poprzednicy nie żałować smaru.
- imp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
- Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
- Kontakt:
gregx pisze:W okolicy Katowic nie brakuje używek do MkIV.imp pisze:a gdzie taki szrot??
Szrotów i sklepów jest pod dostatkiem.
Nie mów, że nie byłeś nigdy w dolince za Realem w KBK...
byłem...i nigdy nic nie dostałem byłem tez w będziniu...i takiego goscia...na giełdzie w gliwicach....i jasienica wapienica bielsko biala......myslałem, ze jest wiecej ludzi typu kbk.............
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 80 gości