Strona 1 z 1

[Mk II] Po czym poznać,że silnik bierze olej??

: sob wrz 17, 2005 09:51
autor: Dioda83
Jak w temacie...oczywiście można sprawdzić bagnet,ale to już banał,a czy są inne metody... podejrzewam,że mój zaczynya powolo wypijać albo to coś innego... Wczoraj wracałem z Łodzi i wszystko było cacy do momentu gdy najpierw zaczął głośno chodzić a póżniej doszły do tego wibracje z okolic siedzeń przednich,jednak przyspieszenie i moc miał nadal,czyżby uszczelka pękła pod głowicą??A dziś go odpaliłem i dość mocno dymi jak przygazuje (LPG) może też ma wpływ temperatura na dworze było 10*C... Sam już nie wiem,"masła" w zbiorniczku od płynu chłodzącego nie było,ani śladów oleju,nie wiem...może jestem za bardzo przewrażliwiony na punkcie mojego Gofra :D :kac:

: sob wrz 17, 2005 10:17
autor: Gwiazdor
Jak dymił to uszczelka może być ok ale już są pierścienie olejowe zapieczone i jeżeli nie widać oznak wycieków i śladów płynu w oleju itp to mogą być właśnie te pierścienie i uszczelniacze na zaworach.

Mój tak miał że zaczął wcinać olej. I uszczelniacze i pierścienie były do d...

: sob wrz 17, 2005 10:24
autor: Dioda83
Nie orintujesz się ile będzie to kosztować??

: sob wrz 17, 2005 11:57
autor: GEORG
W moim RPku ostatnio też zauważyłem coraz częściej i więcej niebieskiego dymu z wydechu :grrr:
Pytałem o ceny i tyle się dowiedziałem Kompletny tłok ok 230zł a same pierścienie ok 200zł za komplet gumki na zawory to są groszowe sprawy
Zapomniałem zapytać o uszczelkę pod głowice :chytry:

[ Dodano: Sob Wrz 17, 2005 13:00 ]
Acha. :kac:

Mój tak miał że zaczął wcinać olej. I uszczelniacze i pierścienie były do d...

The Gwiazdor mam pytanko.
Robiłeś szlif cylindrów czy wymieniłeś same pierścienie?
Jak teraz sprawuje się silniczek?
Pomogło mu?

: sob wrz 17, 2005 12:02
autor: Dioda83
Czyli musze zbierać kasę :( qrwa mać!!!!

: pn wrz 26, 2005 14:08
autor: Gwiazdor
GEORG pisze:W moim RPku ostatnio też zauważyłem coraz częściej i więcej niebieskiego dymu z wydechu :grrr:
Pytałem o ceny i tyle się dowiedziałem Kompletny tłok ok 230zł a same pierścienie ok 200zł za komplet gumki na zawory to są groszowe sprawy
Zapomniałem zapytać o uszczelkę pod głowice :chytry:

[ Dodano: Sob Wrz 17, 2005 13:00 ]
Acha. :kac:

Mój tak miał że zaczął wcinać olej. I uszczelniacze i pierścienie były do d...

The Gwiazdor mam pytanko.
Robiłeś szlif cylindrów czy wymieniłeś same pierścienie?
Jak teraz sprawuje się silniczek?
Pomogło mu?
Ja robiłem tak:
Pełny remont głowicy (uszczelniacze zaworów, prowadniki zaworów, uszczelki no i szlif głowicy). Reszta była ok.
Doł (pierścienie-komplet, panewki no i wszystkie uszczelki itp)
Co do tłoków mój miał przejechane ok 350tys i tłoki były w bardzo dobrym stanie. Gładzie cylindrów też bardzo dobry stan. Ogólnie te RPki są bardzo wytrzymałe. Remont kapitalny szacuje się tak na 500-600tys. Wcześniej to tylko taki zabieg jak u mnie.

Koszta za wszystko 1200zł z rachunkiem i gwarancją na robocizne. W tej kasie były jeszcze pasek klinowy,pasek rozrządu, wszystkie uszczelki pod kolektory,dekle misę olejową, czujnik temperatury,filtr oleju,olej,płyn chłodniczy,ustawienie zapłonu i sprawdzenie na komputerze i kasowanie ewentualnych błędów.

Co do kapitalki to jest to koszt ok 3000zł z tego co się orientowałem.Robocizna z tego 1200zł. Reszta to części.

Jaki u mnie efekt?
Silniczek chodzi ciszej,olej bierze (0,5l na 15000km) ale to działanie LPG. Niestety gaz się nie miesza z olejem tylko go spala więc jeżeli ktoś ma LPG to nie ma możliwości żeby nie brał oleju.Tzn na początku zużycie było widoczne od razu ale silnik się jeszcze nie ułożył.Teraz jest tak jak mówię ok 0,5-07l /15000km.

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2005 14:12 ]
Aha robocizna to ok 600zł o ile dobrze pamiętam.

Więc za części i olej powinno starczyć jakieś 700-800zł ale szukaj dobrych markowych zamienników to będzie wszystko ok. Golf nie lubi tandetnych części bo na długo nie starczają.

Ja miałem kupowane części przez zakład bo oni mają upusty na częściach rzędu 30-40% w zależności od części.

: wt wrz 27, 2005 12:05
autor: GEORG
javascript:emoticon('TheGwiazdor, ')

Dzięki za podpowiedż. Po wypłacie biore swojego UGÓLFA na tapete i sciągam głowice i pradopodobnie pierscienie pójdą do wymiany.
Zobaczymy jak będzie :jezor:

Pozdrawiam :pub:

: pn paź 03, 2005 19:26
autor: paulox
TheGwiazdor pisze:
GEORG pisze:W moim RPku ostatnio też zauważyłem coraz częściej i więcej niebieskiego dymu z wydechu :grrr:
Pytałem o ceny i tyle się dowiedziałem Kompletny tłok ok 230zł a same pierścienie ok 200zł za komplet gumki na zawory to są groszowe sprawy
Zapomniałem zapytać o uszczelkę pod głowice :chytry:

[ Dodano: Sob Wrz 17, 2005 13:00 ]
Acha. :kac:

Mój tak miał że zaczął wcinać olej. I uszczelniacze i pierścienie były do d...

The Gwiazdor mam pytanko.
Robiłeś szlif cylindrów czy wymieniłeś same pierścienie?
Jak teraz sprawuje się silniczek?
Pomogło mu?
Ja robiłem tak:
Pełny remont głowicy (uszczelniacze zaworów, prowadniki zaworów, uszczelki no i szlif głowicy). Reszta była ok.
Doł (pierścienie-komplet, panewki no i wszystkie uszczelki itp)
Co do tłoków mój miał przejechane ok 350tys i tłoki były w bardzo dobrym stanie. Gładzie cylindrów też bardzo dobry stan. Ogólnie te RPki są bardzo wytrzymałe. Remont kapitalny szacuje się tak na 500-600tys. Wcześniej to tylko taki zabieg jak u mnie.

Koszta za wszystko 1200zł z rachunkiem i gwarancją na robocizne. W tej kasie były jeszcze pasek klinowy,pasek rozrządu, wszystkie uszczelki pod kolektory,dekle misę olejową, czujnik temperatury,filtr oleju,olej,płyn chłodniczy,ustawienie zapłonu i sprawdzenie na komputerze i kasowanie ewentualnych błędów.

Co do kapitalki to jest to koszt ok 3000zł z tego co się orientowałem.Robocizna z tego 1200zł. Reszta to części.

Jaki u mnie efekt?
Silniczek chodzi ciszej,olej bierze (0,5l na 15000km) ale to działanie LPG. Niestety gaz się nie miesza z olejem tylko go spala więc jeżeli ktoś ma LPG to nie ma możliwości żeby nie brał oleju.Tzn na początku zużycie było widoczne od razu ale silnik się jeszcze nie ułożył.Teraz jest tak jak mówię ok 0,5-07l /15000km.

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2005 14:12 ]
Aha robocizna to ok 600zł o ile dobrze pamiętam.

Więc za części i olej powinno starczyć jakieś 700-800zł ale szukaj dobrych markowych zamienników to będzie wszystko ok. Golf nie lubi tandetnych części bo na długo nie starczają.

Ja miałem kupowane części przez zakład bo oni mają upusty na częściach rzędu 30-40% w zależności od części.
A po tym remoncie jaki olej zalałeś??

: wt paź 04, 2005 09:20
autor: Adamtd
według mnie sprawdzanie na bagnecie jest najbardziej miarodajne - bo co by sie z olejem nie działo to ubędzie go na bagnecie, a jak nie ma widocznych wycieków to oznacza że olej jest spalany przez silnik lub dostaje się do ukł. chłodzenia

: wt paź 04, 2005 10:25
autor: k631
Witam to co opisujesz jest bardzo niepokojące ten nagły chałas i wibracje jak opisujesz, na mój gust to nie silnik a raczej coś ze skrzynią biegów ,wałek sprzęgłowy albo mechanizm różnicowy.Pozdrawiam :goof:

: wt paź 04, 2005 13:51
autor: Dioda83
k631 pisze:Witam to co opisujesz jest bardzo niepokojące ten nagły chałas i wibracje jak opisujesz, na mój gust to nie silnik a raczej coś ze skrzynią biegów ,wałek sprzęgłowy albo mechanizm różnicowy.Pozdrawiam
Możliwe bo poziom oleju jest w normie i co pocieszające, nie ubywa go :) Teraz wszystko jest ok ze skrzynia nie mam problemu...możliwe że to coś na łączeniu rury z katem lub miedzy silniekiem a ta rirka która wychodzi z silnika do kata, bo latem zmuszony bylem zmienic klamry zaciskowe a te moga nie trzymac jak trzeba...czasem jest glosno wiec moze to jest to a nie tak jak myslalem silnik...Sam juz nie wiem...

: wt paź 04, 2005 14:04
autor: daaroo
wlejcie w cylindry odrobine nafty, jak sa zapieczone pierscienie to czasem pomaga

: czw paź 06, 2005 23:27
autor: Gwiazdor
paulox pisze:
TheGwiazdor pisze:
GEORG pisze:W moim RPku ostatnio też zauważyłem coraz częściej i więcej niebieskiego dymu z wydechu :grrr:
Pytałem o ceny i tyle się dowiedziałem Kompletny tłok ok 230zł a same pierścienie ok 200zł za komplet gumki na zawory to są groszowe sprawy
Zapomniałem zapytać o uszczelkę pod głowice :chytry:

[ Dodano: Sob Wrz 17, 2005 13:00 ]
Acha. :kac:

Mój tak miał że zaczął wcinać olej. I uszczelniacze i pierścienie były do d...

The Gwiazdor mam pytanko.
Robiłeś szlif cylindrów czy wymieniłeś same pierścienie?
Jak teraz sprawuje się silniczek?
Pomogło mu?
Ja robiłem tak:
Pełny remont głowicy (uszczelniacze zaworów, prowadniki zaworów, uszczelki no i szlif głowicy). Reszta była ok.
Doł (pierścienie-komplet, panewki no i wszystkie uszczelki itp)
Co do tłoków mój miał przejechane ok 350tys i tłoki były w bardzo dobrym stanie. Gładzie cylindrów też bardzo dobry stan. Ogólnie te RPki są bardzo wytrzymałe. Remont kapitalny szacuje się tak na 500-600tys. Wcześniej to tylko taki zabieg jak u mnie.

Koszta za wszystko 1200zł z rachunkiem i gwarancją na robocizne. W tej kasie były jeszcze pasek klinowy,pasek rozrządu, wszystkie uszczelki pod kolektory,dekle misę olejową, czujnik temperatury,filtr oleju,olej,płyn chłodniczy,ustawienie zapłonu i sprawdzenie na komputerze i kasowanie ewentualnych błędów.

Co do kapitalki to jest to koszt ok 3000zł z tego co się orientowałem.Robocizna z tego 1200zł. Reszta to części.

Jaki u mnie efekt?
Silniczek chodzi ciszej,olej bierze (0,5l na 15000km) ale to działanie LPG. Niestety gaz się nie miesza z olejem tylko go spala więc jeżeli ktoś ma LPG to nie ma możliwości żeby nie brał oleju.Tzn na początku zużycie było widoczne od razu ale silnik się jeszcze nie ułożył.Teraz jest tak jak mówię ok 0,5-07l /15000km.

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2005 14:12 ]
Aha robocizna to ok 600zł o ile dobrze pamiętam.

Więc za części i olej powinno starczyć jakieś 700-800zł ale szukaj dobrych markowych zamienników to będzie wszystko ok. Golf nie lubi tandetnych części bo na długo nie starczają.

Ja miałem kupowane części przez zakład bo oni mają upusty na częściach rzędu 30-40% w zależności od części.
A po tym remoncie jaki olej zalałeś??
Po remoncie zalałem półsyntetyk 10W40. Jest zdecydowanie lepszy od mineralki.