Ciepło, a jednak zimno?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PiotrekCL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn gru 08, 2008 21:06
Lokalizacja: TSA

Ciepło, a jednak zimno?

Post autor: PiotrekCL » sob mar 21, 2009 00:09

Problem z "niedogrzaniem silnika"

Po odpaleniu silnika po około 2-5 minutach do środka spokojnie przez dmuchawy mogę podać ciepłe powietrze.
Natomiast po przejechaniu około 15km wskazówka dopiero się ruszy w porywach na jakies 75'C (ciężko osiągnąć 80-90'C)

Moje pytanie brzmi - termostat, czy czujnik temperatury?
(MK2 91' rocznik, silnik 1.3NZ)


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » sob mar 21, 2009 00:12

Ale w czasie jazdy (gdy temp na wskaźniku spada) leci tak samo gorące powietrze? Bo jeśli leci chłodne, to na 100% termostat


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
PiotrekCL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn gru 08, 2008 21:06
Lokalizacja: TSA

Post autor: PiotrekCL » sob mar 21, 2009 00:15

patryk2340 pisze:Ale w czasie jazdy (gdy temp na wskaźniku spada) leci tak samo gorące powietrze? Bo jeśli leci chłodne, to na 100% termostat
temp na wskaźniku nie rusza się podczas postoju (czasami tylko na skrajność białego pola) w ciągu tych 5 minut, ciepłe powietrze jest przez cały czas od postoju do jazdy


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » sob mar 21, 2009 00:21

To by wskazywało na padnięty czujnik.... Dla pewności jeszcze sprawdziłbym termostat- po odpaleniu zimnego silnika sprawdz jak się nagrzewają przewody idące do chłodnicy. Górny powinien szybko zrobic się ciepły, jednak dolny musi być zimny aż do momentu gdy silnik się nagrzeje. Jeśli oba będą nagrzewać się w tym samym czasie to termostat do wymiany


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
cinekban87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: czw lut 05, 2009 19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: cinekban87 » sob mar 21, 2009 00:21

termostat


Passat B3 1.8 Rp 90 Rip
Polo II 1.4 92 Rip
Golf III 1.6 94 Sprzedany :[
Scirocco II 1.8 88 Rip
Scirocco II 1.8 90

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob mar 21, 2009 00:54

prosty tescik :
odpal zime auto idz pomacaj weze , górny od chłodnicy i dolny, gorny ma sie szybciej nagrzewac byc gorący a dolny ma byc ZIMNY, jak ten dolny zacznie sie nagrzewac i dorownywac temp temu gornemu , lec zobacz jaka masz temp na wskazniku , jak masz połowe to zarowno termostat jak i czujnik masz ok,
jezeli weze sie nagrzwaja rowno tak samo , wskazówka sie nie podnosi to masz walniety termostat,
jezeli weze sa górny gorący , dolny zimny ale za jakis czas sie zmieni na ciepły-> gorący a wskazowka lezy na białym to masz walniety czujnik :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrekCL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn gru 08, 2008 21:06
Lokalizacja: TSA

Post autor: PiotrekCL » sob mar 21, 2009 00:58

czujnik temperatury czy może czujnik od wskaźnika w desce rozdzielczej?


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob mar 21, 2009 01:01

PiotrekCL pisze:czujnik temperatury czy może czujnik od wskaźnika w desce rozdzielczej?
a widzisz jakas roznice ?
to jdno i to samo , poszukaj czy nie masz czarngo czujnika w kroccu , on odpowiada za wskazania wskazowki na desce


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: czarna małpa » sob mar 21, 2009 01:01

guti, "jezeli weze sie nagrzwaja rowno tak samo ",jesli jest tak jak piszesz termo zamar w pozycji otwartej.jest do wymiany.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob mar 21, 2009 01:04

czarna małpa pisze:guti, "jezeli weze sie nagrzwaja rowno tak samo ",jesli jest tak jak piszesz termo zamar w pozycji otwartej.jest do wymiany.
no o tym samym mowie :) to tak jakby wogole termostatu nie było :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrekCL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn gru 08, 2008 21:06
Lokalizacja: TSA

Post autor: PiotrekCL » sob mar 21, 2009 10:07

TERMOSTAT WYMIENIONY NA WAHLER'A
(DLA NIEDOINFORMOWANYCH NIE KUPOWAĆ VERNET'A !)

I z temperaturą wszystko ok, leci pomógł
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 15:41 przez PiotrekCL, łącznie zmieniany 3 razy.


ObrazekObrazekObrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 322 gości