Podlaczenie czujnika temp oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Podlaczenie czujnika temp oleju

Post autor: bradley » pt mar 20, 2009 19:30

Czy ktos moze sprawdzic czy czujnik temperatury oleju do golfa 3 1.8 pasuje do silnika 1.9TDI 1Z ?
Wg katalogu intercars to jest to samo. A co na to etka?

//Zmiana tematu
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 14:11 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt mar 20, 2009 23:05

według ETKI to nie koniecznie to samo.

[ Dodano: 20 Mar 2009 22:07 ]
podaj rocznik to znajdę numer części bo jest kilka odmian.
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 23:10 przez kwietek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Radek14
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob sty 20, 2007 12:57
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Radek14 » pt mar 20, 2009 23:48

Ale z czym ma działać ten czujnik? Jak z MFA to będzie ok, jak z innym wkaźnikiem to musi być odpowiedni dla danego wskaźnika.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » sob mar 21, 2009 00:05

Czujnik z 1Z nie jest stosowany w żadnym silniku 1.8. Do 1.8 idzie czujnik 1H0 919 563


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Radek14
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob sty 20, 2007 12:57
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Radek14 » sob mar 21, 2009 00:36

Moja etka pokazuje dla każdego mk3: 1H0 919 563; 0-150c; 1 styk; biały; M10x1
Są tylko w różnych miejscach montowane, z boku głowicy od strony akumulatora lub w podstawie filtra oleju.



Awatar użytkownika
Engelbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: czw sty 08, 2009 01:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Engelbert » sob mar 21, 2009 00:43

Ja w swoim 1.6 (AEA) mam czujnik, na opakowaniu którego była informacja o 1Z (z Forda Galaxy MK1)


VW

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob mar 21, 2009 01:01

W ETCE wyskakują różne rzeczy w zależności od rocznika dlatego najlepiej będzie bradley, poda rocznik autka - nie będzie żadnych wątpliwości.



Awatar użytkownika
Radek14
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob sty 20, 2007 12:57
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Radek14 » sob mar 21, 2009 01:05

Sprawdzałem wszystkie roczniki 91-97.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob mar 21, 2009 14:53

Rocznik mojego 96, tamtego 1.8 niestety nie wiem. Czujnik potrzebuje do MFA, a jest na gwint M10 czyli raczej bedzie pasowac bo to do wkrecenia w podstawke filtra.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob mar 21, 2009 15:11

MFA diesel czy benzyna , jeśli chodzi o parametry elektryczne to wsio tak samo , jesli tylko podejdzie gwint to ma grać



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz mar 22, 2009 01:01

Czujnik pasuje. Problem w tym, ze nie dziala :] Dlatego potrzebuje rozpiski niebieskich kostek do bajpasa ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz mar 22, 2009 01:22

ten przewód czasami nie idzie prosto do zegara,zobacz na opisie wtyki

[ Dodano: 22 Mar 2009 00:23 ]
1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.

3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel

4. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)

5. Masa - jak w pinie 3

6. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)

7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wyjscie (brak jesli jest linka)

8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara

9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara

10.Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)

11.+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora.

12.+12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.

13.+12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.

14. pusty

15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)

16.Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.

17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)

18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)

19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)

21.Wskaznik poziomu paliwa w baku

22.Kierunkowskaz lewy

23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej

24.Kierunkowskaz prawy

25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)

26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)

27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wejscie (brak jesli jest linka)

28.pusty
__
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 01:25 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz mar 22, 2009 01:31

norek111, taka rozpiske juz znalazlem. Ta dotyczy kostki T28 bialej, a ja potrzebuje rozpiske 2 niebieskich ktore lacza sie w ta biala od licznika. Nie byloby pytania, gdyby niemcy nie zrobili tej bialej kostki "zaslonietej" plastikiem i nie widac jaki kabel idzie do jakiegos pinu.
Generalnie juz nie wiem gdzie to mam podlaczyc.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
tutaj wychodzi, ze mam sie wpiac z kablem od czujnika w zegar czyli kostke niebieska.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186539&start=0
tutaj, ze mam sie wpiac kablem w kostke biala o oznaczeniu G w skrzynce bezpiecznikow.

Rozumuje, ze jesli do licznika podlaczam biala kostke, ktora w pinie 17 ma kabel na temp oleju i kabel idzie do niebieskiej kostki do skrzynki bezpiecznikow to jakos niebieska kostka musi komunikowac sie z kostka biala o oznaczeniu G w skrzyne bezpiecznikow.
Gdyby to byla prawda to zrobilbym bajpas pomijajac kostke G i wpinajac sie do kabla w kostce niebieskiej.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz mar 22, 2009 01:51

spróbuj bezpośrednio na kostkę zegara

[ Dodano: 22 Mar 2009 00:51 ]
i po problemie


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 301 gości