Strona 1 z 2

Diagnostyka na stacji kontroli pojazdów

: pt mar 20, 2009 13:28
autor: swinkz
Witam, czy ktoś mógłby mi powiedzieć dokładnie czemu niektórymi golfami - w moim przypadku jest to GOLF IV GTI 99r. NIE MOŻNA wieżdżać na rolki na stacji diagnostycznej?

Pozdrawiam,
Wojtek

: pt mar 20, 2009 13:51
autor: bibi466
Przyznam się że nie słyszałem o czymś takim. A nie pozwolili Ci wjechać na rolki czy tylko ze słyszenia o tym wiesz?

: pt mar 20, 2009 13:56
autor: TAZ
Nie ma takiego przepisu bo rolki służą do sprawdzenia hamulców i amortyzatorów. Co innego trzepaki. Jest w naszym kraju wiele przypadków wyrywania sworzni, pomimo, że były nowe.

: pt mar 20, 2009 14:02
autor: Piter
Jakąś ścieme ci gościu na stacji zaszył ;)

: pt mar 20, 2009 14:16
autor: swinkz
to bylo tak: pojechalem na stacje i na rolkach wyszla mi nierowna sila hamowania (lewe kolo na luzie przyhamowywalo) i znajomy mechanik pwoiedzial mi ze w moim aucie w skrzyni jest jakies male cos co to powoduje i ze na rolkach mozna to rozwalic... - koszt ponoc jest spory... po czym pojechalem na stacje powiedzialem o tym osobie sprawdzajacej i juz na rolkach nie bylem...

chodzi mi o to cos co powoduje ta nierownosc w sile hamowania na luzie... dodam tez ze ponoc mojego auta nie wolno holowac itd...

: pt mar 20, 2009 15:21
autor: Jacek75
O ile wiem to to z holowaniem a za tem i z rolkami jest niedopuszczalne w niektórych modelach starego Citroena z automatyczną skrzynią biegów ze względu na tą skrzynię, dopuszcza się holowanie do 30km i z mała prędkością w ostateczności, normalnie to laweta, ale o co chodzi to nie wiem.

: pt mar 20, 2009 15:31
autor: swinkz
Jacek75 pisze:...a z automatyczną skrzynią biegów ze względu na tą skrzynię...
Mam manualna skrzynie biegow :)

: pt mar 20, 2009 15:49
autor: Kamel
Jacek75 pisze:O ile wiem to to z holowaniem a za tem i z rolkami jest niedopuszczalne w niektórych modelach starego Citroena z automatyczną skrzynią biegów ze względu na tą skrzynię, dopuszcza się holowanie do 30km i z mała prędkością w ostateczności, normalnie to laweta, ale o co chodzi to nie wiem.
No właśnie, a co z rolkami przy automatycznej skrzyni biegów?
Bo zaraz będę miał czas przeglądu, więc dobrze byłoby wiedzieć :-)

: pt mar 20, 2009 16:26
autor: swinkz
Kamel pisze:No właśnie, a co z rolkami przy automatycznej skrzyni biegów?
Bo zaraz będę miał czas przeglądu, więc dobrze byłoby wiedzieć :-)
Przy automacie wogole lepiej nie wjezdzaj na rolki ani nic podobnego... Mam passata 19tdi w automacie i nawet na rolkach moze sie sypnac skrzynia :/ wiem to po sobie :/

: pt mar 20, 2009 16:31
autor: Bronco
bibi466 pisze:Przyznam się że nie słyszałem o czymś takim. A nie pozwolili Ci wjechać na rolki czy tylko ze słyszenia o tym wiesz?
Może wjechał, z przeproszeniem, w krowi placek...
:bajer:

: pt mar 20, 2009 16:39
autor: swinkz
Bronco pisze:
bibi466 pisze:Przyznam się że nie słyszałem o czymś takim. A nie pozwolili Ci wjechać na rolki czy tylko ze słyszenia o tym wiesz?
Może wjechał, z przeproszeniem, w krowi placek...
:bajer:
dobra koniec dziecinnej zabawy... kolega bronco sie wykazal a teraz wrocmy do tematu - sprawa jest dla mnie dosc istotna.

: pt mar 20, 2009 18:58
autor: greg
swinkz, coś nie tak - bo jeśli nei masz automatycznej skrzyni biegów a jedno koło ci przyhamowało to wina jest po stronie raczej hamulców no chyba ze faktycznie skrzynia się już sypie - jedź na inną stację niech ci zmierzą - myślałem ze nie chcą cię wpuścić na rolki bo masz tak niską zawiechę (to jest istotna przyczyna).
Co do innych ciekawych informacji - poziom zużyci amortyzatorów będzie inny na zimówkach niż letnich (wysokość opony + ciśnienie)

: pt mar 20, 2009 19:37
autor: pavwcio
swinkz pisze:Jacek75 napisał/a:
...a z automatyczną skrzynią biegów ze względu na tą skrzynię...
Miałem miesiąc temu przegląd.Podjechałem do VW na Krańcową gdzie byłem umówiony z mistrzem serwisu.Na miejscu nie robią badań ale umówiliśmy się że podjedziemy na stacje diagnostyczną aby On był przy przeglądzie i mógł przypilnwać wszystkiego bo chciałem żeby auto było naprawde dobrze sprawdzone(z doswiadczeniem jakie posiada łatwo "wyłapałby" pierwsze niepokojące sygnały). Oczywiście nie rozpisywałbym się tak ale.... mam automatyczną skrzynie i sądzę,że gdybym nie mógł być na rolkach to "mój mechanik" by się odezwał na ten temat.

: pt mar 20, 2009 19:56
autor: greg
pavwcio pisze:Oczywiście nie rozpisywałbym się tak ale.... mam automatyczną skrzynie i sądzę,że gdybym nie mógł być na rolkach to "mój mechanik" by się odezwał na ten temat.
po prostu włączył D - koła się toczyły powoli - rolki też napędzały - jak hamujesz to jest ok - problem by był gdyby np włączył P i zaczął kontrolować lub wyłączył silnik