Czy w MK4 z ESP jest prosta wymiana klocków

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Czy w MK4 z ESP jest prosta wymiana klocków

Post autor: robertsobol1983 » czw mar 19, 2009 20:51

Witam wszystkich forumowiczów. Panowie mam pytanie. Powoluteńku zbliża mi sie wymiana klocków hamulcowych w tylnej osi. Mam Mk4 1,9 TDI PD 101 km AXR 2001/02 z ESP. Pytanie moje jest takie czy wymiana klocków jest tak prosta i banalna jak w każdym starszej generacji aucie bez tych bajerów stabilizacji ESP; mam tu na myśli czy do wymiany nie jest potrzebne jakieś specjalistyczne urządzenie lub laptop z vagiem i czy tłoczki dadzą sie same wcisnąć by zmieściły sie nowe klocki bo słyszałem ze w niektórych autach trzeba cofać na komputerze tłoczki by zmieścić nowe a ręcznym wciskaniem można tylko popsuć a mam auto z ESP dlatego zastanawiam sie czy u mnie nie będzie podobnie. Proszę o rade bo nie mam zamiaru płacić jakiemuś mechanikowi za wymianę bo sam potrafię to zrobić. A jeśli trzeba vagiem cos zdziałać to proszę także o rade bo kabel z vagiem mam tylko jeszcze wiele sie na nim nie nauczyłem. Pozdrawiam i z góry dziękuję…


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » czw mar 19, 2009 21:14

esp to tylko dodatkowy sterownik który steruje działaniem płynu hamulcowego w odpowiednim czasie i sytuacji podobnie jak ABS .. przy wymianie z tyłu klocków najlepiej miec przyzad do wkrecania tłoczków który je wkreca .... bez niego nawet zaba wkrecac jest naprawde trudno i czasami bez rezultatu.. trzeba przed wkrecaniem tłoczka pod gumke wstrzyknac troszke ojeju zeby zwilzyc ja zeby nie rozerwała sie... mechanik wezmie za wymiane z 30 -40 zł wiec jak nie masz przyzadu nie warto sie zabierac za to szkoda naprawde nerwów i czasu...(zalezy jak idzie róznie to bywa)..



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw mar 19, 2009 21:48

Jeżeli nigdy tego nie robiłeś i masz "małe" zdolności mechaniczne, to lepiej pojechać do mechanika. Jeżeli jednak zdecydujesz się robić to sam, to robiąc to krok po kroku i powoli na pewno sobie poradzisz. Tu masz link do tematu w którym kolega pokazuje czym zastąpić klucz serwisowy do wciskania tłoczków w tylnych zaciskach.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220468
Opis wymiany hamulców znajdziesz tu , na fotka jest instrukcja wymiany:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224861
Decyzja należy do Ciebie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » pt mar 20, 2009 17:33

Oki. Dzięki panowie za rade; oczywiscie po zasłuzonym plusie; temat wyczerpany. pozdro...


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 395 gości