Strona 1 z 2

Brak mocy przy gwałtownym dodaniu gazu

: czw mar 19, 2009 00:14
autor: golfiarzABC
Witam serdecznie wszystkich.
Z moim problemem borykam się od dłuższego czasu.
Jest on bardzo uciążliwy, ale do rzeczy.

Gdy mam włączony jakiś bieg, dajmy na to trzeci, gdy dodaje powoli stopniowo gazu to nie ma
tragedii i auto w miarę przyspiesza (wkręca się na wysokie obroty) i tylko w ten sposób można
przyspieszać dynamicznie. Jeżeli wcisnę pedał gazu za szybko robi się on miękki i auto prawie nie jedzie, nie wkręca się w ogóle na obroty ( co jest bardzo niebezpieczne gdy trzeba szybko przyspieszyć). Ten samochód mnie zadziwia z tymi obrotami. Jeździ dość dynamicznie jeżeli powoli z czuciem dodaje gazu i w tedy pedał jest twardy, odrobina nieuwagi i szybsze wciśnięcie gazu powoduje że pedał staje się miękki i silnik nie wchodzi na wysokie obroty i można zapomnieć o wyprzedzaniu lub podjeździe na
większą górę.

Po prostu tragedia:( choć na szczęście spalanie jest w normie.

Dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

Ps. dodam tylko że czytałem dużo postów na tym forum i nie znalazłem możliwej przyczyny

: czw mar 19, 2009 00:20
autor: cywil90
Jaki masz silnik? Ja mam podobny problem z moją jettą mk2 1.3 87rok na gaźniku.

: czw mar 19, 2009 00:23
autor: golfiarzABC
1,6 benzyna 53 Kw katalizator rocznik 89.
gaźnik 2e2

: czw mar 19, 2009 00:27
autor: Oxim
wyczyść gaźnik i wyreguluj skład mieszanki zadużo ssa Ci powietrza dlatego tak go dławi

: czw mar 19, 2009 00:35
autor: golfiarzABC
a ten pedał gazu dlaczego miękki jak szybko przycisnę i w tedy nie chce jechać a jak stopniowo to nawet idzie ale za to pedał jest twardy

: czw mar 19, 2009 12:53
autor: Maćkooo
U mnie jest identycznie. Silnik 1,6 RF 72KM.
Może ten typ tak ma.
Na 1 i 2-jce tego nie zauważyłem, dzieje sie to od 3-jki wzwyż.
Wydaje się że coś z zapłonem mieszanki jest nie tak.
Można by spróbowac odrobinę przyspieszyć zapłon.
A dolot jak masz skonstruowany? Normalnie fabrycznie wąż do błotnika?
Napisz to może w końcu coś wymyślimy.
Ps ja podejrzewam że wynika to z tego iż na 3 biegu silnik jest bardziej obciążony i z niskich obrotów ciężko się zbiera. Chyba jedyna rada to zmieniać w tym momencie na 2 bieg. Tak samo zauważyłem że w trasie cięzko z 4 biegu sie wyprzedza wolno sie rozpędza, z 3 jki to inna bajka.

: czw mar 19, 2009 17:21
autor: golfiarzABC
u mnie problem występuje na każdym biegu.
dolot seryjny, filtr wymieniony, nie idzie w błotnik bo ta rura była w okropnym stanie co do niego idzie i wywaliłem ale przed tym zabiegiem było identycznie.
A czy mogłoby to być spowodowane "lewym powietrzem" bo wydaje mi się że ta puszka z okrągłą nakładką co przychodzi na gaźnik jest nieszczelna na łączeniu, jest wygięty plastik troche;/

nie znam się na gaźnikach zbytnio a mechanicy mówią że nie widzą problemu ;/

[ Dodano: 19 Mar 2009 18:21 ]
pomoże ktoś??

[ Dodano: 19 Mar 2009 18:35 ]
pomoże ktoś?

: czw mar 19, 2009 22:25
autor: cywil90
dzisiaj miałem przeczyszczony gaźnik, problem zniknął. Dzięki za pomoc.

: pt mar 20, 2009 15:54
autor: golfiarzABC
a może to pompka paliwa już nie daje odpowiedniego ciśnienia co Wy na to ?

nie chce wymieniać pół silnika metodą prób i błędów bo to nieopłacalne dosyć.

: czw lut 25, 2010 01:00
autor: 1990VW
Ja mam ten sam problem, ale w RP-ku :goof: . Biegi 1, 2 pozwalają na żwawe przyspieszenie przy ,,depnięciu'' ale od ,,trójki'' jest coraz gorzej :cry: A jak na te 90KM to czuje może z 50..... Może coś poradzicie??

: czw lut 25, 2010 14:02
autor: dzasper11
Witam!! Ja mam taki sam problem ale na lpg.

: czw lut 25, 2010 15:26
autor: szczepan69
Witam ja też mam 1.6 RF pierburg 2e2 ale zmieniłem świece troche przeszło wlot powietrza mam z błotnika ale mam zrobiony błotnik tak jak w transporterze wyciecia takie zrobione sa czy,ale przedtem nie miałem tego problemu teraz tak mu sie coś stało,też jeden przewód miałem nie podpiety styłu gażnika dok obudowy filtra powietrzapodpiołem zbiera sie ale ma chwilkemusi pomyśleć moze nie całą sekundę i jesdzie moze zamały ten węzyk od przewodu podciśnienia bende próbował dalej :grin:

: sob lut 27, 2010 22:16
autor: Jarcage
witam. mam taki sam problem w silniku 1.3. silnik na ssaniu przy gwałtownym dodaniu gazu doslownie gasnie, czy to na biegu czy na luzie, totalne zadlawienie... jak ssanie sie wylaczy problem ustaje, choc silnik 1.3 na gazniku to wogole nie ma przyspieszenia nawet jesli sie niedlawi xD nieraz strach jest sie brac za wyprzedzanie na krotkim odcinku

: ndz lut 28, 2010 00:31
autor: genLODOWAmk2
Jarcage,
ja miałem to samo: na ssaniu dławiło strasznie, na mocno rozgrzanym tez ale to prawie niezauważalne było. Kable i świece zmieniłem i lata aż miło :)
a co do wyprzedzania... Da się tylko na krótkich odcinkach to tak średnio :grin: