Strona 1 z 1

Turbina do silnika benzynowego 1.6

: wt mar 17, 2009 22:22
autor: PAPAYOS
Witam.

Panowie mam pytanie i prośbę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości...

Zacznę od tego czy da się wogule zamontować turbinkę do silnika 1,6 AEE. Czy wogule jest jakikolwiek sens robienia tego?

Jeśli tak to znowu inne pytania... Jak rozwiązać sprawę ze smarowaniem wałka turbiny. Od jakiego modelu auta najlepiej zamontować? Czy trzeba ją w jakiś sposób adoptować w sterowniku, i czy montaż nie wpłynie na kulturę pracy silnika na biegu jałowym i na reszcie zakresu obrotów? Na powyższe pytania nie odpowiadajcie jeśli nie da się jej zamontować?

Pozdrawiam
PAPAYOS

: wt mar 17, 2009 23:43
autor: stonefree
Proponuję kupiś silnik 1,8T razem z wiązkami i sterownikiem.

: śr mar 18, 2009 08:46
autor: PAPAYOS
A co ze skrzynią biegów?

: śr mar 18, 2009 10:46
autor: 2RaZ
no stary, sam silnik to nawet nie połowa części na swap. tego silnika 1.6 nie opłaca się uturbiać, za duzo roboty i hajsu.

Jeżeli chodzi o swap na 1.8T od audi to jak najbardziej ok, ale do wymiany oprócz silnika idzie skrzynia biegów, półosie, elektryka, hamulce, zegary, chłodnica i tak dalej i tak dalej...
Jednym słowem duzo gratów trzeba przełozyć żeby było dobrze.
Oczywiście mógłbyś wrzucić sam silnik i skrzynie z elektryką ale gwarantuje, że półośki strzelą przy pierwszym wciśnięciu pedała gazu do dechy....

Jeżeli już taka operacja to kup kompletny swap, np na allegro widziałem swap od leona cupry (150KM) kosztował 5999pln lub z golfa 2 (silnik KR czyli 1.8 149KM DOHC) ok 2400pln

Nigdy nie masz też pewności że wszystkie części będą sprawne jeżeli nie są zamontowane.
Pozdrawiam!
:smoke:

: śr mar 18, 2009 11:08
autor: roboform550
Ja bym proponował sprzedać golfa i kupić takiego z 1.8t

: śr mar 18, 2009 11:10
autor: 2RaZ
No wiadomo, seria zawsze bedzie najlepsza, ale jeżeli ktoś lubi rzezbic... :smoke: