Strona 1 z 2

Problem z licznikiem, kasuje sie dzienny przebieg

: wt mar 17, 2009 19:54
autor: MK3Michał
Przy każdorazowym odpaleniu silnika kasuje się ilość przejechanych kilometrów, nie chodzi o całość przebiegu lecz tę drugą wartość - słychać dzwięk podobny do tasowania. Dodatkowo nie działają lampki w suficie...żarówki są w porządku.

: wt mar 17, 2009 20:25
autor: Ramund
Witam, miałem kiedyś podobny problem mnie oprócz licznika tymczasowego kasował się również zegar, nie działał centralny zamek. Problemem okazał się spalony bezpiecznik niestety nie pamiętam który ale z tym sobie na pewno kolega poradzi. Pozdrawiam

: wt mar 17, 2009 20:26
autor: MK3Michał
Może przypomni Ci się numer bezpiecznika...podejrzewałem, że to może być ten właśnie problem...

: wt mar 17, 2009 20:47
autor: Ramund
Niestety nie pamiętam (dawno temu to było). Ale na odwrocie pokrywy bezpieczników są opisane które są za co odpowiedzialne i wydaje mi się że był to bezpiecznik opisany (oświetlenie wnętrza i bagażnika,zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA) i ma on numer chyba 21 niestety pewny nie jestem

: wt mar 17, 2009 20:52
autor: MK3Michał
numer 21 przed tym incydentem wymieniałem i nic :)

: wt mar 17, 2009 21:26
autor: waflocki
ja miałem podobny problem...slaby akumulator. przy odpalaniu wszystko sie kasowalo

: wt mar 17, 2009 21:48
autor: danioo
waflocki pisze:ja miałem podobny problem...slaby akumulator. przy odpalaniu wszystko sie kasowalo
dobrze gada. Miałem to samo. wymieniłem akumulator i po sprawie - pod warunkiem, że faktycznie nie masz któregoś bezpiecznika walniętego.

: wt mar 17, 2009 22:16
autor: MK3Michał
Ale golf normalnie odpala i wszystkie inne podświetlania działają prawidłowo

: wt mar 17, 2009 22:45
autor: danioo
U mnie też normalnie odpalał. Podczas rozruchy jest na tyle duży spadek napięcie na akumulatorze, że dochodzi wręcz do zwarcia i to powoduje reset przebiegu i zegarka

: śr mar 18, 2009 02:26
autor: Zico63b
Po pierwsze - sprawdź bezpiecznik, ale nie 21 tylko 16!
Po drugie - prąd , jak i ludzie, "idzie na łatwiznę"; proszę popatrzeć jak grube kable idą na rozrusznik, a jak cieniutkie do licznika - to gdzie będzie "wolał" iść w pierwszej kolejności gdy będzie go brakować ze słabego ewentualnie akumulatora?
To oczywiście obrazowy opis, niewiele mający wspólnego z fachowością lecz dobrze tłumaczy sprawę, może być przyczyną słaby, acz kręcący akumulator. Chodzi o ten ułamek pierwszej sekundy zawahania się rozrusznika: zakręcić dzisiaj czy nie. W tym ułamku sekundy napięcie spadnie do tak małej wielkości, że licznik się wyłącza (radio też może).

: śr mar 18, 2009 08:34
autor: MK3Michał
wiec idę sprawdzać :)

: śr mar 18, 2009 09:59
autor: sarejn
Sprawdź jeszcze czy nie masz luźnej klemy, bo ja ostatnio miałem podobne objawy, a klema ruszała się minimalnie.

: śr mar 18, 2009 11:52
autor: MK3Michał
wymiana bezpiecznika nic nie pomogła...muszę poszukać klemy

: śr mar 18, 2009 12:00
autor: norek111
MK3Michał pisze:wymiana bezpiecznika nic nie pomogła...muszę poszukać klemy
szukaj pod maską