Strona 1 z 2

Silnik 1.6 ABU

: czw wrz 15, 2005 22:02
autor: ultradźwięk
Mam zapytanie dotyczace oznaczenia silnika ABU przy motorze 1,6.
Otóż sciągnąłem instrukcje obługi GOLF III i Vento i niestety sa tylko takie oznaczenia:
ABD, AAM, ABS, 2E, a nie ma mojego ABU.

Czy mam brać pod uwage oznaczenie ABS.

Z góry dzieki i pozdrawiam.

: czw wrz 15, 2005 22:20
autor: blackwhite
ABS to oznaczenie silnika 1.8, także nie bardzo
Poza tym, żadnego z nich, bo żadne nie pasuje do twojego silnika.

Re: Silnik 1.6 ABU

: czw wrz 15, 2005 22:24
autor: piotr1979
ultradźwięk pisze:Mam zapytanie dotyczace oznaczenia silnika ABU przy motorze 1,6.
Otóż sciągnąłem instrukcje obługi GOLF III i Vento i niestety sa tylko takie oznaczenia:
ABD, AAM, ABS, 2E, a nie ma mojego ABU.

Czy mam brać pod uwage oznaczenie ABS.

Z góry dzieki i pozdrawiam.
jest takie oznaczenie silnika od 08.92 do 09.94.1.6 poj. i masz 75 KM
nie pekaj wszystko gra.pozdro :pub: :pub: :pub:

: czw wrz 15, 2005 22:28
autor: ultradźwięk
Dzieki za odzew na moje pytanie.

Dokładnie mam Golfa 10.93 i mam 75KM ale w zwiazku z tym czy sa jeszcze inne instrukcje obsługi własnie do mojego modelu samochodu?

: czw wrz 15, 2005 22:33
autor: piotr1979
ultradźwięk pisze:Dzieki za odzew na moje pytanie.

Dokładnie mam Golfa 10.93 i mam 75KM ale w zwiazku z tym czy sa jeszcze inne instrukcje obsługi własnie do mojego modelu samochodu?
nie rozumie ,jakie instrukcje?co chcesz wiedziec?

: czw wrz 15, 2005 22:45
autor: ultradźwięk
Przeglądając wspomniana instrukcje zauważyłem poprostu opisy na przykład tylko do silnika ABD a inne do 2E. Wiem że chodzi tu o rodzaje silnika. Ale chciałbym np. wiedziec chociazby jakiej mocy ma być rozrusznik, czy 0,9 czy 1,1 kW.

dzieki za podjecie tematu
pozdrawiam

: czw wrz 15, 2005 22:55
autor: blackwhite
Poszukaj na tej stronie http://schron.pl/ powinieneś znaleśc.

: czw wrz 15, 2005 23:04
autor: ultradźwięk
Czy nie wystąpiła blackwhite literówka w tym adresie?

ABU

: czw wrz 15, 2005 23:13
autor: kodek
Wszystko ok. Ja mam ten silniczek i jest ok. Nie było ich dużo i w insrukcjach czesto sa pomijane 1,6 ABU.

: pt wrz 16, 2005 09:13
autor: Adamtd
no masz rację - starsze wersje książek nie mówią nic o ABU - podobno w nowszych wydaniach już jest, ale osobiście nie widziałem

: pt wrz 16, 2005 11:42
autor: Zilly
ABU to rozwiertany ABD, generalnie to co dotyczy się w tych książkach ABD pasuje też do ABU. Cechą wspólną tych silników jest brak rolki napinacza paska rozrządu, pasek naciągany jest na pompie wodnej.

A propos tej pompy, był topic w którym ktoś straszył że trza wymieniać pompe razem z paskiem rozrządu, bo niby się może zablokować, pasek przeskoczy i remont. Dziś byłem pytać mojego mechaniora i nieźle się uśmiał powiedział ze jak 15 lat pracuje jeszcze nie robił remontu przez pompe wody. Ta pompa jest bardzo dobrze łożyskowana i jak się zaczyna sypać to najpierw zaczyna cieknąć dopóki nie cieknie to można jeździć na pewno się nie zablokuje.

: pt wrz 16, 2005 11:45
autor: ultradźwięk
Czytalem ten post i troszke sie przerazilem bo ja tez wymienialem rozrzad a mechanik pompy nie ruszał. Mam nadzieje ze Twoj i moj mechanik rzadko sie myla.

: pt wrz 16, 2005 13:45
autor: Adamtd
CoX pisze:A propos tej pompy, był topic w którym ktoś straszył że trza wymieniać pompe razem z paskiem rozrządu, bo niby się może zablokować, pasek przeskoczy i remont. Dziś byłem pytać mojego mechaniora i nieźle się uśmiał powiedział ze jak 15 lat pracuje jeszcze nie robił remontu przez pompe wody. Ta pompa jest bardzo dobrze łożyskowana i jak się zaczyna sypać to najpierw zaczyna cieknąć dopóki nie cieknie to można jeździć na pewno się nie zablokuje.
No tak a gdy są ludzi nie patrzący na wycieki??? Poza tym u mnie a robię około 150 km na dzień to wyciek było widać dopiero jak auto stało cała sobotę i niedzielę, a tak płyn odrazu wysychał na silniku

: pt wrz 16, 2005 15:17
autor: tomek26106
CoX pisze:

A propos tej pompy, był topic w którym ktoś straszył że trza wymieniać pompe razem z paskiem rozrządu, bo niby się może zablokować, pasek przeskoczy i remont. Dziś byłem pytać mojego mechaniora i nieźle się uśmiał powiedział ze jak 15 lat pracuje jeszcze nie robił remontu przez pompe wody. Ta pompa jest bardzo dobrze łożyskowana i jak się zaczyna sypać to najpierw zaczyna cieknąć dopóki nie cieknie to można jeździć na pewno się nie zablokuje.
Ja własnie słyszałem ze pompe trzeba wymieniac przy kazdorazowej wymianie paska, ale szczerze powiedziawszy to przy wymianie paska zostawiłem pompe w spokoju i chodzi jak nalezy, ale biekonicznie agonia pompy musi byc spowodowana wyciekiem, nieraz nie ma wycieku a łozysko słychac.