Silnik 1.6 ABU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Silnik 1.6 ABU

Post autor: ultradźwięk » czw wrz 15, 2005 22:02

Mam zapytanie dotyczace oznaczenia silnika ABU przy motorze 1,6.
Otóż sciągnąłem instrukcje obługi GOLF III i Vento i niestety sa tylko takie oznaczenia:
ABD, AAM, ABS, 2E, a nie ma mojego ABU.

Czy mam brać pod uwage oznaczenie ABS.

Z góry dzieki i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » czw wrz 15, 2005 22:20

ABS to oznaczenie silnika 1.8, także nie bardzo
Poza tym, żadnego z nich, bo żadne nie pasuje do twojego silnika.


Black

piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Silnik 1.6 ABU

Post autor: piotr1979 » czw wrz 15, 2005 22:24

ultradźwięk pisze:Mam zapytanie dotyczace oznaczenia silnika ABU przy motorze 1,6.
Otóż sciągnąłem instrukcje obługi GOLF III i Vento i niestety sa tylko takie oznaczenia:
ABD, AAM, ABS, 2E, a nie ma mojego ABU.

Czy mam brać pod uwage oznaczenie ABS.

Z góry dzieki i pozdrawiam.
jest takie oznaczenie silnika od 08.92 do 09.94.1.6 poj. i masz 75 KM
nie pekaj wszystko gra.pozdro :pub: :pub: :pub:


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » czw wrz 15, 2005 22:28

Dzieki za odzew na moje pytanie.

Dokładnie mam Golfa 10.93 i mam 75KM ale w zwiazku z tym czy sa jeszcze inne instrukcje obsługi własnie do mojego modelu samochodu?



piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » czw wrz 15, 2005 22:33

ultradźwięk pisze:Dzieki za odzew na moje pytanie.

Dokładnie mam Golfa 10.93 i mam 75KM ale w zwiazku z tym czy sa jeszcze inne instrukcje obsługi własnie do mojego modelu samochodu?
nie rozumie ,jakie instrukcje?co chcesz wiedziec?


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » czw wrz 15, 2005 22:45

Przeglądając wspomniana instrukcje zauważyłem poprostu opisy na przykład tylko do silnika ABD a inne do 2E. Wiem że chodzi tu o rodzaje silnika. Ale chciałbym np. wiedziec chociazby jakiej mocy ma być rozrusznik, czy 0,9 czy 1,1 kW.

dzieki za podjecie tematu
pozdrawiam



Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » czw wrz 15, 2005 22:55

Poszukaj na tej stronie http://schron.pl/ powinieneś znaleśc.


Black

Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » czw wrz 15, 2005 23:04

Czy nie wystąpiła blackwhite literówka w tym adresie?



kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

ABU

Post autor: kodek » czw wrz 15, 2005 23:13

Wszystko ok. Ja mam ten silniczek i jest ok. Nie było ich dużo i w insrukcjach czesto sa pomijane 1,6 ABU.


kodek

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt wrz 16, 2005 09:13

no masz rację - starsze wersje książek nie mówią nic o ABU - podobno w nowszych wydaniach już jest, ale osobiście nie widziałem



Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » pt wrz 16, 2005 11:42

ABU to rozwiertany ABD, generalnie to co dotyczy się w tych książkach ABD pasuje też do ABU. Cechą wspólną tych silników jest brak rolki napinacza paska rozrządu, pasek naciągany jest na pompie wodnej.

A propos tej pompy, był topic w którym ktoś straszył że trza wymieniać pompe razem z paskiem rozrządu, bo niby się może zablokować, pasek przeskoczy i remont. Dziś byłem pytać mojego mechaniora i nieźle się uśmiał powiedział ze jak 15 lat pracuje jeszcze nie robił remontu przez pompe wody. Ta pompa jest bardzo dobrze łożyskowana i jak się zaczyna sypać to najpierw zaczyna cieknąć dopóki nie cieknie to można jeździć na pewno się nie zablokuje.



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » pt wrz 16, 2005 11:45

Czytalem ten post i troszke sie przerazilem bo ja tez wymienialem rozrzad a mechanik pompy nie ruszał. Mam nadzieje ze Twoj i moj mechanik rzadko sie myla.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt wrz 16, 2005 13:45

CoX pisze:A propos tej pompy, był topic w którym ktoś straszył że trza wymieniać pompe razem z paskiem rozrządu, bo niby się może zablokować, pasek przeskoczy i remont. Dziś byłem pytać mojego mechaniora i nieźle się uśmiał powiedział ze jak 15 lat pracuje jeszcze nie robił remontu przez pompe wody. Ta pompa jest bardzo dobrze łożyskowana i jak się zaczyna sypać to najpierw zaczyna cieknąć dopóki nie cieknie to można jeździć na pewno się nie zablokuje.
No tak a gdy są ludzi nie patrzący na wycieki??? Poza tym u mnie a robię około 150 km na dzień to wyciek było widać dopiero jak auto stało cała sobotę i niedzielę, a tak płyn odrazu wysychał na silniku



Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » pt wrz 16, 2005 15:17

CoX pisze:

A propos tej pompy, był topic w którym ktoś straszył że trza wymieniać pompe razem z paskiem rozrządu, bo niby się może zablokować, pasek przeskoczy i remont. Dziś byłem pytać mojego mechaniora i nieźle się uśmiał powiedział ze jak 15 lat pracuje jeszcze nie robił remontu przez pompe wody. Ta pompa jest bardzo dobrze łożyskowana i jak się zaczyna sypać to najpierw zaczyna cieknąć dopóki nie cieknie to można jeździć na pewno się nie zablokuje.
Ja własnie słyszałem ze pompe trzeba wymieniac przy kazdorazowej wymianie paska, ale szczerze powiedziawszy to przy wymianie paska zostawiłem pompe w spokoju i chodzi jak nalezy, ale biekonicznie agonia pompy musi byc spowodowana wyciekiem, nieraz nie ma wycieku a łozysko słychac.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 317 gości