Strona 1 z 4

Przełacznik światłe awaryjnych

: pn mar 16, 2009 22:41
autor: bacik
Obrazek



Potrzebowałbym rozpisane piny przełacznika tzn który pin za co odpowiada
pozdr

: pn mar 16, 2009 22:50
autor: Zico63b
Zawsze należy podać typ/model VW!
Ale ogólnie:
30 - Stałe zasilanie,
31 - Masa,
15 - Zasilanie "przy włącz. zapłonie",
49 - Wyjście na przerywacz,
49a- Wejście z przerywacza,
L - Lewa strona,
R - Prawa strona,
58b-Podświetlenie z włącznika świateł.

: pn mar 16, 2009 22:57
autor: bacik
ale generalnie chodzi mi o to ze ten włacznik co dalem w pierwszym poscie ma chyba pięc nozek z tyłu

: pn mar 16, 2009 23:25
autor: Zico63b
Niektórych może nie mieć - ale jeśli coś ma z podanym numerem to to "coś" do tego jest łączone.
VW mają różne rozwiązania awaryjnych, dlatego pisałem o podawaniu typu/modelu. Różne więc są wersje klawiszy.

: pn mar 16, 2009 23:33
autor: bacik
kolego mam golfa 3 z 93 roku wercja Gl i chce wsadzic ten przełacznik co mam na początku zdjęcie

: pn mar 16, 2009 23:39
autor: Zico63b
To dziwne, bo ori Golfy mają taki przycisk za kierownicą a nie w desce.
Tak czy owak, jak pisałem - na wyłączniku są oznaczenia i podałem co oznaczają. Gdy nie ma któregoś z pinów, oznacza to ze w tej wersji układu on nie występuje i nie ma się co martwić.
A na marginesie, to czy jest jakiś problem z tym wyłącznikiem? Których pinów nie ma?
Może by to dało się jakoś obejść.

Gdy będzie Kolega przedłużał kabelki z wtyku manetek do miejsca gdzie ma teraz być wyłącznik - należy uważać na dwa kable podobne do siebie:
biało-czarny to zasilanie przełącznika świateł drogowe/mijania (z wyłącznika głównego) a drugi to czarno-biały to z kolei kierunkowskaz lewy i łatwo je pomylić!

: pn mar 16, 2009 23:47
autor: bacik
znaczy sie nie bo sprawda przedstawiasie tak rzeczywiście mam takowy włacznik za kierownica ale czasem jest odniego utrudniony dostep np jak chce podziekowac za wpuszzcenie mnie. I postanowilem sobie go zdublowac i wsadzić przełacznik taki jak na zjdeciu wyżej w deske i sprawa rozchodzi sie o to ze mam opis kabli które steruja odpowednimi sygnałami lecz nie wiem który podłaczyć do jakiego pinu w przeaczniku który własnie kupiłem .

: pn mar 16, 2009 23:51
autor: miś fazi
kollego omomierz i badac ktore mostkują sie , albo rozebrac wyłącznik i zobaczyć , innej drogi nie ma

: wt mar 17, 2009 01:48
autor: Rydzu
bacik, zauważ że przełącznik z mk4 jest pod kątem, a deska w mk3 w miejscu gdzie możesz go wsadzić jest pionowo, nie wsadzisz go w miejsce zaślepki.

: wt mar 17, 2009 03:53
autor: Zico63b
Jeśli to jest z "czwórki" to jest połączony z przerywaczem kierunkowskazów, i tak:
Należy odpiąć kabel biało-żółty z oryginalnego przerywacza we wtyku manetek - przerywaczem będzie teraz ten w wyłączniku!
1 - przełącznik kierunkowskazów czyli wtyk manetek (zamiast biało-żółtego),
2 - kierunkowskazy prawe (czarno-zielony na manetkach - dołączyć, nie wypinać oryginału),
3 - to samo, tylko lewe (czarno-biały),
4 - kontrolka kierunkowskazu przyczepy (nie musi być podpięta),
5 - podświetlenie (z podświetlenia np. ogrzewania szyby),
6 - masa,
7 - zasilanie z zapłonu,
8 - zasilanie stale, także bez kluczyka.

Obrazek

i, jak mówi pani redaktor Jaworowicz, "polecam się łaskawej pamięci" :helm:

: śr kwie 14, 2010 12:02
autor: bacik
drodzy koledzy przepraszam za odsierzanie ale pojawił sie problem bo dziś postanoiwiłem to zrbić

wszytsko jest jak w schemacie od kolegi Zico63b, tylko problem jest z pierwszym stykiem . Nadmienie ze reszta jest podłaczona i awaryjne dzialają na nowym przycisku ale wrócmy do meritum

otóz zlokalizowałem ów biało-złówty kablek który ma być na pierwszym styku . W matence oryginalnej z m,k3 jest tez na pierwszym pinie i tak przeciąłem go podłaczyłem przewód idocy od bezpieczników do nowego przełacznika i zrobiło sie zwarcie . wyskoczyły 4 bezpieczniki i nic po wymianie bezpieczników awaryjne na nowym przycisku działają ale na manetkach nie ma już kierunków

prosze o o pomoc

: śr kwie 14, 2010 13:27
autor: Zico63b
Które z bezpieczników "poleciały"?
Coś nie tak jest zrobione.
Poniżej jest rysunek schematu układu migaczy i awaryjnych w "trójce", powinien pomóc w rozszyfrowaniu.
Obrazek
Szczegółowo odpowiem wieczorem, teraz nie da rady...

: pt kwie 16, 2010 21:44
autor: bacik
niestety dalej nie działa zarówka podłacona do 1 pinu nie mruga ii nie ma kierunków

: pt kwie 16, 2010 21:52
autor: Zico63b
A po naciśnięciu przycisku?
Przycisk uruchamia albo razem styki 2 i 3 albo 1.
2 i 3 to praca na "awaryjnych" a 1 to wyjście na normalną pracę kierunkowskazów.

Wyłącznik podaje napięcie ALBO na 2 i 3 ALBO na 1, więc gdy działają awaryjne to 1-ka jest nieczynna i na odwrót: po naciśnięciu przycisku, 2 i 3 powinny być nieczynne a żarówka podłączona do 1-ki powinna migać; choć szybciej.