Strona 1 z 2

Ukręcona, urwana śruba pokrywy zaworów

: pn mar 16, 2009 19:37
autor: matis3
Witam.
Dzisiaj chciałem dokręcić śruby które mocują pokrywę zaworów w golfie III 1.6 benzyna (chodzi mi o te 3 śruby). Problem w tym, że podczas przykręcania przez przypadek jedną urwałem.
Śruba urwała mi się równo z głowicą przez co gwint został w bloku, a reszta odpadła czyli główka z częścią bez gwintu.
Co zrobić??
Pozdrawiam i proszę o porady.

: pn mar 16, 2009 19:52
autor: Alvaro_
na chłoposki rozum rozwiercic dziure i nagwintowac od nowa

: pn mar 16, 2009 19:56
autor: miś fazi
ja jednak kupiłbym sobie wykrętak , tylko firmowy

: pn mar 16, 2009 20:00
autor: wolfzan
Spróbuj naciąć w niej rowek żeby zmieścił się tam śrubokręt, ale uważaj, żeby nie uszkodzić głowicy. Spróbuj później delikatnie wykręcić. Inny sposób to rozwiercenie w środku małym wiertłem, następnie należy do środka coś wbić i próbować wykręcić. Ostatecznie rozwiercić wiertłem o średnicy 0,5mm mniejszej od średnicy otworu, aby nie uszkodzić gwintu, resztki postarać się stamtąd jakoś wyjąć i wkręcić nową śrubę.

Co do dokręcania śrub, to nie ma potrzeby kręcić nie wiadomo jak mocno. Wystarczy umiejętnie dokręcić na przemian i będzie ok.

: pn mar 16, 2009 20:08
autor: miś fazi
tylko własnie jest problem wywiercic centrycznie , jak nie masz głowicy na wiertarce stołowej , naprawde najlepiej jest nawiercić nie dużo i wykręcić wykrętakiem powinno iść bezproblemowo

: pn mar 16, 2009 21:00
autor: zorro89
jak nawiercic to co z opiłkami ktore dostana sie do oleju?

: pn mar 16, 2009 21:02
autor: miś fazi
zrób sobie z plasteliny naokoło wałeczek , taką zatoczke , potem odkurzacz

: pn mar 16, 2009 21:03
autor: zorro89
miś fazi, nie ja bo mi sie nic takiego nie stało tylko czytając tam sie zastanawiam ;)

:pub:

: pn mar 16, 2009 23:33
autor: wolfzan
zorro89 pisze:ak nawiercic to co z opiłkami ktore dostana sie do oleju?
Na logikę: zanim zabierzesz się do zrobienia czegoś takiego, to należy to tak zorganizować, żeby opiłki nie dostały się do oleju. Tutaj możesz wykazać się pomysłowością :bigok:

: pn mar 16, 2009 23:45
autor: marcintju
nic musisz nawiercać, urwałem ostatnio tą śrubę co ty i jeszcze szpilkę głowicy wkręcaną w blok. Obie normalnie wykręciłem śrubokrętem- wiec radze spróbować. Pod kątem jak będziesz kręcić to na pewno się uda :) Jakby się nie udało to najlepiej migomatem przyłapać kawałek nakrętki i po prostu wykręcić.

: pn mar 16, 2009 23:52
autor: jagr14
marcintju, zdradz mi ta slodka tajemnice jak przylapiesz migomatem srubke urwana rowno z blokiem silnika???? :bigok:

: wt mar 17, 2009 00:11
autor: dedus
Ja tez tak zrobilem ostatnio w moim MK2 poprostu odkrec cala pokrywe i sciag ten element w ktorym jest ta zlamana śruba weź go do domu nawierc mały otwór wsadz tam śrubcyk zeby kontre zrobic i poprostu wykrec:)..poejdz kas na gielda kup nowa srube czy w aso i wkrec wszystko na nowo..

: wt mar 17, 2009 01:26
autor: krzysio1985
wolfzan pisze:Spróbuj później delikatnie wykręcić. Inny sposób to rozwiercenie w środku małym wiertłem, następnie należy do środka coś wbić i próbować wykręcić.
wbijanie "czegos" do srodka prowadzi do rozpychania pozostalosci sruby i bardzo trudno to wykrecic....
jagr14 pisze:marcintju, zdradz mi ta slodka tajemnice jak przylapiesz migomatem srubke urwana rowno z blokiem silnika???? :bigok:
pasujesz nakretke centralnie i spawasz w srodku nakretki...mocny spaw i musi puscic.

: wt mar 17, 2009 13:03
autor: marcintju
uwierz że da się to zrobić, wymaga nieco umiejętności, mały spaw tak żeby guz wystawał ponad blok, przykładasz nakrętkę odpowiedniego rozmiaru lub pręt (żeby przedłużyć). Ale zazwyczaj szpilka urwana w bloku da się spokojnie wykręcić w rękach ;)