Brak przyspieszenia w 1.4 16V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Krisma
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 16, 2009 19:00
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Brak przyspieszenia w 1.4 16V

Post autor: Krisma » pn mar 16, 2009 19:30

Witam.
Posiadam Golfa IV 1.4 16V 75 KM (55kW).
Ma on problem z przyspieszeniem na 3 i 4 biegu...:( Tzn na tych jest najbardziej wyczuwalne. podczas wyprzedzania czy dodawania szybko gazu...zamiast przyspieszać on idzie powoli do przodu... Strach kogoś "brać" na trasie... Brat ostatnio wyprzedzał autobus i na 4 biegu nie mógł go wziąć a z naprzeciwka jechał samochód. Dobrze że to auto przychamowało i brat się "zmieścił".
Lepsze przyspieszenie (szybkość) osiąga gdy przekroczy 3000 obrotów.

Co to może być? Filtr paliwa zamulony? Czy pompka paliwowa??
Pomóżcie!:(
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 20:21 przez Krisma, łącznie zmieniany 1 raz.


..i zesłał Pan Golfa na Ziemię, by siał zamęt i zniszczenie...;)

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pn mar 16, 2009 19:38

Powiem tak 1.6 16v ciagnie dopiero od 3000-3500obr, to jak twoj brat probuje na 4 biegu od 2000obr wyprzedzac to jest samobójcą. Zobacz jaki i kiedy najwiekszy masz moment obrotowy i szczyt mocy w swoim silniku (wykres producenta) to zrozumiesz czemu tak jedzie. To nie jest TDI.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

greg

Post autor: greg » wt mar 17, 2009 17:44

Krisma, bo jeździć to trza umieć - 1,4 16V - krzywa momentu obrotowego jest najwyżej przy 3,3tys obr/min - wtedy też masz dostępne 40KW które wraz ze wzrostem prędkosci obrotowej moc dalej rośnie - jeśli natomiast pomimo że przekroczył 3 tys i nie ciągnie tak jak chcesz to na VAG i wyjdzie z czym problem

aha - powyżej 5,3 tys obr/min nie ma co ciągnąć - moc spada a moment jest niższy niż przy 1tys obr/min

Jacek75, a ty najwyższy moment uzyskujesz przy 3,8tys obr/min a moc przy 5,6 tyle że wtedy masz już moment taki sam jak przy 1,5tys
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 17:52 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piopio81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 30, 2006 19:51
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: piopio81 » czw mar 19, 2009 09:54

mam 1,4 16V i nigdy nie wyprzedzam poniżej obrotów 3000 obr, samochodzik najlepiej zaczyna przyspieszać w obrotach 3000-5000 obr/min. Wciskanie gazu do dechy przy niskich obrotach w tym silniku raczej mu szkodzi niż pomaga. Ten silnik i tak jak na 16v to uważam że jest elastyczny. Przejedź się kolego hondą civic 1,4 16v 90PS to dopiero zobaczysz co to jest nie moc na niskich obrotach :), pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 336 gości