Akumulator - czy wytrzyma

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Juhas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt maja 05, 2006 08:26
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Akumulator - czy wytrzyma

Post autor: Juhas » pn mar 16, 2009 10:19

Mam zamontowany od niedawna w autku taki układzik monitorujący stan akumulatora oraz umozliwiający stałą kontrolę ładowania podczas jazdy. Układ pobiera średnio 10 mA. I tu moje pytanie czy według was muszę go odpinać podczas postoju samochodu czy można smiało pozostawić go wpiętym. Samochód często stoi nie ruszany od weekendu do weekendu. Akumulator w autku - 55Ah.


Juhas

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 16, 2009 10:38

to jednak dużo , dopuszczalnie jest 1 - 3 mA , więc dłuższy postój może skutkować rozładowaniem akumulatora , sprawdź ogólnie ile teraz masz poboru prądu

[ Dodano: 16 Mar 2009 09:46 ]
oczywiście te 1-3 mA powinno pokazywać przy odłączonych wszystkich odbiornikach , łącznie z zegarem

[ Dodano: 16 Mar 2009 09:48 ]
a skoro auto stoi długo to lepiej odpiąć , no chyba że zrobisz próbe , zostawiając samochód na tydzie i wtedy zobaczysz czy akumulator znacznie osłabnie
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 10:48 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn mar 16, 2009 11:12

miś fazi, a to nie jest tak, że 10mA to 0.01A? Czyli niedużo i nie powinno nic się stać .



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 16, 2009 11:18

tyle bierze mu samo urządzonko , a reszta ? jak to podsumuje to może wyjść troszke więcej , instalacja z odpiętymi wszystkimi odbiornikami nie może brać więcej jak 1 - 3 mA , słaba izolacja , zła masa i.t.d , ale jak zsumuje wszystko to może być już dużo więcej , zwłaszcza jak auto stoi tydzień , ale jak pisałem zostawić i zobaczyć , jak aku jeszcze jest w miare to może być ok , gorzej jak będzie już nie pierwszej młodości :bajer:

[ Dodano: 16 Mar 2009 10:20 ]
jakby jeszcze jeździł co dzień , no to nic nie mówię



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn mar 16, 2009 11:23

miś fazi pisze:tyle bierze mu samo urządzonko ,
I o to właśnie pytał, i mieści się w normie.
miś fazi pisze:a reszta ?
A to ja nie wiem. Ale..jeśli ma instalację do d.....złą jeśli ma to i tak bieda i tak. Ta 0.01A to w ciągu 100h ( prawie 4 dni) to dopiero 1Ah.
Ale masz rację - ważna jest wartość ogólna poboru prądu.
Ieszcze jedno. Piszesz, że dopuszcalna wartość to 1-3mA czyli 0.001A, a nie 0.01- 0.02A?
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 11:23 przez bodzio_j, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 16, 2009 11:28

tak , ale 1 do 3 mA to dopuszczalne przy odłączonych wszystkich odbiornikach , łącznie z zegarem , bo oczywiste że jak chodzi zegar , sterownik lub sama lampka wnętrza z płynnym wygaszaniem , to na pewno bierze więcej , podają że 30 mA to wartość dopuszczalna , ale jak wiesz ziarnko do ziarnka a zbierze sie miarka :bigok:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn mar 16, 2009 11:30

miś fazi pisze:tak , ale 1 do 3 mA to dopuszczalne przy odłączonych wszystkich odbiornikach
Pierwsze słyszę o tym. 0.001A...błąd pomiaru jest większy. :grin:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 16, 2009 11:34

ale ja Ci nie pisze o mikroamperach tylko o miliamperach :bajer:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn mar 16, 2009 11:35

Za wikipedią"
mili – przedrostek jednostki miary o symbolu m oznaczający mnożnik 0,001 = 10-3 (jedna tysięczna)."
Czyli 1 mA to 0.001A



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 16, 2009 11:43

soory , uciekło mi jedno zero , ale fakt pozostaje faktem ze 3 mA przy odłaczeniu wszystkiego to nie jest tak mało , piszesz że błąd pomiaru jest większy , no przy mierniku klasy 0,2 , nie wydaje sie



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn mar 16, 2009 11:47

Zrobiłem próbę. I okazuje się że 0.003A to ja "sam" produkuję :bajer: . IMO 0.003A to żaden prąd.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 16, 2009 12:01

domyślam sie że trzymałaś sondy miernika w rękach i pokazało Ci 3 mA , ale teraz stań gołymi nogami na ziemi i zmierz jeszcze raz , tak samo wystarczy machć sondą miernika w polu magnetycznym i pokaże jeszcze więcej , co innego pomiar prądu naskórkowego ( nie chodzi o skóre ) a o prąd w urządzeniu które jest bezpośrednio podłączone po źródło zasilania , tu obowiązują inne kryteria , konstruktorom instalacji chodzi głównie o to że jeśli na instalacji samochodowej podłączonej pod akumulator a nie pobierającej prądu przez jakikolwiek odbiornik , pojawia sie pobór rzędu 3 mA to już coś jest nie tak , izolacja przystosowana do napięcia przebicia rzędu 1500 V nie ma prawa przepuścic najmniejszego mierzalnego prądu , a jak wiesz czym mniejsze napięcie to z zasady większy prąd

[ Dodano: 16 Mar 2009 11:10 ]
ale w tym temacie to lepiej popiszmy na elektrodzie :bigok:
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 12:02 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn mar 16, 2009 12:35

miś fazi pisze:ale w tym temacie to lepiej popiszmy na elektrodzie :bigok:
To za mądre dla mnie :bigok:
Co do reszty - masz rację. Ale mnie to bardziej warunki laboratoryjne przypomina, a tutaj mamy do czynienia z raczej wyeksploatowaną instalacją.
Wracając do tematu. Ta 0.01A którą pobiera to ustrojstwo nie będzie miała jakiegoś znaczącego wpływu na akumulator. Zakładam oczywiście , ze pobór bez niego to ok 0.02 - 0.03A. I caą sprawę należy zbadać doswiadczalnie; Podpiść urządzenie i zmierzyć prąd jaki pobiera cała instalacja. Wynik opublikować w tym poście i wtedy będziemy dalej radzić.

A teraz miś fazi, proponuję po piwie i już. :bigok:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 16, 2009 12:38

po jednym ? co z Tobą :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 436 gości