Grupy i pola to są odczyty robione za pomocą interfejsu VAG.
Np. Grupa 30 w polu 1 i 2 pokazuje stan pracy sondy przed i po katalizatorze.
Każde pole składa się z 3 bitów (1 działa, 0 nie działa)
kazde pole to: pierwszy bit - grzanie sondy, 2bit - sensor gotowy do pracy, 3bit aktywna kontrola (praca czujnika)
Wiekszość jest ustandaryzowana i podobna w autach grupy VAG, ale niektore pola zależą od wersji auta i silnika.
Grupa o którą pytałem na początku pokazuje napięcie (1) i wartość % (2) korekcji z pierwszej sondy przed katem.
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
Tu mam szerokopasmowa sondę, pokazuje ona inne wartości niz druga za katem mająca zadania bardziej diagnostyczne i pracująca przy dużym obciążeniu silnika.
Ta druga zachowuje się dokładnie jak pisałeś, napięcia oscylują w dużym zakresie. Przy tej pierwszej LZA11-V4 te wachania napięcia są minimalne.
Uczepiłem się zapisu, że jeżeli napięcie jest stałe w okolicach 0,45 to świadczy o przerwie w sondzie lub okablowaniu, że może jest już na wykończeniu, ale to chyba nie to bo komputer błędów nie zgłasza.