Sonda lambda przed katem napięcia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Sonda lambda przed katem napięcia

Post autor: Jacek75 » ndz mar 15, 2009 22:05

Czy ktoś wie lub może sprawdzić w silniku z 2 sondami:
napięcie sondy przed katem grupa 36 pole 1 np na nagrzanym silniku.

Nie wiem czy prawidlowa jest wartość wskazywana u mnie 0,460V w zasadzie cały czas z niewielkimi odchyłkami +-0,010V


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » ndz mar 15, 2009 23:09

jak to ? robisz diagnostyke i nie wiesz takich rzeczy? przeciez to podstawy
chyba dlatego jest za darmo


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pn mar 16, 2009 09:16

Jakbym wiedział wszystko to pewnie brałbym browara albo pieniądze. Czepiam się wszystkiego, bo nie mogę nic znaleźć, zeby sie pozbyc dolegliwości które dopadły moją furę


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » pn mar 16, 2009 09:55

nie wiem o co chodzi z tymi polami i grupami :grin: ale...
zasadniczo sonda lambda ma być w pobliżu 1, czyli napięcie ma oscylować wokół poziomu właśnie gdzieś te Twoje 0,46V w przedziale ok 0,2-0,8V(jeśli to sonda jedno voltowa).


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pn mar 16, 2009 10:24

Grupy i pola to są odczyty robione za pomocą interfejsu VAG.
Np. Grupa 30 w polu 1 i 2 pokazuje stan pracy sondy przed i po katalizatorze.
Każde pole składa się z 3 bitów (1 działa, 0 nie działa)
kazde pole to: pierwszy bit - grzanie sondy, 2bit - sensor gotowy do pracy, 3bit aktywna kontrola (praca czujnika)
Wiekszość jest ustandaryzowana i podobna w autach grupy VAG, ale niektore pola zależą od wersji auta i silnika.
Grupa o którą pytałem na początku pokazuje napięcie (1) i wartość % (2) korekcji z pierwszej sondy przed katem.

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

Tu mam szerokopasmowa sondę, pokazuje ona inne wartości niz druga za katem mająca zadania bardziej diagnostyczne i pracująca przy dużym obciążeniu silnika.

Ta druga zachowuje się dokładnie jak pisałeś, napięcia oscylują w dużym zakresie. Przy tej pierwszej LZA11-V4 te wachania napięcia są minimalne.

Uczepiłem się zapisu, że jeżeli napięcie jest stałe w okolicach 0,45 to świadczy o przerwie w sondzie lub okablowaniu, że może jest już na wykończeniu, ale to chyba nie to bo komputer błędów nie zgłasza.
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 10:33 przez Jacek75, łącznie zmieniany 2 razy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » pn mar 16, 2009 10:38

a no toś mnie wyedukował nieco.... dzięki :bigok:


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr lip 08, 2009 10:53

Co by temat zakończyć, informacje jakie znalazłem w sieci wskazują iż sonda szerokopasmowa jest zasilana napięciem 0,45V w trakcie gotowości do pracy. W skrócie zmiana składu mieszanki powoduje zmianę prądu przepływającego przez sondę i to jest parametr sterujący silnikiem. Niewielkie odstępstwa od tego napięcia wynikają ze zwiększenia prądu, co musi skompensować sterownik silnika i czasem nie nadąża.
Aby sprawdzić jej działanie należałoby podpiąć amperomierz a nie woltomierz.
http://www.airfuelmeter.com/german/lsu4_ge_sensor.htm


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 320 gości