wymiana zawieszenia samemu czy warsztat?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

budda

wymiana zawieszenia samemu czy warsztat?

Post autor: budda » czw wrz 15, 2005 11:22

chce zmienic zawieszenie w mk2 czy wystarczy rozkrecic wsadzic nowe czy potrzebne sa jakies ściski do sprezyn?zrobic to samemu czy jest to trudne i lepiej oddac do warsztatu?jezeli ktos ma jakies rady ktore moga mi pomoc to prosze o odp



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw wrz 15, 2005 11:26

jeśli jeszcze tego nigdy nie robiłeś ani nie masz w tym doświadczenia no to możesz się bardzo namęczyć (jak przy większości napraw z marszu :grin: )



budda

Post autor: budda » czw wrz 15, 2005 11:28

jeszcze tego nie robiłem dlatego sie zastanawiam czy sie brac za to



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » czw wrz 15, 2005 19:58

budda pisze:jeszcze tego nie robiłem dlatego sie zastanawiam czy sie brac za to
Jeżeli nie masz ściskaczy do sprężyn to uważaj na zęby :bigok: ,tył się ściąga lepiej od przodu.Ja mam patent taki ...gdy wyciągnę zawieszenie z auta to przy wiertarce stołowej mam przyspawane dwa wąsy z płaskownika ,opieram o nie górną część zawieszenia a od dołu lewaruje lewarkiem do momenyu aż się spręzyna ściśnie i będzie możliwość odkręcenia śruby -najlepiej to robić w dwie osoby , jedna pilnuje górnej blokady ,a druga dołu



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » czw wrz 15, 2005 23:02

ja polecam zrobić to samemu.....ściągacze do sprężyn sobie kup, koszt to ok. 30zl ;) z przodu odkręcasz na dole dwie śruby przy zwrotnicy, wyczepiasz wszystkie przewodziki które są przyczepione przy kolumnie i później tylko pozostaje odkręcić górną śrubę na kielichu, kontrujesz imbusem i nie ma problemu ;) jak już wyjmiesz kolumnę z auta do zakładasz ściski na sprężyny, jak ściśniesz ją na tyle że będzie luźna to odkręcasz śrubę na górze kolumny i wszystko.....;) z tylu jest taki sam system tylko trochę inne śrubki, bo na dole przy belce tylnej jest jedna śruba a na górze nie kontruje śie imbusem tylko kluczem płaskim.......ogólnie nic trudnego, jak jeszcze nie robiłes to kupuj ściągacze i jak nie masz dwóch lewych rąk to się szybko nauczysz ;) wyjdzie Cię to o wiele taniej no i jaka satysfakcja :D pamiętaj tylko żeby po całej operacji pojechać na sprawdzenie i ustawienie geometrii ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości