Strona 1 z 2

Golf III GTI - zmiana oleju?

: czw wrz 15, 2005 10:11
autor: pakob
Hej Juz prawie 2 miesiace jezdze golfem III GTI i mam dosyc mieszane uczucia odnosnie zalanego oleju.Otoz poprzedni wlasciciel zalal motor jakims olejem - jest to nowy olej co widac po kolorze - ale jaki -jeden jedyny Pan Bog raczy wiedziec.Po rozrarciu na palcu kropli z bagnetu - wyrazny zapach benzyny- no fakt jezdze na krotkich odcinkach glownie w miescie!! Moj mechanior doradzil wlanie Mobila 5W50 i ciut sie waham bo w Belgii jak wynika z faktur serwisowych facetowi dolewali 10W40 oryginal VW(bo to autor. serwis byl) Fachman twierdzi ze mobil 5W50 to swietny oleji nie ma zbyt duzo dod.myjacych odwrotnie niz Castrol.Mowi ze nie zdarzylo sie im rozszczelnienie silnika po Mobilu.Autko moje jest z 97 roku i ma w/g serwisowki i faktur 82 000.GTI-owcy na jakim oleju jezdzicie.Mam 2-litrowke AGG.Pozdrawiam

: czw wrz 15, 2005 11:07
autor: Gitner
82kkm i poprzednik na polsyntetyku jezdzil? Baaardzo dziwne... Ja do 190kkm 0W/40 Mobila mialem lany.. Chyba ta serwisowka byla na szybko robiona.

Pozdro
Gitner

: czw wrz 15, 2005 11:23
autor: blackwhite
Dla pewności wlej półsyntetyk Mobila.Jak masz mieszane uczucia to po prostu zmień olej, nie zaszkodzi.

: czw wrz 15, 2005 11:49
autor: Adamtd
Ja bym na Twoim miejscu wymienił olej i został przy tym 10W40

: czw wrz 15, 2005 12:02
autor: lolo_golf
Moj golf juz dlugo śmiga na Mobilu 10W40 i jest OK!To wlasnie Castrol jakis wadliwy był... :hmm:

: czw wrz 15, 2005 20:06
autor: miomio1
lolo_golf pisze:Moj golf juz dlugo śmiga na Mobilu 10W40 i jest OK!To wlasnie Castrol jakis wadliwy był... :hmm:
Też jestem za Mobil 10W40 :bigok: sam taki leję do silnika

: czw wrz 15, 2005 21:15
autor: pakob
Gitner napisal ze serwisowka byla robiona na szybko ale ja powtarzam - dysponuje ksero faktur z autoryzowanego serwisu SAWA w Brukseli gdzie wyraznie stoi - wymiana oleju w/g VW 505.000 10W40 i podana ilosc wiec to chyba prawda - nie sa to lewe wpisy robione "dla Polaczka" w ks. serwisowej - dlaczego oni w Belgii lali 10W40 tego nie wiem i zastanawiam sie czy tak dalej trzymac czy jednak 5W50 Aha na fakturach jest wpisany przebieg auta wiec falszerstwo mozna chyba wykluczyc tym bardziej ze faktury sa wystawiane na belgijskiego wlasciciela tego samego przez 7 lat.

: czw wrz 15, 2005 21:32
autor: Gitner
pakob pisze:Gitner napisal ze serwisowka byla robiona na szybko ale ja powtarzam - dysponuje ksero faktur z autoryzowanego serwisu SAWA w Brukseli gdzie wyraznie stoi - wymiana oleju w/g VW 505.000 10W40 i podana ilosc wiec to chyba prawda - nie sa to lewe wpisy robione "dla Polaczka" w ks. serwisowej - dlaczego oni w Belgii lali 10W40 tego nie wiem i zastanawiam sie czy tak dalej trzymac czy jednak 5W50 Aha na fakturach jest wpisany przebieg auta wiec falszerstwo mozna chyba wykluczyc tym bardziej ze faktury sa wystawiane na belgijskiego wlasciciela tego samego przez 7 lat.
Ja nie neguje przebiegu, widac dziadek mial drugie auto do pracy, a tym smigal do kosciola. Dziwil mnie tylko fakt ze przy tak malym przebiegu lany byl polsyntetyk. A powiedz od jakiego przebiegu lany byl 10W40?

Pozdro
Gitner

PS: rowniez polecam Mobila, u mnie byl kilka lat lany syntetyk, ja przeszedlem na 10W40.

: czw wrz 15, 2005 22:42
autor: micab
ja do swojego gti 2e z przebiegiem 132000km zalałem syntetyk ELF 5w40......i w sumie u Ciebie też bym chyba zaryzykował i wlał syntetyk.....bo 82 000km to trochę za szybko na półsyntetyk.....:/

: czw wrz 15, 2005 23:05
autor: pakob
mam faktury w reku - no wiec tak 1 faktura - przebieg auta po 8 miesiacacj eksploatacji 15142 i wymiana oleju na 10W40 i tak co roku srednio co 7-10000 km - dziwne co? Ciekawe jaki to jest olej ten oryginal VW ( moze CASTROL) i dlaczego nie zalewali syntetykiem? To byl przeciez autoryzowany serwis VW-Audi a tam chyba oleju dostatek?!!

[ Dodano: Czw Wrz 15, 2005 23:08 ]
a propos - podejrzewacie ze moze sie rozczelnic- mechanior mowi ze to bajki z tym rozszczelnieniem - no chyba ze rzech okrutny i olej z duza iloscia srodkow myjacych - to wtedy moze troche szlamu wyplukac i narobic klopotu

: pt wrz 16, 2005 08:12
autor: Gitner
slonko pisze:
Gitner pisze:Ja do 190kkm 0W/40 Mobila mialem lany..
tyle przebiegu i ty lejesz pelen syntetyk? Juz dawno powinienes jezdzic na polsyntetyku, niektorzy przy tym przebiegu jezdza juz na mineralnym.
A c do tematu ja bym pozostał przy 10W40.
Kupilem auto przy przebiegu 190kkm. Mam do niego ksiazke i to niemiec lal syntetyk Mobila. Ja moglem lac dalej ale przeszedlem na polsyntetyk tylko ze wzgledow finansowych.

Pozdro
Gitner

: pt wrz 16, 2005 09:32
autor: micab
slonko pisze:
Gitner pisze:Ja do 190kkm 0W/40 Mobila mialem lany..
tyle przebiegu i ty lejesz pelen syntetyk? Juz dawno powinienes jezdzic na polsyntetyku, niektorzy przy tym przebiegu jezdza juz na mineralnym.

A c do tematu ja bym pozostał przy 10W40.
a dlaczego przy takim przebiegu nie można lać syntetyka, jeżeli silnik jest dobry i nic się nie dzieje to się leje syntetyk.....miałem escorta 1.6 16v, jak go sprzedawałem to miał 230 000 i zalany pełnym syntetykiem ELF 5w40......

: pt wrz 16, 2005 09:40
autor: Gitner
micab pisze:a dlaczego przy takim przebiegu nie można lać syntetyka, jeżeli silnik jest dobry i nic się nie dzieje to się leje syntetyk.....miałem escorta 1.6 16v, jak go sprzedawałem to miał 230 000 i zalany pełnym syntetykiem ELF 5w40......
Lac mozna, ale dla mnie wtedy przy 3 wymianach w roku wplyw mialy finanse..

Pozdro
Gitner