Strona 1 z 1
Tarcze hamulcowe - wymiana
: sob mar 14, 2009 22:51
autor: Pawello
Witam mam pytanie odnośnie tarcz hamulcowych. Jakiej firmy poleciacie tarcze hamulcowe(nie za drogo oczywiście:P)? Posiada ktoś poradnik jak wymienić tarcze hamulcowe i klocki w mk4 1.6 AKL? Ciężko sie je wymienia? Najlepiej żeby wszystko dobrze było opisane i jakieś foty też by sie przydały.
: ndz mar 15, 2009 12:22
autor: roman58
Zobacz tutaj może ci pomorze.
http://forum.vw-passat.pl/index.php?pag ... ews_page=3
Przepraszam to nie ten link.
: ndz mar 15, 2009 13:10
autor: italiano_83
Ad.1- Tu jest duże pole do popisu od normalnych zmieników po mikode - brembo- niech się koledzy wypowiedzą lepiej ja mam seryjne na razie
Ad. wymiana tarcz i klocków nie jest specjalnie skomplikowana- jeśli ktoś jest w stanie odróżnisz kaloryfer od akordeonu to spokojnie da sobie radę. W zależności jakie masz zaciski( jedno - dwutłokowe) w jedno tłokowych wystarczy wykręcić chyba dwie śruby imbusowe-znajdują się od wewnętrznej strony zacisku-od silnika strony. I masz klocki wywalone.
Tarcze hmm tu by się zdał klucz do ich ściągania- bo walenia młotkiem nie polecam. Trzeba wykręcić cały zacisk zanim zaczniesz wyciągać tarcze, to logiczne bo zacisk będzie ją blokował, z tarczy trzeba wykręcić małą śrubkę, albo dwie
Nie jest to nic specjalnego można wykonać to we własnym zakresie-ale może uda Ci się od kogoś pożyczyć. Z tyłu wygląda to podobnie wykręcasz dwie śruby chyba na klucz 13 z zacisku- ściągasz zaciski i klocki możesz wyciągać. Tarcza tak samo jak z przodu.
Jak masz dostęp do podnośnika to będzie Ci łatwiej- jak nie to na kolkach tez dasz radę
Trochę czasu będzie na to potrzebne jak robisz to raz pierwszy, tu masz linka do wymiany tarcz w fokusie- do golfa nie znalazłem, ale jest bardzo podobnie
http://www.fordclubpolska.org/pliki/wymiana_klockow.pdf
Powodzenia
: ndz mar 15, 2009 14:08
autor: pszczyna
Prosze
: ndz mar 15, 2009 14:24
autor: krzysiogreg
hej,
ja wczoraj wymieniałem kompleksowo: przód+tył+płyn
założyłem tarcze Zimmerman'a przód i tył (gładkie)
klocki TRW i ATE (z czujnikami)
płyn ATE SL.6
całość pracy zajęła mi 4 godz w piątek i 3 godziny w sobotę - nie jest to strasznie skomplikowana czynność
najwięcej czasu zajmuje czyszczenie jarzm,zacisków i piasty
ps. chce tylko dodać że o ile przód jest wymienić banalnie prosto o tyle wciśnięcie tłoczka w zacisku tylnym wymaga specjalnego przyrządu
: ndz mar 15, 2009 16:18
autor: italiano_83
Jak napisał
krzysiogreg pisze:ps. chce tylko dodać że o ile przód jest wymienić banalnie prosto o tyle wciśnięcie tłoczka w zacisku tylnym wymaga specjalnego przyrządu
I miał rację
, ale tu jest link do tematu gdzie inny kolega zamieścił zdjęcia i pokazał czym można zastąpić owy specjalny przyrząd
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220468
zacisk hamulcowy
: sob cze 06, 2009 19:39
autor: romanek84
witam
pytanie troche z innej beczki otóż dzisiaj po sciągnięciu koła i obejrzenia klocków i zacisku, na zacisku z tylnym mam pęknięta gumke na tłoczku, i pytanie czy da się ją wymienic? ,da sie samą dokupić?? i przy wymianie tego płyn też trzeba spuścić i wymienić?? jak to zrobić wszystko??
: sob cze 06, 2009 19:50
autor: italiano_83
romanek84 pisze:witam
pytanie troche z innej beczki otóż dzisiaj po sciągnięciu koła i obejrzenia klocków i zacisku, na zacisku z tylnym mam pęknięta gumke na tłoczku, i pytanie czy da się ją wymienic? ,da sie samą dokupić?? i przy wymianie tego płyn też trzeba spuścić i wymienić?? jak to zrobić wszystko?
Zestaw naprawczy musiał byś kupić, w nim znajduje się wspomniana uszczelka tłoczyska, wymontować zacisk, wypchnąć tłok założyć nową gumę. dobrze by tez było, zacisnąć czymś przewód hamulcowy żeby płyn ci nie ściekał, nawet jak będziesz wymieniał na nowy, to ułatwi to całą zabawę.
Poszukaj na allegro na pewno coś znajdziesz, lub zapytaj w sklepie motoryzacyjnym...
: sob cze 13, 2009 12:42
autor: romanek84
italiano_83 pisze:romanek84 pisze:witam
pytanie troche z innej beczki otóż dzisiaj po sciągnięciu koła i obejrzenia klocków i zacisku, na zacisku z tylnym mam pęknięta gumke na tłoczku, i pytanie czy da się ją wymienic? ,da sie samą dokupić?? i przy wymianie tego płyn też trzeba spuścić i wymienić?? jak to zrobić wszystko?
Zestaw naprawczy musiał byś kupić, w nim znajduje się wspomniana uszczelka tłoczyska, wymontować zacisk, wypchnąć tłok założyć nową gumę. dobrze by tez było, zacisnąć czymś przewód hamulcowy żeby płyn ci nie ściekał, nawet jak będziesz wymieniał na nowy, to ułatwi to całą zabawę.
Poszukaj na allegro na pewno coś znajdziesz, lub zapytaj w sklepie motoryzacyjnym...
wymieniłem te gumki w zaciskach w warsztacie mi wymieniali i odpowietrzali kilka razy, ale wydaje mi się że wcześniej miałem lepsze hamulce teraz się pogorszyły nie łapią tak dobrze, wydaje mi się że pedał trocheza nisko schodzi. To wszystko było robione z tyłu + wymiana klocków. Czy to normalne?? Musi się coś dotrzeć?? Lub co mam zrobić? jeżeli było z tyłu robione to przodu nie trzeba odpowietrzać chyba? Proszę o rady?
: sob cze 13, 2009 12:51
autor: italiano_83
romanek84 pisze:wymieniłem te gumki w zaciskach w warsztacie mi wymieniali i odpowietrzali kilka razy, ale wydaje mi się że wcześniej miałem lepsze hamulce teraz się pogorszyły nie łapią tak dobrze, wydaje mi się że pedał trocheza nisko schodzi. To wszystko było robione z tyłu + wymiana klocków. Czy to normalne?? Musi się coś dotrzeć?? Lub co mam zrobić? jeżeli było z tyłu robione to przodu nie trzeba odpowietrzać chyba? Proszę o rady?
To normalne że na początku hamulce działają nieco słabiej, muszą się dotrzeć, przejedziesz 300-1000km i będzie dobrze
Ale unikaj przewlekłego i mocnego hamowania, delikatnie i powoli, żeby klocki ci się nie zeszkliły i tarczę nie przegrzały, bo potem będą piszczeć i wydać inne nieprzyjemne dźwięki.
Jeśli wymieniasz tarczę i klocki nie ważne czy z tyłu czy z przodu to teoretycznie nie ma potrzeby odpowietrzania układu, ale ze względu że płyn w zacisku jest poddany wyższym temperaturą to szybciej traci swoje właściwości i zdało by się go "troszeczkę" upuścić, ale jeśli tego nie zrobiono to też, nic złego
Na początku pedał nieco głębiej "chwyta" ale po krótkim czasie wszystko powinno wrócić do normy..
: sob cze 13, 2009 12:59
autor: kempes251
musza sie dotrzec , sam jestem po wymianie przodu i tyłu i po odebraniu auta od mechanika przy pierwszym hamowaniu troszke sie zdziwiłem , wymien jeszcze plyn hamulcowy bo może mieć już dużo wody i skutecznośc ham. spada.
: wt cze 29, 2010 12:12
autor: Maxu
Czy ktoś ma może fotke z tym jak ma być zamocowany ten zacisk stolarski do tłoczka?
: wt cze 29, 2010 17:15
autor: jaszczur
Maxu pisze:Czy ktoś ma może fotke z tym jak ma być zamocowany ten zacisk stolarski do tłoczka?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90404
szukanie nie trudzi