Strona 1 z 1

jakie objawy padnietych koncowek drązkow kierowniczych ?

: sob mar 14, 2009 22:12
autor: falla_x
witam powiedzcie mi jakie sa objawy padnietych drazkow kierowniczych?? czy wydobywa sie jakies pukanie ? czym jeszcze sie to objawia ? drzy kierownica ?

chcial bym sie dowiedziec trudno sie wymienia tuleje metalowo gumowe wahacza ? trzeba wyjmowac caly wahacz ? ciezko sie te tuleje nabija ? sa na allegro takie zestawy http://allegro.pl/item574006575_tuleje_ ... b_c79.html moze by odrazu kompleskowo wymienic wszystko ? samamu da sie to zrobic w garazu ?

czym sie objawia padniety lacznik stabilizatora ?

bede wdzieczny za wszelka pomoc :pub:

: sob mar 14, 2009 22:21
autor: italiano_83
Ad1. Tak jak kolega napisał, drży kierownica(ale to może być objaw innych usterek też) stuka. Wahacz trzeba wyjmować , tuleje najlepiej się wciska prasą- ale jak znam życie to koledzy mają jakieś garażowe metody też :chytry: - Najlepiej wymieniać wszystkie tuleje, tak przynajmniej powinno się to robić :bajer:
Wszystko niemal da się samemu w garażu zrobić jak się ma sprzęt i wiedzę jak to zrobić :hmm:
Ad2. Stabilizator też stuka- wyrabiają się gumy na łączeniach :satan:
temat o montażu tulei wahacza:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=21836

: ndz mar 15, 2009 00:17
autor: LASOT-A
Będziesz wyczuwać drżenie na nierównościach. Szczególnie pzred skrzyżowaniami gdzie są wgłębienia od kół w asfalcie. Do wymiany tulei wahacza met-gum trzeba zdjąć cały wahacz a potem ustawić geometrię auta. :bigok:

: ndz mar 15, 2009 11:38
autor: danioo
lasot pisze:Będziesz wyczuwać drżenie na nierównościach. Szczególnie pzred skrzyżowaniami gdzie są wgłębienia od kół w asfalcie. Do wymiany tulei wahacza met-gum trzeba zdjąć cały wahacz a potem ustawić geometrię auta. :bigok:
przy wymianie tulei wachacza trzeba geometrie robić?? coś mi się wydaje, że to niekonieczne

: ndz mar 15, 2009 12:31
autor: Michał_1977
Na pionowej tulei wahacza są kreski lub nawet strzałki,które trzeba ustawić do kierunku jazdy.
Ktoś kto nie jest w temacie zakłada "na pałę",a później się dziwi,że musi je wymieniać 2-3 razy w roku.Śruby dokręca się na opuszczonym samochodzie (musi stać na kołach)
Jeżeli chodzi o geometrię to na pewno nie zaszkodzi,bo jak wcześniej była robiona na lekko wyhuśtanych tulejach,to teraz na pewno się zmieni,ale nie wiele.

: ndz mar 15, 2009 18:23
autor: LASOT-A
przy wymianie tulei wachacza trzeba geometrie robić??
Trzeba. Teraz wóz jak nowy się prowadzi. :bigok:

: ndz mar 15, 2009 20:36
autor: Maniek71
najlepiej wachacz zdjac wybic stare a nowe można założyc na duzym imadle i nasadce klucza o takiej srednicy tzn 30 w wzwyż ju ż nie pamiętam dokładnie ale taki sposób jest ok i później geometria