Strona 1 z 2

Nawiew działa tylko na 4-biegu, co jest grane?

: śr wrz 14, 2005 23:31
autor: pio76
Cze Wszystkim. Coś nagle mi się spsuło w nawiewie wewnętrznym, działa tylko na 4, a 1-3 nie reaguje, stało się tak nagle bo było wcześniej o.k. Proszę o radę. DZIĘKI!! PIO :goof:

: śr wrz 14, 2005 23:34
autor: Sałyk
a jaki samochód ?

: czw wrz 15, 2005 04:57
autor: andrz3j
regulacja nawiewu jest zazwyczaj zrobiona w ten sposób ze masz drut oporowy nawiniety na trzpień. Zamontowane jest to zazwyczaj obok wentylatora od nawiewu.
Jesli przerwie ci sie drut oporowy na samym początku to nie masz zadnego "biegu nawiewu" tylko 4 poniewaz 4 stopien nawiewu jest to bezpośrednie podłączenia do silnika od wentylatora omijajac drut oporowy. Może się przerwać np w dalszej części drutu wówczas bedziesz miał np. 1 i 4 bieg.. Poszukaj w sklepie na schrocie takiego wałka z drutem oporowym (zapomniałem fachowej nazwy tego) albo rozbierz, znajdź przerwaną część drutu i ją skręc normlanie kombinerkami (na jakis czas pomoże)

: czw wrz 15, 2005 08:26
autor: mozik1
najlepiej kupić używane lub jak kasa pozwala nowe. ja płaciłem za używkę 80pln

: czw wrz 15, 2005 08:38
autor: miomio1
Pewnie nie ma co sie bawić w naprawę,kupić na szrocie do 100zł .

: czw wrz 15, 2005 16:41
autor: marekos
Ja też tak miałem. Działał nawiew tylko na 4. Okazało się że przyczyna tego tkwi w takiej małej blaszce która jest pod przełącznikiem intensywności nawiewu, wystarczy ją wyjąć i odpowiednio przegiąć. Do wymontowania tego chyba wystarczy zdjąć samo pokrętło i pęseta.

Powodzenia

: czw wrz 15, 2005 18:51
autor: Maro20
Juz było o tym pisane i były fotki co mogło sie popsuć. trzeba sie troche pobawić i posprawdzać przed kupnem części:
blaczki przy przłączniku
moze w dmuchawie przepalił sie bezpiecznik, niewydaje mi sie aby całą trzeba było wymianiać

: czw wrz 15, 2005 20:37
autor: Volf
U mnie wystarczyło tak jak napisał marekos zdjąć osłonę i pokrętło i podgiąć blaszki tylko nie za mocno, gdyż może się blokować. A jeżeli to nie pomoże wtedy szukać dalej.

: pt wrz 16, 2005 08:30
autor: rurov
U mnie było podobnie. Myślałem, że to opornik. Poszedłem do sklepu, a znajomy podpowiedział mi żebym pokombinował przy włączniku, popodginał blaszki. To było to. Wszystko działa jak należy. Proponuję to zrobić, tylko ostroznie.

: pt wrz 16, 2005 17:36
autor: szarak15
U mnie wystarczylo to co u marekos'a :)

: sob wrz 17, 2005 14:03
autor: Duber
a jak nie to na targu kupisz takie wentylatorki na12v.za 14 zl :)
:okej:

: sob wrz 17, 2005 15:11
autor: chabina
w mk III mojej mamy był ten sam problem i pomogło podgięcie blaszek pod pokrętłem od wiatraka z tego co koledzy piszą to chyba najczestsza przyzcyna

: ndz wrz 18, 2005 10:19
autor: mulder
a ze tak spytam nie fachowo jak zdjac to pokretlo ?? szarpnac czy jakos delikatniej ??

[ Dodano: Nie Wrz 18, 2005 10:20 ]
bo oczywiscie mam to samo !?