Strona 1 z 2

Wysokie obroty na rozgrzanym silniku.

: sob mar 14, 2009 16:29
autor: Golf_Driver
Witam, mam problem z moją dwójką, a mianowicie gdy go odpale po nocy na zimnym silniku, to zazwyczaj zaraz po odpaleniu przez pierwsze 5 sekund chodzi na dość wysokich obrotach a po chwili spada na niskie i tak pyrka, nie równo chodzi i prawie gaśnie.. tak jakby nie chodził na wszystkie świece i ssanie chyba też nie działa, nie wiem. Jednak po przejechaniu z 2km jak się troche zagrzeje już jest wszystko dobrze. To w sumie nie jest aż takie istotne i mnie tak nie wkurza jak to że jak przejade już z 5km to silnik zaczyna chodzić na wysokich obrotach. Jak wcisne sprzęgło czy tam wrzuce na luz to wyje jak głupie, obroty spadają gdzieś po 20 sekundach... Jak jeżdzę jeszcze dłużej to już w ogóle obroty nie chcą schodzić albo tak po 2 minutach nie wciskania gazu dopiero spadają na normalne. Przez to auto samo jedzie, np na 5 biegu trzyma 80km/h cały czas. Na gaźnik od fiata nie bede zmienial bo nie znam sie na tym i nie mam hajsu zeby ktos mi cos takiego zrobil.
Świece są nowe.

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

: sob mar 14, 2009 17:49
autor: agrala
co to za silnik, jakie oznaczenie?

: sob mar 14, 2009 17:53
autor: Golf_Driver
1.6 kat na gaźniku, 87 rok, a nie wiem jakie oznaczenie właśnie, gdzie to sprawdzić??

Pozdrawiam

: sob mar 14, 2009 18:18
autor: agrala
jest wybite na bloku silnika, najpierw jest oznaczenie silnika a pozniej nr, np RP 1111111
jezeli masz stary dowod to w nim jest podany nr silnika

: sob mar 14, 2009 18:24
autor: Golf_Driver
Mam stary dowód ale nr silnika to tu nie widze, musze iść zajrzeć pod maskę.

[ Dodano: 14 Mar 2009 17:37 ]
W dowodzie o dziwo nie ma, ale w karcie pojazdu znalazłem. Oznaczenie to PF

: ndz mar 15, 2009 10:27
autor: agrala
do sprawdzenia zawor regulacji biegu jalowego, przelacznik biegu jalowego i przelacznik szerokiego otwarcia przepustnicy
jaki rocznik tego PFa?

: ndz mar 15, 2009 13:04
autor: Golf_Driver
Rocznik chyba taki jak auta? Czy może być inny? W ogóle ja nie mogę nic znaleść w internecie o 1.6 PF na gaźniku, PF tylko same 1.8 na wtrysku widze.. A szczerze mówiąc to nie mam pojęcia gdzie mogą być te przełączniki i zawory. Może zrobie fote silnika i mi jakoś wskażesz, nie wiem.. bo mechanik to ze mnie żaden.

: ndz mar 15, 2009 14:50
autor: toffic
Usterek widze kilka:
1: nie działa siłownik pull-down w gaźniku albo jest źle wyregulowana szczelina przysłony (tej na górze), zrób tak: przy zimnym silniku naciśnij gaz do końca, puśc i jak możesz to sprawdź szczeline między klapką widoczną na górze gaźnika a obudową (najlepiej przez wkładanie wierteł o różnej średnicy), następnie poproś kogoś aby odpalił auto a ty popatrz czy po odpaleniu ta szczelina się zwiększy (bo powinna)
2. nie wyłącza ci się ssanie ew. masz za bardzo wkręcony wkręt od uchylania przepustnicy na ssaniu- rozgrzej silnik i popatrz na tą klapke, ma być praktycznie pionowo, jeśli tak nie jest luzujesz 3 wkręty z boku gaźnika i przekręcasz taką okrągła obudowe, która będzie ciepła, potem dokręcasz wkręty
3. zakładam ze zapłon masz ustawiony prawidłowo
Jeśli coś jest nie jasne pytaj, pomożemy :bigok:

: ndz mar 15, 2009 17:12
autor: Golf_Driver
No będę musiał spróbować. Ahaa.. jakiś czas temu wsadziłem tam taką gumkę żeby ta blaszka była cały czas pionowo i wtedy było tak, że jak silnik był zimny to chodził na minimalnie wyższych obrotach niż zawsze i nie trzeba było go ratować gazem żeby nie zgasł ale za to jak sie rozgrzał to chodził na jeszcze wyższych obrotach niż bez tej gumki i już w ogóle nie chciał schodzić na niske. Dlatego wyciągnąłem to po jednym dniu.

[ Dodano: 15 Mar 2009 16:16 ]
A tak nawiasem ile ten silnik powinien palić? Bo mi pali w mieście około 9, może 8 litrów, czy to nie za dużo przy spokojnej jeździe??

: ndz mar 15, 2009 19:55
autor: toffic
Golf_Driver pisze:A tak nawiasem ile ten silnik powinien palić? Bo mi pali w mieście około 9, może 8 litrów, czy to nie za dużo przy spokojnej jeździe??
wg mnie dużo ale jak ci ssanie działa praktycznie cały czas to czemu ma być inaczej

: ndz mar 15, 2009 21:36
autor: agrala
[/quote]wg mnie dużo ale jak ci ssanie działa praktycznie cały czas to czemu ma być inaczej[/quote]
to ile wedlug ciebie ma palic benzyny w miescie?

czy to aby na pewno jest silnik PF, wedlug mojej wiedzy to PF to jest 1,8 na wielopunkcie z katalizatorem i sonda o mocy 107KM (79kW)
moze masz tego PFa tylko w dowodzie a nie pod maska

: ndz mar 15, 2009 23:36
autor: Golf_Driver
No właśnie, dlatego napisałem wcześniej że dziwne że w internecie nie ma ani słowa o żadnym 1.6 PF, tylko można znaleść 1.8 na wielopunkcie z tym oznaczeniem. A PF mam napisane tylko w karcie pojazdu, w dowodzie nie mam numeru silnika, pomimo że to stary dowód, tylko jest 1.6 KAT, 53kW. Na bloku szukałem tego oznaczenia ale nie mogłem coś znaleść, zaraz dam foty tego silnika.

[ Dodano: 15 Mar 2009 23:10 ]
Tak to wygląda

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dzisiaj jak tam zaglądałem, silnik był zimny, zgaszony, to ta blaszka cały czas była w takiej pozycji jak na zdjęciu, tam u góry jest gdzieś z 3mm szczeliny, jak wciskałem pedał gazu na zgaszonym silniku to ona lekko drgała ale była w sumie cały czas w tej samej pozycji. Jak go odpaliłem zimnego to też ciągle tak samo tylko przy dodawaniu gazu lekko drgała. Jak jest silnik ciepły to jeszcze nie wiem, nie miałem dzisiaj czasu żeby sprawdzić.

: wt mar 17, 2009 00:32
autor: numb7
ewentualnie oznaczenie silnika (jak rowniez VIN, oznaczenie koloru lakieru i inne) mozna znalezc na kartce przyklejonej gdzies w bagazniku, przynajmniej u mnie tak bylo. A moze swapa miałeś robionego?

: wt mar 17, 2009 08:30
autor: agrala
mi to wyglada na 1,6 na gazniku
nr powinien byc wybity ba bloku silnika pod kruccem z ktorego ida weze do chlodnicy i do pompy, w kruccu jest czujnik temp - widac go na zdjeciach

[ Dodano: 17 Mar 2009 07:37 ]
zaznaczylem ci gdzie powinien byc nr silnika, moze on byc slabo czytelny
Obrazek