Strona 1 z 2

Montaz klimy..

: śr wrz 14, 2005 21:16
autor: c-kozi
Jak w temacie, czy ktos kiedyc cos na ten tema slyszał chciałbym sobie założyc jak sie da i ile to kosztuje. :food: :food:

: śr wrz 14, 2005 21:39
autor: blackwhite
Pewnie , że się da koszt to około 1500 (części) jak kupisz na giełdzie albo na Allegro.
W warsztacie mechanicznym skasują Cię na około 4000.

: pn maja 21, 2007 12:27
autor: macbu
udało mi sie dorwac za 1200 razem z pasem przednim bo u mnie byl na mala chlodnice a potrzebny na duza i dwa wiatraki...

: wt cze 12, 2007 17:40
autor: c-kozi
udało mi sie znalez klime z takiego samego silnika jak moj, tylko jest na jeden wiatrak. Powiedzcie jakie roznica jest w peryferiach silnika. ma w komplecie lape pod kompresor, weze, chlodnice, wentylator z obudowa, nagrzewnice(wymiennik z konsoli), instalacje, klaiwsze. Czyw przy montazu wystarczy zalozyc tylko dluzszy pasek aby zalapal sie tez kompresor.

klima koło pompy wody

: śr cze 13, 2007 08:56
autor: macbu
tu taj zdjecie o ktorym mowilem z kołem od pompy wody i zbiorniczek podcisnieniaObrazek Obrazek

: śr cze 13, 2007 08:59
autor: zodiak
Nie zawsze jest tak "hop siup". W ekstremalnych przypadkach trzeba nawet zmienić alternator.







P.S
http://www.vwgolf-info.nl/mk3/web/handl ... tronic.pdf możesz sobie trochę pooglądać (poczytać? :grin: ), co prawda tyczy się to cimatronic'a ale część osprzętu jest taka sama.

Re: Montaz klimy..

: śr cze 13, 2007 09:18
autor: RobertP
c-kozi pisze:Jak w temacie, czy ktos kiedyc cos na ten tema slyszał chciałbym sobie założyc jak sie da i ile to kosztuje. :food: :food:
masz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
co prawda w mk2 ale klima jest zaadoptowana z różnych aut :P

Częsci klimy..l.

: śr cze 13, 2007 09:27
autor: macbu
Do zamontowania potrzebujesz:

1.Nagrzewnica kompletna wraz z wentylatorem i elektryktryka

2. Panel sterowania ogrzewaniem

3. włcznik klimy i obiegu zamknietego, wiązka - pomiędzy włcznikiem , panelem sterowania i skrzynką przekaźników

4. Wiązka komory silnika wraz z czujnikiem temperatury i sterownikiem wentylatora

5. Wzmocnienie przednie wraz z wentylatorami, chłodnica wody (ma inne wymiary) i chłodnicą klimy

6. Kompresor klimy wraz z podstawką

7.Węże od nagrzewnicy do osuszacza dalej do chlodnicy klimy (skraplacza) pozniej od chlodnicy klimy do kompresora i dalej do nagrzewnicy...

8. Przekaźnik klimy (nr 13)

9.Zbiornik podciśnienia wraz z wężykami i plastikiem nadkola,

10. Półka pod klimę (jest płytsza)

11. Koło (wypukłe) pompy wody na pasek klinowy(waski)

12. zaworek otwierający i zamykający obieg wewnetrzny

13. Węże gumowe idace od głowicy do chlodnicy wody i od pompy wody do chłodnicy ( są dłuższe)

14. no i oczywiści nowe paski wieloklinowy i klinowy

Jeżeli czegoś zapomniałem dopiszczie ale mysle że wszystko wymieniłem :)))

Czekam na wiadomośc Pozdrawiam

: śr cze 13, 2007 09:57
autor: greg
macbu pisze:Jeżeli czegoś zapomniałem dopiszczie ale mysle że wszystko wymieniłem :) ))
sterownik wentylatorów

[ Dodano: Sro Cze 13, 2007 9:57 am ]
a sorry jest w punkcie 4 :blush:

Re: Częsci klimy..l.

: śr cze 13, 2007 19:14
autor: miś fazi
macbu pisze:Do zamontowania potrzebujesz:

1.Nagrzewnica kompletna wraz z wentylatorem i elektryktryka

2. Panel sterowania ogrzewaniem

3. włcznik klimy i obiegu zamknietego, wiązka - pomiędzy włcznikiem , panelem sterowania i skrzynką przekaźników

4. Wiązka komory silnika wraz z czujnikiem temperatury i sterownikiem wentylatora

5. Wzmocnienie przednie wraz z wentylatorami, chłodnica wody (ma inne wymiary) i chłodnicą klimy

6. Kompresor klimy wraz z podstawką

7.Węże od nagrzewnicy do osuszacza dalej do chlodnicy klimy (skraplacza) pozniej od chlodnicy klimy do kompresora i dalej do nagrzewnicy...

8. Przekaźnik klimy (nr 13)

9.Zbiornik podciśnienia wraz z wężykami i plastikiem nadkola,

10. Półka pod klimę (jest płytsza)

11. Koło (wypukłe) pompy wody na pasek klinowy(waski)

12. zaworek otwierający i zamykający obieg wewnetrzny

13. Węże gumowe idace od głowicy do chlodnicy wody i od pompy wody do chłodnicy ( są dłuższe)

14. no i oczywiści nowe paski wieloklinowy i klinowy

Jeżeli czegoś zapomniałem dopiszczie ale mysle że wszystko wymieniłem :)))

Czekam na wiadomośc Pozdrawiam
powiedz prosze, po co wymieniać koło pompy wody , jaka jest różnica między nimi bez klimy i z klimą , jestem na etapie montowania klimy manualnej do MK3 z 96 roku i co chwilke dowiaduje sie ze trzeba wymienić to i owo , pewne elementy , to jasne ze są do wymiany , ale co z tym kołem do pompy , przecież pasek co napędza pompe ja mam wielorowkowy , klinowy mam tylko do pompy wspomagania , napisz prosze o co tu chodzi

[ Dodano: 13 Cze 2007 19:19 ]
i jeszcze małe pytanko , co jest z wężami do chłodnicy , ja mam chłodnice bardzo dużą , na cały przód więc nie widze powodu jej wymiany , a oglądając fotki klimy na zdjęciach z forum wygląda na to że węże chłodnicy są identyczne , ja mam 1,8 ADZ benzynka

: śr cze 13, 2007 22:54
autor: greg
miś fazi pisze:jeszcze małe pytanko , co jest z wężami do chłodnicy , ja mam chłodnice bardzo dużą , na cały przód więc nie widze powodu jej wymiany , a oglądając fotki klimy na zdjęciach z forum wygląda na to że węże chłodnicy są identyczne , ja mam 1,8 ADZ benzynka
chłodnica w twoim aucie ma wymiary 630 x 320mm a z klimą ma mieć 630 x 380mm

klima

: czw cze 14, 2007 13:46
autor: macbu
WIec tak... jezeli chodzi o koła... teraz masz na pompie wody zamontowane kolo na szeroki pasek a musi byc na waski (wybraz sobei ze kolo jest jak taka ala nakretka od słoika i jest teraz wewnetrzna strona przymontowana do pompy a w wersji z klima kolo musi bardzie wystawac i tak jaby byla przykrecowa wewnetrzna strona na zewnatrz) dołacze zdjecie kola jakie potrzebujesz a jakie masz to widzisz u siebie w aucie wiec roznica jest wielka

Obrazek



a co do wezy jezel masz dua chlodnice to weze zostaja... a co do chlodnicy wody jezeli zmiescisz tam chlodnice klimy to nie musisz jej wymianiac tylko mocowania przerobic...

Re: klima

: czw cze 14, 2007 21:17
autor: miś fazi
macbu pisze:WIec tak... jezeli chodzi o koła... teraz masz na pompie wody zamontowane kolo na szeroki pasek a musi byc na waski (wybraz sobei ze kolo jest jak taka ala nakretka od słoika i jest teraz wewnetrzna strona przymontowana do pompy a w wersji z klima kolo musi bardzie wystawac i tak jaby byla przykrecowa wewnetrzna strona na zewnatrz) dołacze zdjecie kola jakie potrzebujesz a jakie masz to widzisz u siebie w aucie wiec roznica jest wielka

[url=http://images12.fotosik.pl/83/89548f430ffebbeem.jpg]Obrazek[/URL]



a co do wezy jezel masz dua chlodnice to weze zostaja... a co do chlodnicy wody jezeli zmiescisz tam chlodnice klimy to nie musisz jej wymianiac tylko mocowania przerobic...
byłbym Ci bardzo wdzięczny za jakieś fotki

[ Dodano: 14 Cze 2007 21:23 ]
na tej fotce co pokazałeś koło pompy jest na pasek klinowy a ja mam na wielorowkowy , taki sam jak alternator i kompresor , więc jest jakaś różnica ? jak podpasowałem wszystko na nowej łapie to wszystko mi sie zgrywa , nawet pasuje rolka napinacza , ja mam pasek na 2,5 cm szeroki

: pt cze 15, 2007 08:04
autor: Amanda
Sorry, że sie wtrącę, ale rozumiem że mis_fazi ma pasek wielorowkowy na obwodzie wał - pompa wody - kompresor - alternator - napinacz - wał.
Jeżeli wszystko jest w jednej lini to po co dalej kombinować?
Pasek klinowy pozostaje tylko w układzie wal - pompa wspomagania.

Chociaż....
Prawdopodobnie jest to przy silniku AAM
Obrazek