Montaz klimy..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
c-kozi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lis 24, 2004 16:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Montaz klimy..

Post autor: c-kozi » śr wrz 14, 2005 21:16

Jak w temacie, czy ktos kiedyc cos na ten tema slyszał chciałbym sobie założyc jak sie da i ile to kosztuje. :food: :food:
Ostatnio zmieniony pn maja 21, 2007 20:19 przez c-kozi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » śr wrz 14, 2005 21:39

Pewnie , że się da koszt to około 1500 (części) jak kupisz na giełdzie albo na Allegro.
W warsztacie mechanicznym skasują Cię na około 4000.


Black

Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: macbu » pn maja 21, 2007 12:27

udało mi sie dorwac za 1200 razem z pasem przednim bo u mnie byl na mala chlodnice a potrzebny na duza i dwa wiatraki...


Macbu

Awatar użytkownika
c-kozi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lis 24, 2004 16:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: c-kozi » wt cze 12, 2007 17:40

udało mi sie znalez klime z takiego samego silnika jak moj, tylko jest na jeden wiatrak. Powiedzcie jakie roznica jest w peryferiach silnika. ma w komplecie lape pod kompresor, weze, chlodnice, wentylator z obudowa, nagrzewnice(wymiennik z konsoli), instalacje, klaiwsze. Czyw przy montazu wystarczy zalozyc tylko dluzszy pasek aby zalapal sie tez kompresor.



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

klima koło pompy wody

Post autor: macbu » śr cze 13, 2007 08:56

tu taj zdjecie o ktorym mowilem z kołem od pompy wody i zbiorniczek podcisnieniaObrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 08:59 przez macbu, łącznie zmieniany 2 razy.


Macbu

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr cze 13, 2007 08:59

Nie zawsze jest tak "hop siup". W ekstremalnych przypadkach trzeba nawet zmienić alternator.







P.S
http://www.vwgolf-info.nl/mk3/web/handl ... tronic.pdf możesz sobie trochę pooglądać (poczytać? :grin: ), co prawda tyczy się to cimatronic'a ale część osprzętu jest taka sama.
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 09:09 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Montaz klimy..

Post autor: RobertP » śr cze 13, 2007 09:18

c-kozi pisze:Jak w temacie, czy ktos kiedyc cos na ten tema slyszał chciałbym sobie założyc jak sie da i ile to kosztuje. :food: :food:
masz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
co prawda w mk2 ale klima jest zaadoptowana z różnych aut :P


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Częsci klimy..l.

Post autor: macbu » śr cze 13, 2007 09:27

Do zamontowania potrzebujesz:

1.Nagrzewnica kompletna wraz z wentylatorem i elektryktryka

2. Panel sterowania ogrzewaniem

3. włcznik klimy i obiegu zamknietego, wiązka - pomiędzy włcznikiem , panelem sterowania i skrzynką przekaźników

4. Wiązka komory silnika wraz z czujnikiem temperatury i sterownikiem wentylatora

5. Wzmocnienie przednie wraz z wentylatorami, chłodnica wody (ma inne wymiary) i chłodnicą klimy

6. Kompresor klimy wraz z podstawką

7.Węże od nagrzewnicy do osuszacza dalej do chlodnicy klimy (skraplacza) pozniej od chlodnicy klimy do kompresora i dalej do nagrzewnicy...

8. Przekaźnik klimy (nr 13)

9.Zbiornik podciśnienia wraz z wężykami i plastikiem nadkola,

10. Półka pod klimę (jest płytsza)

11. Koło (wypukłe) pompy wody na pasek klinowy(waski)

12. zaworek otwierający i zamykający obieg wewnetrzny

13. Węże gumowe idace od głowicy do chlodnicy wody i od pompy wody do chłodnicy ( są dłuższe)

14. no i oczywiści nowe paski wieloklinowy i klinowy

Jeżeli czegoś zapomniałem dopiszczie ale mysle że wszystko wymieniłem :)))

Czekam na wiadomośc Pozdrawiam


Macbu

greg

Post autor: greg » śr cze 13, 2007 09:57

macbu pisze:Jeżeli czegoś zapomniałem dopiszczie ale mysle że wszystko wymieniłem :) ))
sterownik wentylatorów

[ Dodano: Sro Cze 13, 2007 9:57 am ]
a sorry jest w punkcie 4 :blush:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Częsci klimy..l.

Post autor: miś fazi » śr cze 13, 2007 19:14

macbu pisze:Do zamontowania potrzebujesz:

1.Nagrzewnica kompletna wraz z wentylatorem i elektryktryka

2. Panel sterowania ogrzewaniem

3. włcznik klimy i obiegu zamknietego, wiązka - pomiędzy włcznikiem , panelem sterowania i skrzynką przekaźników

4. Wiązka komory silnika wraz z czujnikiem temperatury i sterownikiem wentylatora

5. Wzmocnienie przednie wraz z wentylatorami, chłodnica wody (ma inne wymiary) i chłodnicą klimy

6. Kompresor klimy wraz z podstawką

7.Węże od nagrzewnicy do osuszacza dalej do chlodnicy klimy (skraplacza) pozniej od chlodnicy klimy do kompresora i dalej do nagrzewnicy...

8. Przekaźnik klimy (nr 13)

9.Zbiornik podciśnienia wraz z wężykami i plastikiem nadkola,

10. Półka pod klimę (jest płytsza)

11. Koło (wypukłe) pompy wody na pasek klinowy(waski)

12. zaworek otwierający i zamykający obieg wewnetrzny

13. Węże gumowe idace od głowicy do chlodnicy wody i od pompy wody do chłodnicy ( są dłuższe)

14. no i oczywiści nowe paski wieloklinowy i klinowy

Jeżeli czegoś zapomniałem dopiszczie ale mysle że wszystko wymieniłem :)))

Czekam na wiadomośc Pozdrawiam
powiedz prosze, po co wymieniać koło pompy wody , jaka jest różnica między nimi bez klimy i z klimą , jestem na etapie montowania klimy manualnej do MK3 z 96 roku i co chwilke dowiaduje sie ze trzeba wymienić to i owo , pewne elementy , to jasne ze są do wymiany , ale co z tym kołem do pompy , przecież pasek co napędza pompe ja mam wielorowkowy , klinowy mam tylko do pompy wspomagania , napisz prosze o co tu chodzi

[ Dodano: 13 Cze 2007 19:19 ]
i jeszcze małe pytanko , co jest z wężami do chłodnicy , ja mam chłodnice bardzo dużą , na cały przód więc nie widze powodu jej wymiany , a oglądając fotki klimy na zdjęciach z forum wygląda na to że węże chłodnicy są identyczne , ja mam 1,8 ADZ benzynka



greg

Post autor: greg » śr cze 13, 2007 22:54

miś fazi pisze:jeszcze małe pytanko , co jest z wężami do chłodnicy , ja mam chłodnice bardzo dużą , na cały przód więc nie widze powodu jej wymiany , a oglądając fotki klimy na zdjęciach z forum wygląda na to że węże chłodnicy są identyczne , ja mam 1,8 ADZ benzynka
chłodnica w twoim aucie ma wymiary 630 x 320mm a z klimą ma mieć 630 x 380mm



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

klima

Post autor: macbu » czw cze 14, 2007 13:46

WIec tak... jezeli chodzi o koła... teraz masz na pompie wody zamontowane kolo na szeroki pasek a musi byc na waski (wybraz sobei ze kolo jest jak taka ala nakretka od słoika i jest teraz wewnetrzna strona przymontowana do pompy a w wersji z klima kolo musi bardzie wystawac i tak jaby byla przykrecowa wewnetrzna strona na zewnatrz) dołacze zdjecie kola jakie potrzebujesz a jakie masz to widzisz u siebie w aucie wiec roznica jest wielka

Obrazek



a co do wezy jezel masz dua chlodnice to weze zostaja... a co do chlodnicy wody jezeli zmiescisz tam chlodnice klimy to nie musisz jej wymianiac tylko mocowania przerobic...


Macbu

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: klima

Post autor: miś fazi » czw cze 14, 2007 21:17

macbu pisze:WIec tak... jezeli chodzi o koła... teraz masz na pompie wody zamontowane kolo na szeroki pasek a musi byc na waski (wybraz sobei ze kolo jest jak taka ala nakretka od słoika i jest teraz wewnetrzna strona przymontowana do pompy a w wersji z klima kolo musi bardzie wystawac i tak jaby byla przykrecowa wewnetrzna strona na zewnatrz) dołacze zdjecie kola jakie potrzebujesz a jakie masz to widzisz u siebie w aucie wiec roznica jest wielka

[url=http://images12.fotosik.pl/83/89548f430ffebbeem.jpg]Obrazek[/URL]



a co do wezy jezel masz dua chlodnice to weze zostaja... a co do chlodnicy wody jezeli zmiescisz tam chlodnice klimy to nie musisz jej wymianiac tylko mocowania przerobic...
byłbym Ci bardzo wdzięczny za jakieś fotki

[ Dodano: 14 Cze 2007 21:23 ]
na tej fotce co pokazałeś koło pompy jest na pasek klinowy a ja mam na wielorowkowy , taki sam jak alternator i kompresor , więc jest jakaś różnica ? jak podpasowałem wszystko na nowej łapie to wszystko mi sie zgrywa , nawet pasuje rolka napinacza , ja mam pasek na 2,5 cm szeroki



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt cze 15, 2007 08:04

Sorry, że sie wtrącę, ale rozumiem że mis_fazi ma pasek wielorowkowy na obwodzie wał - pompa wody - kompresor - alternator - napinacz - wał.
Jeżeli wszystko jest w jednej lini to po co dalej kombinować?
Pasek klinowy pozostaje tylko w układzie wal - pompa wspomagania.

Chociaż....
Prawdopodobnie jest to przy silniku AAM
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt cze 15, 2007 08:09 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 335 gości