Strona 1 z 2

...po wymianie rozrządu

: śr wrz 14, 2005 17:04
autor: techon
Czy możliwe, że jest zle ustawiony rozrząd?
Po wymianie paska i napinaczy wydaje mi się, że 1,9tdi 110KM, zrobił sie bardziej mułowaty, wolniejszy?!
Czy może być przestawiony zapłon, jezeli odpalanie jest OK, głośnośc pracy tez wydaje się OK!?
Dzieki

: śr wrz 14, 2005 17:30
autor: Golf GTi
o to dziwna sprawa , ale ci pewnie zaplon przestawili

: śr wrz 14, 2005 19:16
autor: tomek26106
albo zapłon, albo rozrząd przestawiony, nie dymi na biało albo czarno??, sprawdz spalanie.

: śr wrz 14, 2005 20:22
autor: figurel
Mówimy o silniku TDI i jeżeli za pojęciem "zapłon" kryje się kąt początku wtrysku to ok. Ale nie ma on wpływu na pracę silnika, decydujące znaczenie ma przy rozruchu. Jeśliby wypadł poza wartości zadane - po wymianie rozrządu trzeba go sprawdzić VAG-iem - byłyby trudności z odpaleniem silnika. O tym kolega nie pisze. Podczas jazdy zaś komp sam sobie o początku wtrysku decyduje. Gdyby zaś rozrząd był przestawiony to techon byłby pewny że "zrobił sie bardziej mułowaty, wolniejszy?! ". Objawy byłyby wyraźne; słaby, kopci...... Diagnostyka VAG-iem bardzo by pomogła.

: śr wrz 14, 2005 20:43
autor: Corvax
przestawienie rozrządu o ząbek w TDI to masakra, a przy okazji posypałby się kąt wtrysku i jak juz napisano wczesniej byłby ból z odpalaniem.

: czw wrz 15, 2005 15:27
autor: techon
Sprawdziłem dokładniej, wydaj mi się, że przyczyna tkwi w zapowietrzaniu się układu paliwowego! Po przegazowaniu za filtrem pojawiają się od razu pęcherzyki powietrza?
Jak to zdiagnozować!?
Ale sprawdzić komupterem pewnie nie zaszkodzi!?

: czw wrz 15, 2005 16:18
autor: Corvax
będą sie pojawiac, tak już tdi ma - szukaj dalej...

: czw wrz 15, 2005 17:35
autor: piotr1979
Corvax pisze:będą sie pojawiac, tak już tdi ma - szukaj dalej...
to te barany co wymianialy niech szukaja. :bigok:

: czw wrz 15, 2005 18:17
autor: Corvax
O ile faktycznie to ich wina - przyczyn może byc mnóstwo wraz z autosugestią :)

A tak na powaznie auto by warto było zdiagnozowac i zhamować przy okazji, zeby zobaczyć gdzie te kuce uciekły :). Przyjrzałbym się też katalizatorowi.

: pn wrz 19, 2005 10:40
autor: techon
...problem jednak tkwi w zapowietrzaniu się układu paliwowego(cały czas lecą bąble za filtrem)!
tYLKO GDZIE- FILTR JEST NOWY! a więc jedynie może gdzieś puszczać na podgrzewaczu na filtrze (tak to się chyba nazywa)?
Jak myslicie!?
wydaje mi się, że to to, bo połączyłem bez filtra i było ok! -bęz bąbli( jezdzic nie jezdziłem)!

: pn wrz 19, 2005 13:01
autor: Corvax
U mnie tez lecą, nie pomogło nawet wymienianie przewodów - ale problemów z tego powodu nie mam.

: pn wrz 19, 2005 13:37
autor: techon
Corvax pisze:U mnie tez lecą, nie pomogło nawet wymienianie przewodów - ale problemów z tego powodu nie mam.
to znaczy, ze nie ma żadnej straty mocy!? U mnie objawaja się, tym że jest muł!
Jezeli wciskam ostro na 3 to przy około 3500tys obr, wyraznie przerywa i przestaje ciągnąc!? MOze to cos innego?

: pn wrz 19, 2005 13:48
autor: Corvax
A to z kolei moze byc notlauf - tryb awaryjny - auto na VAGa trzeba zaprowadzić diagnoza dynamicznie

: wt wrz 20, 2005 09:31
autor: techon
...a co to jest notlauf?
...i ew. jak wygląda zawór N75- Czy to jest taki mały z wtyczką i 2 wężykami, miesci sie obok filtra?
no i co z tymi pęcherzykami powietrza za filtrem!? Gdzie może być nieszczelność?
Dzięki za info.