Brak prądu na cewce
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- emsikemsik
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
- Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)
Brak prądu na cewce
Pomocy
Wczoraj jeździłem i postawiłem przed blokiem i było wszystko dobrze a dzisiaj od rana mam malutki problem bo nie mam iskry na świecach i poszedłem trochę dalej i doszedłem do cewki i zerkłem probówką i tam również nie dochodzi prąd przez wsówki (panienki) do cewki. Sprawdziłem wszystkie bezbieczniki i są całe.
Gdzie mogę szukać prądu który dochodzi do cewki albo jakiś może przekaźnik (od cewki), albo może coś innego.
Pozdo Kamil
Wczoraj jeździłem i postawiłem przed blokiem i było wszystko dobrze a dzisiaj od rana mam malutki problem bo nie mam iskry na świecach i poszedłem trochę dalej i doszedłem do cewki i zerkłem probówką i tam również nie dochodzi prąd przez wsówki (panienki) do cewki. Sprawdziłem wszystkie bezbieczniki i są całe.
Gdzie mogę szukać prądu który dochodzi do cewki albo jakiś może przekaźnik (od cewki), albo może coś innego.
Pozdo Kamil
Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2009 18:20 przez emsikemsik, łącznie zmieniany 2 razy.
Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
prad nie dochodzi ciagle do cewki
obwod musi byc ciagle otwierany i zamykany zeby byla iskra
jak widac ze schematu odpowiada za to modul zaplonowy i czujnik halla
sprawdz polaczenie cewki z modulem
czy dochodzi +12V do cewki
sprawdz polaczeniehalla z modulem
czy dochodzi napiecie na modul zaplonu i na czujnik halla - jezeli dochodzi napiecie to trzeba sprawdzic halla
obwod musi byc ciagle otwierany i zamykany zeby byla iskra
jak widac ze schematu odpowiada za to modul zaplonowy i czujnik halla
sprawdz polaczenie cewki z modulem
czy dochodzi +12V do cewki
sprawdz polaczeniehalla z modulem
czy dochodzi napiecie na modul zaplonu i na czujnik halla - jezeli dochodzi napiecie to trzeba sprawdzic halla
Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2009 18:57 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.
- emsikemsik
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
- Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)
Do tego dzisiał patrzałem moduł zapłonu i prąd dochodzi [na 7 pinów i od lewej w 4 (czerwony w 2 czarne paski) i7 (zielony 2 razy grubszy od czerwonego z 2 czarnymi paskami) jest prąd] oraz jeśli czujnik halla znajduje się prawie w aparacie zapłonowym i z którego wychodzą 3 kabelki to też sprawdzałem i w jednym jest prąd ( czerwony w 2 czarne paski).
Do tago przestało działać :
- kontrolki w liczniku (ciśnienie oleju, ładowanie i od wody)
- pompa paliwa
- lampki od przełącznika gazu (gaz firmy BRC)
Bezpieczniki ok. Rozrusznik kręci ale nie chce odpalić.
Do tago przestało działać :
- kontrolki w liczniku (ciśnienie oleju, ładowanie i od wody)
- pompa paliwa
- lampki od przełącznika gazu (gaz firmy BRC)
Bezpieczniki ok. Rozrusznik kręci ale nie chce odpalić.
Ostatnio zmieniony sob mar 14, 2009 17:44 przez emsikemsik, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
może aparat zapłonowy bo tam masz palec rozdzielacza lub podmień z kimś cewkę
Ostatnio zmieniony sob mar 14, 2009 18:45 przez florek186, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=356388
- emsikemsik
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
- Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
jakie sadokladnie objawy - nie dziala pompa i brak jest iskry?
jezeli tak po popatrz na schemat, brak iskry i dzialajacej pompy paliwa bedzie wynikal z niepodania napiecia na cewke zaplonowa i na komputer - sprawdz czy kostka stacyjki podaje napiecie
napisz dokladnie co sie dzieje, czy jest iskra, czy pompa paliwowa dziala przez okolo 3 sek po wlaczeniu zaplonu, czy swieca sie kontrolki na desce rozdzielczej
to jest silnik RP wiec mozna odczytac kody migowe i bedzie wiadomo co jest uskdzone
nie spradzaj napiecia kontrolka tylko miernikiem!!!
jezeli tak po popatrz na schemat, brak iskry i dzialajacej pompy paliwa bedzie wynikal z niepodania napiecia na cewke zaplonowa i na komputer - sprawdz czy kostka stacyjki podaje napiecie
napisz dokladnie co sie dzieje, czy jest iskra, czy pompa paliwowa dziala przez okolo 3 sek po wlaczeniu zaplonu, czy swieca sie kontrolki na desce rozdzielczej
to jest silnik RP wiec mozna odczytac kody migowe i bedzie wiadomo co jest uskdzone
nie spradzaj napiecia kontrolka tylko miernikiem!!!
- Lentin
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: śr gru 05, 2007 21:47
- Lokalizacja: Starogard Gd.
- Kontakt:
Cześć zajrzyj do cewki u mnie były cofnięte piny w niej i nie zawsze stykało...
Tu masz adresik do tematu (patrz 2 str.) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... n&start=15
Tu masz adresik do tematu (patrz 2 str.) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... n&start=15
- emsikemsik
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
- Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)
A jak ustawić miernik żeby sprawdzać napięcie oraz jak odczytać błędy i gdzie je później sprawdzić, a i to chyba w dwie osoby trzeba sprawdzać czy jedna wystarczy.agrala pisze:nie spradzaj napiecia kontrolka tylko miernikiem!!!
Na początku było tak że postawiłem samochód w czwartek pod blokiem ( nawet jeszcze go odpalałem).
Od piątku:
- brak iskry, dojścia prądu ze stacyjki do cewki (sprawdzałem probówką samochodową)
- nie wiem jak aparat zapłonowy
W sobote coraz dalej szło i do tego doszło:
- brak lampek (ładowanie, olej) na licznikach
- brak kierunkowskazów (awaryjne są ale lampka się nie pali od kierunkowskazów)
- brak buczenia pompy paliwa
Przez ten czas to jeszcze rozrusznik kręcił całym silnikiem
Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
z tego co napisales to wyglada na to ze masz uszkodzona kostke od stacyjki - poszukaj na forum podobnych tematow
[ Dodano: 17 Mar 2009 07:35 ]
o kodach tez bylo i jest nawet fotoparada na www.vwgolf.pl chyba pod tylulem kody blyskowe w silniku 1,6 PN i 1,8 RP
miernik ustawiasz na 20V DC, jeden koniec przykladasz do masy a drugi do cewki zaplonowej i patrzysz ile pokazuje, powinno byc ok 12V
przy cewce masz dwa zaciski i patrzysz po kolei na kazdym, nie podpinaj miernika tam gdzie wychodzi przewod do aparatu zaplonowego
oczywiscie musi byuc wlocvzony zaplon, silnik nie musi byc odpalony
ale jeseli nie swieca ci kontrolki, nie chodzi pompa to wyglada to na uszkodzana kostke stacyjki lub do stacyjki nie dochodzi napiecie
[ Dodano: 17 Mar 2009 07:35 ]
o kodach tez bylo i jest nawet fotoparada na www.vwgolf.pl chyba pod tylulem kody blyskowe w silniku 1,6 PN i 1,8 RP
miernik ustawiasz na 20V DC, jeden koniec przykladasz do masy a drugi do cewki zaplonowej i patrzysz ile pokazuje, powinno byc ok 12V
przy cewce masz dwa zaciski i patrzysz po kolei na kazdym, nie podpinaj miernika tam gdzie wychodzi przewod do aparatu zaplonowego
oczywiscie musi byuc wlocvzony zaplon, silnik nie musi byc odpalony
ale jeseli nie swieca ci kontrolki, nie chodzi pompa to wyglada to na uszkodzana kostke stacyjki lub do stacyjki nie dochodzi napiecie
- emsikemsik
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
- Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)
Siemka
Sprawdziłem prąd przy stacyjce i jest 11 V (czarny do "-" a czerwony do "+") oraz 12.20 V czerwony z czarnymi dwoma paskami do "-" i czerwony do "+") i 11.80 V (żółty z dwoma czarnymi paskami do "-" a czerwony do "+") --- "-","+" to rączki od miernika.
Potem sprawdziłem moduł zapłonu i tam nie dochodzi żaden prąd i poszedłem do zapłonu sprawdzić prąd i się pokazał bardzo mały ( na dwóch jest po 0.02 V i na trzeci 0.10 V).
Podczas tego sprawdzania stacyjka był przekręcony na tzw. zapłonie.
Ale jeszcze chciałem sprawdzić jakie pokaże błędy migowe ale i nawet dioda nie chce migać i też sprawdziłem też miernikiem czy dochodzi prąd i pokazał 0.00 V. Co robić dalej
A tak wygląda zrobiony przyrząd do kodu migowego:
Sprawdziłem prąd przy stacyjce i jest 11 V (czarny do "-" a czerwony do "+") oraz 12.20 V czerwony z czarnymi dwoma paskami do "-" i czerwony do "+") i 11.80 V (żółty z dwoma czarnymi paskami do "-" a czerwony do "+") --- "-","+" to rączki od miernika.
Potem sprawdziłem moduł zapłonu i tam nie dochodzi żaden prąd i poszedłem do zapłonu sprawdzić prąd i się pokazał bardzo mały ( na dwóch jest po 0.02 V i na trzeci 0.10 V).
Podczas tego sprawdzania stacyjka był przekręcony na tzw. zapłonie.
Ale jeszcze chciałem sprawdzić jakie pokaże błędy migowe ale i nawet dioda nie chce migać i też sprawdziłem też miernikiem czy dochodzi prąd i pokazał 0.00 V. Co robić dalej
A tak wygląda zrobiony przyrząd do kodu migowego:
Ostatnio zmieniony śr mar 18, 2009 14:50 przez emsikemsik, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
- emsikemsik
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
- Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
jak na moje to jest akumulator słaby. Podczas kręcenia rozrusznikiem jest za słaby, żeby dać iskrę i tyle.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 264 gości