czujnik polozenia walka rozrzadu
: śr mar 11, 2009 20:07
witam
od jakiegos czasu mam problem z obrotami w moim mk3, tzn:
na benzynie obroty dochodza (przy nie nacisnietym pedale gazu) do 2tys i faluja tak ok 1600 - 2000 obr.
na benzynie obroty dochodza do 3tys ( czasami wiecej czasami mniej i tak sie trzymaja). jak na hama przyhamuje na wrzuconym biegu i zejde do 1tys obrotów i nacisne sprzeglo - wrzuce luz obroty spadaja do ok 800 i caly samochod drzy ( jak by chcial sie zadusic). Jak wcisne na troche i puszcze pedal gazu to obroty znowu wskakuja na ok 3000.
Badalem przed chwila samochod komputerem ( pozyczylem od qmpla AutoCom cdp pro i wskazalo mi dwa bledy - zwarcie masy czujnika lambda i blad czujnika polozenia walka rozzadu. po skasowaniu bledow blad polozenia walka pozostal.
i oto moje pytania:
1. gdzie znajduje sie ten czujnik polozenia walka
2. czy moze on byc sprawca mych klopotow
3. gdzie qpic taki czujnik
4. czy systemem garazowym przy podstawowej wiedzy mechanicznej moge go sam wymienic.
od jakiegos czasu mam problem z obrotami w moim mk3, tzn:
na benzynie obroty dochodza (przy nie nacisnietym pedale gazu) do 2tys i faluja tak ok 1600 - 2000 obr.
na benzynie obroty dochodza do 3tys ( czasami wiecej czasami mniej i tak sie trzymaja). jak na hama przyhamuje na wrzuconym biegu i zejde do 1tys obrotów i nacisne sprzeglo - wrzuce luz obroty spadaja do ok 800 i caly samochod drzy ( jak by chcial sie zadusic). Jak wcisne na troche i puszcze pedal gazu to obroty znowu wskakuja na ok 3000.
Badalem przed chwila samochod komputerem ( pozyczylem od qmpla AutoCom cdp pro i wskazalo mi dwa bledy - zwarcie masy czujnika lambda i blad czujnika polozenia walka rozzadu. po skasowaniu bledow blad polozenia walka pozostal.
i oto moje pytania:
1. gdzie znajduje sie ten czujnik polozenia walka
2. czy moze on byc sprawca mych klopotow
3. gdzie qpic taki czujnik
4. czy systemem garazowym przy podstawowej wiedzy mechanicznej moge go sam wymienic.