Strona 1 z 1

przy hamowaniu drzy kierownica

: śr mar 11, 2009 17:04
autor: masuo
Witam, szukalem i znalazlem podobny temat dotyczacy tylko mk4 moj golfiacz jest 'troszke' starszy i inaczej to wyglada chyba. Chodzi o to ze przy mocniejszym hamowaniu drzy mi kierownica i to dosc mocno, wymienialem przeguby, kola nosilem do wywazenia (bylo ok) tarcze byly zmieniane latem na brembo plus klocki tez jakies lepsze nie pamietam jakie, nawet ostatnio pompe hamulcowa zmienialem bo mi sie rozsypala. cisnienie w oponach przod 2 bary tyl 1,8 (nie wiem do konca czy wlasciwe tak wyczytalem w ktoryms poscie) Co mam jeszcze sprawdzic zbieznosc? moze ta blaszka wypadla ktora jest przy klockach i klocek skacze ( bo podczas jazdy czasem slysze takie cykanie jakby z pod lewego przedniego kola). Troche namotalem ale mam nadzieje ze w miare jasno sie wyrazilem:> dzieki z gory za pomoc

: śr mar 11, 2009 17:23
autor: 2RaZ
jezeli chodzi o cisnienie w oponach to powinenes miec na klapce wlewu paliwa napisane jakie powinno byc z przodu i z tylu.

: śr mar 11, 2009 17:24
autor: dziejo
masuo pisze:tarcze byly zmieniane latem na brembo plus klocki tez jakies lepsze nie pamietam jakie,
zdecydowanie to wina tarcz moze te lepsze klocuszki są za twarde po ostrzejszym lub dłuzszym hamowaniu wjechałes w jakis snieg wode i się zwichrowały na temat brembo sa rózne opinie :bajer:

: śr mar 11, 2009 18:17
autor: giecu
albo tarcza krzywa, wlasnie mam u siebie taki przepadek z tarcza ktora ma nie caly miesiac,albo drazki, koncowki drazkow kierowniczych (sprawdzales?),a klocki sa, bo od lata minelo troszke czasu i te lepsze klocki mogly juz sie zuzyc.

: śr mar 11, 2009 18:36
autor: masuo
koncowek drazkow nie sprawdzalem, klocki sa a tarcza tez zdaje sie prosta,wczesniej az takich objawow nie bylo, czy to moze byc wina tych metalowych blaszek? bo wypadla mi wlasnie chyba jedna, a co do drzenia to tez nie zawsze wystepuje, jak trzymam pedal to czuje czasami cos jakby szarpanie na dohamowaniu

: śr mar 11, 2009 18:43
autor: J3L3N
tez stawiam na tarcze

: śr mar 11, 2009 18:45
autor: masuo
kurcze no to trzeba bedzie sprawdzic te tarcze sa na to jakies sposoby czy gdzies wiezc trzeba? bo nigdy tego nie robilem :blush:

: śr mar 11, 2009 18:52
autor: giecu
podnies auto na lewarku i pokrec kolem, jesli bedziesz slyszal jednolite obcieranie klockow to ok a jak raz mocniej albo slabiej to lipa tarcza krzywa.dla pewnosci sciagnac i np na tokarce sprawdzic.

: śr mar 11, 2009 18:53
autor: masuo
ok dzieki chlopaki sprawdze to na dniach jak podoga bedzie lepsza i napisze co i jak, jesli to nie to to bede dalej temat drazyl :> chyba ze cos jeszcze moge sprawdzic to napiszcie :>

: śr mar 11, 2009 18:54
autor: giecu
masuo pisze:szarpanie na dohamowaniu
objaw krzywej tarczy lub braku klockow, a blaszki nie powodowałyby takich drgan

: czw mar 12, 2009 18:45
autor: masuo
odkrecilem dzis kola i w lewym przednim urwal sie leb od tej srubki malej co sie przykreca tarcze i mam zjechany gwint w jednej ze szpilek i nie moge mocno jej dokrecic:/ no i jeszcze blaszki nie ma przy klocku i wszystko lata... da sie ten gwint jakos naprawic?bo slyszalem ze ta srubka to w sumie nie potrzebna a w sklepie firmowym WURTH mozna kupic dobre narzedzia do ponownego nagwintowania co radzicie zrobic bo tarcza wyglada na prosta klocki tez wporzo

: czw mar 12, 2009 19:36
autor: giecu
racja srubka nie potrzebna. a z gwintowaniem to roznie jezeli wezmiesz wieksza szpilke to nie przejdzie ci przez odtwor felgi,mozesz sprobowac poprawic gwint ale szpilke musisz nowa.a czy te narzedzia nie beda drozsze jak kupic urzywana piaste i wymienic? chyba szybciej i bezpieczniej.

: pt mar 13, 2009 13:24
autor: masuo
giecu, no masz racje chyba mniej zachodu bedzie zajade jeszcze do sklepu moze maja jakies cwancyki zeby to obejsc a jak nie to na szrot trza bedzie dzieki ;]

: pt mar 13, 2009 13:44
autor: cyrulinski
giecu pisze:podnies auto na lewarku i pokrec kolem, jesli bedziesz slyszal jednolite obcieranie klockow to ok a jak raz mocniej albo slabiej to lipa tarcza krzywa.dla pewnosci sciagnac i np na tokarce sprawdzic.
Też mi sie wydaje że jeślibedzie zwichrowana to bedzie ją słychać na podniesionym kole ale jeśli już o tokarce mowa to nie trzeba jej zdejmować bo tokarz to sprawdzi czujnikiem zegarowym po zdjęciu koła.Nie przykładał bym żadnej wagi kwestii ciśnienia bo to nic wspólnego nie ma.