Strona 1 z 2

Temperatura silnika

: wt wrz 13, 2005 22:34
autor: lgruszkos
Taki problem. Jezdze MK3 1.4 i zdziwiony jestem troche temperatura. Nie trzyma mi 90 stopni tylko jest róznie. Jak jade wolno tak 70-80 to temperatura poniżej 90 (jakieś 85) a jak wjade w korki to moment i jest 95 i chodzi wentylator. Natomiast w zimie ciezko go wogóle zagrzać. Temperatura w trasie nawet 75 stopni. Zauważyłem ze jak włacze ogrzewanie na maks teraz to temperatura mi spada poniżej 90 stopni. Termostat wymieniany i nie wiem co sie może dziać, albo to jest normalne??

: wt wrz 13, 2005 22:44
autor: lolo_golf
Nie jest to normalne.Powinienes miec ciągle 90*.Moze byc tak ze kupiłes wadliwy termostat i ci sie nie zamyka-bo innej przyczyny tu nie widze.ZMIEN TERMOSTAT :grin:

: wt wrz 13, 2005 22:44
autor: dzikusek99
W lato nie ma sie czym przejmowac, wszystko wyglada normalnie. Co do zimy to temp jest za niska i przez to masz wieksze spalanie. Mysle ze to termostat, gdyz nawet nowy nie gwarantuje ci ze dziala poprawnie. Inna sprawa to czy termostat jest zalozony odpowiedni. Moze otwiera sie za wczesnie i stad te klopoty. Co do temp w korkach to jesli wentylator zbija temo do 90C to jest ok. pozdrawaim

: wt wrz 13, 2005 22:48
autor: lgruszkos
A czy jest to możliwe że to jest walnięty czujnik temperatury silnika?? Bo termostaty dwa razy zmieniałem i to samo sie dzieje:(

: śr wrz 14, 2005 12:26
autor: czykryszard
spróbuj wymienić czujnik

: śr wrz 14, 2005 12:54
autor: RALFI
JA WYMIENIAŁEM CZUJNIK BO MIAŁEM TO SAMO - KIEDYŚ OPISAŁEM TO NA FORUM , KAŻDY CZUJNIK POKAZYWAŁ INNA TEMP. PRACY (NORMALNĄ) ZACZYNAŁO SIE OD 60, POPRZEZ 80 A NAWET 105, NIGDY NIE MIAŁEM 90, DAŁEM SOBIE SPOKÓJ ZOSTAWIŁEM NIEMIECKI I POKAZUJE 80 NORMALNĄ PRACE, POPRZEDNIE MIAŁEM POLSKI I MADE IN LUXEMBOURG
WIEĆ POWODZENIA W WYMIANIE CZUJNIKÓW BO MI SIE JUŻ ODECHCIAŁO - POWIEM NA KONIEC TYLKO TYLE ŻE PO PRZEKROCZENIU 5 STOPNI OD KAŻDEGO WSKAZANIA WŁĄCZAŁ MI SIĘ WENTYLATOR WIĘC PRAWDOPODOBJNIE CZUJNIKI OSZUKUJĄ A SILNICZEK TEMP. MA ODPOWIEDNIĄ, POZDRAWIAM

: śr wrz 14, 2005 13:05
autor: Krembul
Kup oryginalny termostat. Nie jest to az tak droga część, żeby na niej oszczędzać. Będziesz miał za to pewność, że wszystko będzie Ci działało tak jak trzeba i przez długi czas.

: śr wrz 14, 2005 13:15
autor: alepka
ja mam identycznie. po trasie kolo 80 a w miescie 90 a jak korki to przekracza 95 potem wentylator i spada poniżej 90. zmienialem termostat to samo. jezdze juz tak jakies 30tkm spalanie jest w normie i nic sie nie dzieje. nie wiem czy jest sens to ruszac. a wiem ze nie jesteśmy jedynymi którzy tak mają.

: śr wrz 14, 2005 13:24
autor: ksorzel
Panowie u mnie jest to samo i chyba nie ma sie co przejmowac, mi sie wydaje ze to nic takiego zwlaszcza w lecie gdy sa duze temperatury zreszta te silniki nie sa doskonale, u mojego ojca w Golfie IV jakbym nie jezdzil jest 90 C i sie nie waha ale to juz inna generacja

: śr wrz 14, 2005 16:00
autor: lgruszkos
Widze ze koledzy też mają wersje New Orlean:) A powiedzcie jak jest w zimie, bo u mnie jak mam włączone ogrzewanie na maksa to mam koło 80 stopni nie ma szans na wiecej :)

: śr wrz 14, 2005 16:28
autor: alepka
lgruszkos pisze:Widze ze koledzy też mają wersje New Orlean:) A powiedzcie jak jest w zimie, bo u mnie jak mam włączone ogrzewanie na maksa to mam koło 80 stopni nie ma szans na wiecej :)
ja co prawda niema wersji new orlean ale w zimie nie narzekam.szybko sie nagrzewa a temp jak w lecie 80 90 stopni

: śr wrz 14, 2005 16:42
autor: Krembul
U mnie bez względu na temperaturę na zewnątrz i bez względu na styl jazdy zawsze jest 90 stopni. Mam oryginalny termostat i wszystko jest OK.

U mnie to juz jest porąbane na maksa

: czw wrz 15, 2005 10:00
autor: bnew
U mnie jest tak, jazda miejska czyli czesto stoje na światłach, małe prędkości - temperatura 90 i na dodatek zaczyna mi dzwonić kontrolka oleju na niskich obrotach(opisywałem problem, myślałem że minął ale pojawia się znowu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=15385 ), cisnienie oleju jest ok, czujniki ciśnienia ok, więc ciągle wydaje mi się że przyczyną jest chłodzenie, tym bardziej że przy temperaturze 70 nic nie dzwoni, a taką mam temperature na trasie przy jeździe na stałem mniej więcej prędkości bez zatrzymywania się. Może ktoś mi poradzi, czy to jest czujnik, czy termostat czy może zapowietrzony układ chłodzenia i jak go odpowietrzyć.
Przy okazji musze wymienic płyn w chłodnicy, jak go wymienić???

: czw wrz 15, 2005 15:56
autor: lgruszkos
Jak masz temperature 70 stopni na trasie to napewno masz termostat walnięty. Przy okazji jak bedziesz zmieniał termostat to zmienisz płyn, aby to zrobić musisz sciagnąć waz na dole chłodnicy i cezkac az wszystko sciepnie. Potem załozysz waz, zmienisz termostat i wlejesz nowy płyn. Pozdrawiam