Strona 1 z 2

Z mineralnego na półsyntetyczny.

: wt mar 10, 2009 20:44
autor: zawa84
Czeka mnie zmiana oleju. Chce wlać Mobil 10W40 zamiast Shella 15W40. Przebieg auta 202 000 tyś km stan silnika i turbiny ok. Brak ubytków oleju i oznak zużycia silnika. Autko przyjechało z Niemiec o od tamtej pory zrobiło 27 tyś na mineralnym. Czy mam się obawiać przejścia i w jaki sposób wykonać przejście na półsyntetyk czy muszę jakoś silnik przyzwyczaić do nowego oleju ??

: wt mar 10, 2009 20:50
autor: adamgti
nie musisz przyzwyczajac tylko ja bym proponowal po takiej zmianie zmierzyc cisnienie oleju bo jezeli bedzie za male to lipa, raczej powinno sie zmieniac na gestrzy a nie odwotnie ale skoro silnik jest ok to mozesz zaryzykowac

: wt mar 10, 2009 23:11
autor: stonefree
Ja zmieniłem na 10W40 przy 270 kkm. Teraz jest 310 i jest znacznie lepiej,szczególnie zimą.

: wt mar 10, 2009 23:18
autor: kwietek
zawa84, jeśli silnik nie był katowany ani przegrzany spokojnie możesz zmienić. Twój silnik chyba nawet był projektowany pod 10W40. Ja w zmieniłem w SB przy z mineralnego na pół syntetyk i mimo obaw jest znaczna poprawa: kontrolka oleju znacznie krócej miga przy odpalaniu, w zimie szybciej zaskakuje, krócej grają zawory, a co najważniejsze zużycie oleju wogóle nie wzrosło.

: wt mar 10, 2009 23:33
autor: jawirax
Ja mam przebieg silnika 240 tyś, I tez pól roku temu zalewałem półsyntetykiem i auto śmiga bez problemów , w zimę jak były mrozy teraz auto paliło bardo ładnie.

: wt mar 10, 2009 23:35
autor: haps
zmieniaj zmieniaj...ja tez mialem watpliwosci, a teraz same plusy,przelot w moim mk3 to 291kkm, 6kkm zmienilem i jest super...

zreszta silniki z turbo nie powinny latac na mineralnym, tak przewiduje producent

: śr mar 11, 2009 02:53
autor: roro84
też zalałem ostatnio mobila 10w40, wcześniej na 15w40 smigał, i jak narazie wszystko ok, przebieg 260 tyś,

: śr mar 11, 2009 03:15
autor: grandi
Ja zmieniłem przy 240 na 10w40 GULF przy 245 uszczelka do wymiany i uszczelniacze juz jest 280 tys , oleju zawsze coś tam spali przed tem też brał ale więcej bo uszczelniacze miałem do wymiany , teraz tak 0,3 L na 10 tys km turbo śmiga ładnie zero luzu , zimą inna bajka i o drazu po zmianie jak cicho chodzi , jak miałem założoną osłonę pod silnikiem to wcale nie było słychać że to diesel jak już się nagrzał , wiadomo i pompa dłużej pośmiga m a lepszą wydajność , minerał potrzebuje 40 sec na dotarcie wszędzie w silniku a połsynetyk 10 sec.

http://hein-podesty.pl/oleje.pdf

Polecam lekturę

: śr mar 11, 2009 18:27
autor: zawa84
Dzięki za informacje w sobote zalewam Mobila 10W40 ? :):) Nie wierze w mity o plukaniu uszczelnien w sprawnym silniku .

[ Dodano: 11 Mar 2009 17:29 ]
Katowany nie był,choć czesem doswiadcza wkrecania sie powyżej 4000 :D

: śr mar 11, 2009 21:46
autor: kwietek
zawa84 kręcenie do wyższych obrotów jest dużo zdrowsze dla silnika niż mulenie do 2000 max. Oczywiście nie należy przesadzać: nie wchodzić na czerwoną skalę i pilnować temperatury gdy silnik jest pod sporym obciążeniem. A czasem dokręcenie do 4500 jest jak najbardziej wskazane :)

: pn mar 16, 2009 07:23
autor: zawa84
W Sobote była wymiana i :
- Kultura pracy silnika lepsza
- łatwiejszy rozruch
- szybsze wchodzenie na obroty przy obciążeniu
- silnik dłużej trzyma temperature na postoju lub to koniec zimy :)


jednak zauważyłem po przejechaniu 250 km delikatny wyciek spod klapy zaworów którego wcześniej nie było. Zrobie jeszcze 1000 km i cały silnik posprawdzam i się wypowiem.

: pn mar 16, 2009 08:44
autor: Bemo26
zawa84 pisze:W Sobote była wymiana i :
- Kultura pracy silnika lepsza
- łatwiejszy rozruch
- szybsze wchodzenie na obroty przy obciążeniu
- silnik dłużej trzyma temperature na postoju lub to koniec zimy :)


jednak zauważyłem po przejechaniu 250 km delikatny wyciek spod klapy zaworów którego wcześniej nie było. Zrobie jeszcze 1000 km i cały silnik posprawdzam i się wypowiem.
Z klapy zaworów to najmniejszy problem, Sam to ogarniesz
A co do tematu ja mam przejechane 251 tys i śmigam na półsyntetyku mobila i nie narzekam
Jak ja zmieniałem Olej to od razu zmieniłem uszczelkę na zaworach i pod misa olejowa i mam spokój.

: czw mar 19, 2009 18:58
autor: zawa84
Uszczelka pod klapa była zużyta , a co do zmiany z mineralnego na półsyntetyk to nie spodziewałem się aż tak pozytywnej zmiany mam nadzieje ze długu długo nie bedę musiał wracać na stare mineralne śmieci :). Różnica właściowosci tych olejów jest bardzo duża i nie tylko w Tabelach odzwierciedla sie ona w rzeczywistosci. A co zawartości substancji myjących to w oleju mineralnym dobrej jakości jest jest ich wiecęj niż w półsyntetyku dobrej jakości.

: czw mar 19, 2009 19:05
autor: Kusiu
jeszcze byłbyś bardziej miło zaskoczony jakbyś zalał olejem firmy MOTUL. Naprawde rewelacyjny olej, wycisza prace silnika, trzyma lepiej temperature i wogóle silnik jakoś lżej chodzi :bigok: Wcześniej jeździłem na mobil 10w40 teraz wlałem MOTUL-a 10w40 i różnica kolosalna na plus dla MOTULA :green_fuck: