Strona 1 z 2

Dusi sie po przejechaniu kilku km

: pn mar 09, 2009 18:03
autor: rafaliko
Witam ...
Mam problem z moim Golfem .... Po odpaleniu samochodu autko zachowuje się normalnie po przejechaniu paru km zaczyna wariować .... a mianowicie zaczyna mi się dusić .... dusi się jakoś chwile i nagle dostaje tzw. Kopa i jedzie znowu normalnie i tak po 30 - 60 s znowu to samo .... jak stoję na skrzyżowaniu to zaczyna tracić obroty i wszytko zaczyna się trzasnąć w środku ....

PROSZĘ O JAKIEŚ PORADY CO TO MOŻNE BYĆ

pozdrawiam

: pn mar 09, 2009 18:19
autor: mosiek2206
nie wiem jaki masz silnik ja mam 1.3 na gaźniku miałem podobne objawy wymiana elektrozaworu w gaźniku i regulacja gaźnika pomogła.

: pn mar 09, 2009 18:23
autor: rafaliko
mam ten sam silnik 1.3 pełny wtrysk ...

: pn mar 09, 2009 18:48
autor: mosiek2206
silnik ten sam ale zasilanie w paliwo inne bo ja gaźnik a ty wtrysk ale może przyczyna być podobna musisz gdzieś w tym szukać.

: pn mar 09, 2009 20:32
autor: grabbek
proponuje sprawdzić elektrykę (przewody, świece itp).problem może leżeć w filtrze paliwa(wymiana)

: wt mar 10, 2009 01:37
autor: mosiek2206
problem nie może leżeć w filtrze paliwa ponieważ jak napisał kolega rafaliko dopiero jak samochód złapie temperaturę zaczyna sie dusić jak by był problem z filtrem to czy zimny czy ciepły i tak by go dusiło.

: wt mar 10, 2009 09:41
autor: grabbek
nie koniecznie--->wymieniałem filtr w polo (1.3NZ) mojej babeczki i tam nie było reguły czy zimny czy gorący.przerywał i szarpał jak chciał.po wymianie wyraźna poprawa.

[ Dodano: 10 Mar 2009 08:42 ]
w starym filtrze było pełno syfu :toimonster:

: wt mar 10, 2009 10:34
autor: mosiek2206
no właśnie dobrze "nie było reguły szarpał jak chciał" to sie zgodzę że filtr, a u kolei szarpie tylko jak sie nagrzeje czyli jest jakaś reguła.

: wt mar 10, 2009 11:20
autor: doktored
rafaliko pisze:PROSZĘ O JAKIEŚ PORADY CO TO MOŻNE BYĆ
Ja w RP'ku jak tak mialem pomoglo reset kompa tzn odpiolem kleme od akuk na troche

: wt mar 10, 2009 11:55
autor: Alvaro_
ja w 1.3 NZ miałem to samo- okazało sie ze gumowy przewód do odmy był pęknięty!

: wt mar 10, 2009 12:50
autor: mosiek2206
Tylko ze kolega rafaliko ma silnik MH i nie ma kompa tak jak ty w RP.

: wt mar 10, 2009 13:39
autor: skrzynia
rafaliko pisze:PROSZĘ O JAKIEŚ PORADY CO TO MOŻNE BYĆ
polecam zaglębienie sie w temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216681
oraz
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208174

sam miałem taki problem i rozwiazanie okazalo się zaskakujace.
grabbek pisze:problem może leżeć w filtrze paliwa(wymiana)
problem nie leży w filtrze paliwa, bo silnik dopiero jak sie nagrzeje to wariuje. Gdyby bylo inaczej wtedy mozna by brac pto pod uwagę.
Ja podczas poszukiwań rozwiązania wymieniłem filtr (bo i tak już powinienem) i to nic nie pomogło.
pzdr.

EDIT
proponuje odlączyć sonde lambde(wtyczka poniżej przepustnicy) i sprawdzić jak wtedy goferek się bedzie zachowywal. Jak nie bedzie efektów to sprawdź:
- czy działa przeplywomierz
- czy dziala niebieski czujnik temperatury ( pod kopólka po prawej stronie)
ale u mnie przy tych samych objawach była walnięta wtyczka sondy lambdy.

: wt mar 10, 2009 23:41
autor: mosiek2206
Sonda lambda przy silniku MH?? albo kolega wyżej pisze głupoty albo w moim golfie sondy brakuje. Z tego co wiem to nie ma sondy jak sie mylę to poprawcie.

: śr mar 11, 2009 06:28
autor: bodzio_j
mosiek2206 pisze:Sonda lambda przy silniku MH??
Przecież napisął, że na wtrysku ma, czyli NZ.
rafaliko, czasem takie efekty są przy walniętym czujniku halla.