Strona 1 z 1

Notorycznie wyciagajacy sie pasek klinowy

: ndz mar 08, 2009 21:37
autor: Woski
witam

w moim mk2 sb 1990 z klima notorycznie wyciaga sie pasek klinowy. Po 10tyś km musialem wymienic juz na nowy, bo brakowalo juz regulacji, i nie dalo sie naciagnac, a piszczal jak szalony..

Moze ma ktos jakis pomysl ?

Dodam ze po zapaleniu auta swieci mi kontrolka ladowania, ale lekkie dotkniecie pedalu gazu powoduje jej zgasniecie, i dalej jest juz wszystko ok na tej plaszczyznie

z gory dzieki za pomoc

: ndz mar 08, 2009 21:45
autor: roman58
Pasek ci się nie wyciąga tylko masz wytarte koła paska na alternatorze lub na wale.Po prostu nie ma już klina,a pasek klinowy pracuje bokami i wpada głęboko w koło.

: ndz mar 08, 2009 21:47
autor: Woski
myhy
Czyli zostaje wymiana alternatora ?

: ndz mar 08, 2009 23:06
autor: roman58
Ale sprawdź koła i starczy zmienić same koło alternatora dokupisz w sklepie tylko zobacz jakie masz bo są różne.

: ndz mar 08, 2009 23:07
autor: Woski
Ok.. Jeszcze raz dzieki ! Kolko na wale tez wymienne w razie czego ?

: ndz mar 08, 2009 23:12
autor: Michał_1977
Woski pisze:Ok.. Jeszcze raz dzieki ! Kolko na wale tez wymienne w razie czego ?
Jak najbardziej,ale jest droższe

: ndz mar 08, 2009 23:14
autor: Woski
Jakis rząd kwoty ? XX, 1XX, 2XX ? :helm:

: ndz mar 08, 2009 23:17
autor: Michał_1977
Kumpel na szrocie dał 40 zeta,w sklepie nawet nie pytał :chytry: :grin:

[ Dodano: 08 Mar 2009 22:33 ]
Woski pisze:Kolko na wale tez wymienne w razie czego ?
Tylko nie wymieniaj tak jak mój kumpel.Odkręcił wszystkie śruby razem z główną i zdarł koło pasowe od rozrządu... :grin:

: ndz mar 08, 2009 23:46
autor: vwlubek
też mam SB z klimą, problem z paskiem alternatora był zaraz jak go kupiłem, tak, jak piszesz co chwile naciąg, który nic nie dawał...po jakimś czasie okazało się, że brakuje jednej śruby mocującej alternator i już było lepiej, w między czasie zamiast standardowego paska 10x700 założyłem 11,5x695 i spokój:) w mniejszych sklepach mogą się troszkę dziwić, ale w naturze występuje taki pasek, więc powinieneś go zdobyć:)
Problem am jeszcze z paskiem od wspomagania, bo ciężko go zastąpić- muszę kółko na pompie zmienić...
PS tak z ciekawości klimę masz działającą?

: sob mar 28, 2009 16:38
autor: Woski
Dzisiaj ogladałem swoje kółko na altku i kurcze wydaje, sie ze klin na nim jest ok.
O ile dobrze popatrzalem to pasek klinowy z altka idzie u mnie na sprezarke klimy, i dopiero ze sprezarki na wał. Dobrze popatrzalem ? :D
Wynikaloby z tego, ze kolko na wale odpada jako przyczyna tego stanu rzeczy. Na moje oko to przy altku tez jest ok. Moze Faktycznie pomoze zastosowanie szerszego paska zeby wyzej ulozyl sie na kolku alternatora ?